Tava darīšana

Tava darīšana. Veikals Zaubē un kosmētika no Sutriem

Tava darīšana

Tava darīšana. Lauku saimniecība Kuldīgas novadā un Ventspils metāls

Tava darīšana. Balvu spārni un veselīgais saldējums Rīgā

Balvos topošie spārni – arī kinomīļiem ASV. Uzņēmējas Jeļenas Golovnevas biznesa pieredze

Uzņēmēja Jeļena Golovneva 2020. gadā radīja zīmolu "Lamur Flowers", kas ražo lielformāta dekorus svinībām un ballītēm, kā arī īpašus rotājumus cilvēkiem. Piemēram, daudzkrāsainus spārnus. Jeļenas ideja, kas dzima kovidlaika bezizejas situācijā, ir izrādījusies gana dzīvotspējīga un jaudīga – "Lamur Flowers" ražotie dekori tiek eksportēti uz vairāk nekā 30 valstīm, Balvos tapušie spārni ir rotājuši arī lielus kultūras pasākumus, piemēram, izrādi Barselonas operā.

ĪSUMĀ:

  • Jeļena: Lielākais ieguvums no sava biznesa - brīvība; paliek laiks ģimenei un atpūtai.
  • Vispirms tapa papīra ziedi un citi dekori, pēc tam radās ideja par spārniem.
  • Jeļenas uzņēmums strādā ceturto gadu, bet eksportē jau uz 30 valstīm; lielākoties - ASV.
  • Biznesa virzītājspēks  subkultūra, kad cilvēki iejūtas filmu, animācijas u.c. varoņu tēlos.
  • Ja reiz savs bizness ir pamēģināts, ir gandrīz neiespējami atkal pārtapt par darba ņēmēju.
  • Par vienu no savām lielākajām vērtībām Jeļena min sava uzņēmuma darbinieces.

Par lielāko ieguvumu, ko sniedz pašai savs bizness, Jeļena min brīvību. "Varu strādāt, kad gribu – agri no rīta, trijos naktī vai citā laikā. Ja vajag, varu paņemt brīvdienu.

To arī gribu saglabāt, lai man paliktu brīvs laiks savai ģimenei un atpūtai. Uzņēmumam nav jāatņem man laiks, bet jārada brīvības sajūtu," saka Jeļena.

VIZĪTKARTE

SIA "Lamur Flowers", dekorāciju ražošana

  • Dibināšanas gads: 2020.
  • Darbinieku skaits: 6.
  • Apgrozījums 2022. gadā - 220 000 eiro.
  • Eksportē: ASV, Vācija u.c.
  • Kur redz sevi pēc 3-5 gadiem: Stipru un stabilu! Apgrozījums gadā ap 700 000 eiro. Darbinieku skaits 7.

Jautājumi un atbildes:

  • Izaicinājumi: 

1. Loģistika, sūtījumu piegādes ķēde, pakošanas un transportēšanas problēmas. 2. Ražošanas telpu izmaksas, labiekārtošana. 3. Finansējuma piesaiste, naudas plūsmas plānošana.

  • Kādu jaunu produktu/pakalpojumu, risinājumu gribi ieviest tuvāko gadu laikā?

Daudz ideju, kas ir jārealizē tuvāko gadu laikā. Galvenie no tiem, ieiet "Amazon" tirgū. Papildināt produktu daudzveidību, šobrīd, top produkts, kas tiek realizēts ir spārnu kostīmi, bet mums ir plašas zināšanas lielformāta ziedu izgatavošanas mākslā. Līdz ar to ļoti vēlos atrast un izveidot produktus lielformāta ziedu formā, kas būtu pieprasīti.

  • Kādus atbalsta instrumentus/ grantus/programmas uzņēmums ir izmantojis?

Ļoti daudz un dažādus atbalsta instrumentus esam izmantojuši. Uzņēmums ieguva atbalstu no tādām organizācijām kā NVA, LLKC, Balvu pašvaldība, biedrības "Radošas idejas", Biznesa inkubatora, "Altum". Atbalsts bija ļoti dažāds: gan finansiāls, gan nefinansiāls (semināri, mentora pakalpojumi, apmācības u.tml.

Tas ir viens no iemesliem, kāpēc sava uzņēmuma izaugsmi viņa plāno piesardzīgi. Otrs ir saistīts ar "Lamur Flowers" ražotajiem produktiem – ņemot vērā, ka tie ir pilnībā roku darbs, liela apjoma ražošanā būtu grūti garantēt tik augstu kvalitāti. Šobrīd Jeļenas uzņēmuma strādā sešas darbinieces.

Var teikt, ka Jeļena par uzņēmēju kļuva piespiedu kārtā. Ideju par svinību un pasākumu noformēšanas biznesu apstādināja kovids, un kādu laiku viņa bija palikusi bez darba. Pēc saspringtām pārdomām par to, kā varētu nopelnīt, Jeļena nonāca pie idejas par dekorāciju ražošanu. Vispirms tapa papīra ziedi un citi dekori, ko Jeļena pārdeva sociālajos tīklos. Pēc tam radās ideja par spārniem. "Nekad nebiju domājusi, ka man būs tik daudz dūšas pārvarēt to, ko esmu pārvarējusi. Šķēršļu bija ļoti daudz," stāsta Jeļena, atceroties pirmos brāķus un likstas ražošanās procesā, kā arī situācijas, kad nācās klientam atdot jau saņemto naudu.

Jeļenas uzņēmums strādā tikai ceturto gadu, taču tas eksportē jau uz 30 valstīm. Lielākais tirgus ir ASV, kur nonāk aptuveni 70% no produkcijas. "Lamur Flowers" ražotos dekorus izmanto kultūras pasākumos, fotosesijās, ballītēs un dažādu svinību noformēšanā.

Viens no Jeļenas biznesa galvenajiem virzītājspēkiem ir visā pasaulē populārā kospleja (cosplay, jeb kostīmspēle) subkultūra, kad cilvēki iejūtas filmu, animācijas, videospēļu un komiksu varoņu tēlos. Tas ir radījis noturīgu pieprasījumu pēc krāšņajiem spārniem, kurus Jeļena popularizē sociālajos medijos un šobrīd pārdod galvenokārt interneta tirdzniecības platformā "Etsy".

Atceroties pirmos soļus savā biznesā, Jeļena piemin to, ka sākotnēji viņai nav bijusi nedz pieredze, nedz saprašana par to, kā veidot un attīstīt uzņēmumu. Piemēram, tas, kā noteikt produkta cenu, kā veidot sadarbību ar klientiem un darbiniekiem, un virkne citu jautājumu sākumā radīja daudz stresa un sarežģījumus. Tomēr, ja reiz savs bizness ir pamēģināts, ir gandrīz vai neiespējami atkal pārtapt par darba ņēmēju, saka Jeļena. Algotā darbā viņa sevi vairs iedomāties nevar. "Grūti būtu iekļauties darba grafikā un atdot savu enerģiju kādam citam. Ja kāda iemesla dēļ būtu jāslēdz šis uzņēmums, es noteikti meklētu ko citu."

Par vienu no savām lielākajām vērtībām Jeļena min sava uzņēmuma darbinieces (šobrīd ražotnē strādā tikai sievietes). Viņas mērķis ir sarūpēt darbiniecēm labāko atalgojumu Balvu novadā.

 

"Cilvēkam par darbu ir adekvāti jāsamaksā. Jābūt labai attieksmei, cilvēku vajadzības ir jāuzklausa un jāciena. Tas ir galvenais, kas piesaista labus darbiniekus,"

uzsver Jeļena, runājot par darbinieku piesaisti un motivēšanu.

Jeļena domā, ka nonākot uzņēmējdarbībā, viņa ir kļuvusi empātiskāka un mazāk impulsīva. "Es pati sev patīku labāk tagad, nekā pirms biju kļuvusi par uzņēmēju," viņa saka. Ir mainījusies arī Jeļenas attieksme pret naudu, ko viņa uztvert kā instrumentu biznesa attīstīšanai, nevis vērtību pašu par sevi.

Jeļenas stāsts ir visai iedvesmojošs, jo parāda, ka ražojošs uzņēmums var izaugt burtiski ne no kā. No plikas idejas, kurai uzdrīksties sekot un esi gana neatlaidīgs, – īpaši jau ceļa sākumposmā. Otrkārt, "Lamur Flowers" stāsts apliecina, ka mūsdienīgā biznesā svarīgi ir nevis atrasties lielā pilsētā, bet gan atrast produkta cienītājus. Runa ir par pieprasījuma tendenču sajušanu un trāpīgu piedāvājumu, kas atbilst šīm tendencēm.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti