Panorāma

Pagastos atsakās no grāmatvežiem un sekretāriem

Panorāma

Panorāma

Rīgas lidosta cer piesaistīt gandrīz 300 miljonu investīcijas

Rīgas lidosta maina zīmolu un sāk darbu pie 300 miljonu eiro vērtas lidostas pilsētas izveides

Turpinot virzību uz mērķi – kļūt par Ziemeļeiropas ceļošanas centru – starptautiskā lidosta "Rīga" šogad plāno uzsākt ne tikai jaunā pasažieru termināļa būvniecību, kas varētu sākties vasaras otrajā pusē, bet arī darbu pie lidostas pilsētas "RIX Airport City" izveides, lidostas jaunās vides prezentācijas pasākumā pirmdien, 22. janvārī, sacīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa. Lidostas jaunais zīmola nosaukums ir "RIX Rīgas lidosta" (RIX Riga Airport – angļu valodā).

ĪSUMĀ: 

  • "RIX Airport City" izveidei cer piesaistīt investīcijas teju 300 miljonu eiro apmērā.
  • Turpinās ceļš, lai RIX Rīgas lidosta kļūtu par nozīmīgu Ziemeļeiropas aviācijas centru.
  • Lidostas plāni ir ambiciozi – līdz 2050. gadam cer apkalpot vairāk nekā 16 miljonus pasažieru.
  • Prezentēts jaunais lidostas zīmols un identitāte, kas atspoguļo mežu krāsu toņus.
  • Vizuālās identitātes izstrādes izmaksas pārsniedz 92 000 eiro bez PVN.

Jauns terminālis un lidostas pilsēta

Jauns starptautiskās lidostas "Rīga" terminālis un "RIX Airport City" ir divi galvenie lidostas attīstības virzieni, kas vienlaikus veidos jauno lidostas vidi.

"RIX Airport City" attīstība paredz viesnīcu, biroju centru, loģistikas, aviācijas kravu un e-komercijas noliktavu izveidi, kas ne tikai nodrošinās jaunas darbavietas, bet arī radīs attīstības iespējas visdažādākā veida uzņēmējdarbībai. Investīcijas šeit paredzētas līdz 300 miljoniem eiro.

"Pašlaik notiek darbs pie investoru piesaistes, bet pirmo posmu plānojam noslēgt 2028. gadā," prezentācijas pasākumā sacīja Odiņa. Iecerēts, ka pilsētas platība būs 24 hektāri.

Lidostas stratēģija paredz īstenot arī būtiskus pasākumus ilgtspējas jomā, lai lidostas ilgtermiņa biznesa panākumi, stratēģiskie mērķi un uzdevumi tiktu sasniegti ar atbildīgu un sabalansētu rīcību visos ilgtspējas aspektos.

Jaunā Rīgas lidostas termināļa ēka būs ilgtspējīga, moderna un ergonomiska, lai uzlabotu pasažieru ceļošanas pieredzi. Nākotnes prasībām atbilstošā pasažieru reģistrācijas zāle, drošības un robežkontroles zona, veikali un kafejnīcas, bagāžas apstrādes komplekss, jauni piebraucamie ceļi, daudzstāvu autostāvvieta un savienojums ar "Rail Baltica" staciju atradīsies pašreizējās īstermiņa autostāvvietas un piebraukšanas rampas vietā. Termināļa būvniecībai jāsākas šā gada otrajā pusē, un tā jāpabeidz līdz 2028. gada beigām. Kopējais būvapjoms būs vairāk nekā 45 000 kvadrātmetri, bet investīcijas tiek lēstas 167 miljonu eiro apjomā. 

"Rīgas lidosta top par vietu, kas ir daudz vairāk nekā tikai satiksmes mezgls. No lidostas mēs kļūstam par pašpietiekamu galamērķi, kurā apvienojas urbānā un ceļošanas pieredze,"

sacīja Odiņa.

Laila Odiņa par lidostas attīstību
00:00 / 00:29
Lejuplādēt

Runājot par jaunās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas staciju, lidosta ir noskaņota optimistiski un cer, ka vilciens lidostā pienāks neatkarīgi no tā, kāda veida vilciens tas būs. "Lidostas nākotnes attīstībai ir svarīgi, lai pienāk vilciens. Es ticu, ka risinājums tiks atrasts vienā vai otrā veidā – vai nu ātrvilciens, vai jaunais elektrovilciens. Tas ir svarīgi, lai vilciens šeit būtu," pauda Odiņa.

Rīgas lidostai tuvākajai nākotnei ir lieli plāni, ņemot vērā, ka apkalpoto pasažieru skaits pēc Covid-19 pandēmijas pieaug. 2020. gadā lidosta apkalpoja vien nedaudz vairāk par 2 miljoniem cilvēku, pērn tie bija jau 6,6 miljoni, bet šogad paredz jau vairāk nekā 7 miljonus. Lidosta paredz, ka apkalpoto pasažieru skaits turpinās pieaugt – līdz 2030. gadam lidosta cer sasniegt 9 miljonu atzīmi apkalpoto pasažieru skaita ziņā, bet līdz 2050. gadam cerēts šo skaitu palielināt līdz 16,1 miljoniem. 

Jauns zīmols kā Latvijas vizītkarte

Lai īstenotu lidostas stratēģiskos plānus, ir radīts konkurētspējīgs un mūsdienīgs Rīgas lidostas zīmols un vizuālā identitāte, ko veidoja atklātā konkursā izvēlētā dizaina studija "Asketic" sadarbībā ar reklāmas aģentūru "WKND", iesaistot procesā arī lidostas darbiniekus un sadarbības partnerus.

"Mēs gribam, lai lidosta ir nākotnes vizītkarte Latvijai, gribam uzsvērt, ka RIX Rīgas lidosta ir Baltijas galvenā lidosta, jo nav nozīmīgākas lidostas par mūsu lidostu. Vienlaikus vēlamies signalizēt, ka jau pašlaik Rīga ir kā Ziemeļeiropā nozīmīgs urbānais ceļošanas centrs. Svarīgi saprast, ka lidosta nav tikai ceļošanas centrs, bet iespēju platforma," 

prezentācijas pasākumā sacīja aģentūras "WKND" pārstāvis Edgars Pētersons. 

Rīgas lidostas jaunais zīmola nosaukums ir "RIX Rīgas lidosta" ("RIX Riga Airport" – angļu valodā). Nosaukumā saglabāts starptautiski atpazīstamais, lidostas darbinieku un sadarbības partneru iemīļotais lidostas kods RIX, savukārt pilnais nosaukums ir vienkāršots un padarīts tuvāks ikdienas lietojumam. 

Zīmola sauklis "Tuvāk, nekā gaidīji" ietver ideju par ērtu savienojumu un vieglu sasniedzamību gan lidostas robežās, gan visas pasaules kontekstā. 

Zīmola izstrādes līguma kopējā summa – 92 607 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), tā ietver zīmola stratēģijas izstrādi, pamata zīmola un apakšzīmolu vizuālās identitātes pamatelementu izstrādi.

"Skatoties uz jaunā zīmola un vizuālās identitātes krāsām, esam iekļāvuši dabas krāsas – ķērpju un sūnu zaļos – toņus. Vienlaikus tas liek uzsvaru ne tikai uz apkārtējo vidi, kas paveras pasažierim, ierodoties lidostā, bet arī lidostas virzību uz klimatneitrālu darbību,"

sacīja grafiskais dizainers un studijas "Asketic" līdzdibinātājs Miķelis Baštiks.

Lidosta informēja, ka zīmola ieviešana sākas ar tā prezentēšanas brīdi un notiks pakāpeniski līdz 2028. gadam. Šogad jauno vizuālo identitāti plānots ieviest vairāk nekā pusē materiālu – digitālajā vidē, lietvedības materiālos, suvenīros, izkārtnēs, termināļa informācijas materiālos, apģērbos, transportā un citviet.

KONTEKSTS:

"RIX Rīgas lidostas" apkalpoto pasažieru skaits 2023. gadā sasniedzis 6,63 miljonus pasažieru – par 23% vairāk nekā 2022. gadā.

Piedāvātais plašais maršrutu tīkls no Rīgas ir veicinājis transfēra un tranzīta pasažieru skaita atjaunošanos. Tranzīta pasažieru plūsma ir stabilizējusies, un 22% pasažieru jeb vairāk nekā 1,4 miljoni Rīgu izmantojuši kā pārsēšanās lidostu tālākiem lidojumiem. Salīdzinājumā ar 2022. gadu tas ir pieaugums par 40%. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti