Velo tirdzniecības apjomi pēc kovidlaika rekorda tuvojas pirmspandēmijas līmenim

Ja pandēmijas laikā velosipēdu tirdzniecība piedzīvoja strauju augšupeju, tad šajā pavasarī pieprasījums ir stabils, bet tas nebūt nepietuvojas kovidlaika rekordam. Labā ziņa ir tā, ka šopavasar velo tirgotāji vairs nesaskaras ar loģistikas problēmām, un tas nozīmē, ka pircēji var iegādāties to, ko vēlas, nevis to, kas ir veikalā. 

Velo tirdzniecības apjomi pēc kovidlaika rekorda tuvojas pirmspandēmijas līmenim
00:00 / 04:30
Lejuplādēt

"Mēs, protams, labi atceramies pēdējos divus gadus un spītīgi analizējam arī, kas šobrīd notiek. Vienā vārdā varētu teikt – bums ir mazinājies," tā šī pavasara pieprasījumu pēc velosipēdiem raksturoja velo veikala "Veloprofs" pārstāvis Jānis Baltaisbrencis, sakot, ka šis pavasaris līdz šim nav lutinājis ar stabili siltu un saulainu laiku un tas atspoguļojas arī velosipēdu pārdošanas rādītājos.

"Visa cerība uz maiju. Bet īstenībā iepriekšējie mēneši, ko mēs skatījāmies, ka gads ir sācies līdzīgi kā pagājušais. Cerības bija lielākas, bet laika apstākļi tās ir piebremzējuši."

Arī sporta preču veikala "MySport" pārstāvis Gatis Svētiņš stāstīja, ka pieprasījums pēc velosipēdiem ir atgriezies pirmspandēmijas līmenī.

"Kovidlaiks mūs pieradināja pie citiem apjomiem un iepirkšanās paradumiem. Bet, salīdzinot ar 2019., 2020. gadu, tad tas aptuveni ir tādā līmenī," teica Svētiņš.

Tas izskaidrojams ar to, ka cilvēkiem vairs nav ierobežotu atpūtas iespēju, līdz ar to izvirzās citas prioritātes un iespējas, kur tērēt naudu.

"Limiti ir noņemti. Var doties ceļojumos, iet uz teātri un vēl papildus dažādas interesantas lietas darīt. Diemžēl sports šobrīd ir palikts maliņā. Par to liecina arī sacensību straujais kritums," sprieda "MySport" pārstāvis.

Tomēr labā ziņa ir tā, ka šopavasar velo tirgotāji vairs nesaskaras ar loģistikas problēmām, un tas nozīmē, ka pircēji var iegādāties to, ko vēlas, nevis to, kas ir veikalā.

"Iepriekšējos pāris gadus bija tā, ka pirka to, kas ir. Tagad beidzot situācija ir sakarīgāka un cilvēki jau var izvēlēties, ko grib. Labā ziņa ir tā, ka mēs, visa velo biznesa saime, esam izglītojuši patērētājus un viņi tagad saprot, ja brauc pa pilsētu, tad ir nepieciešams pilsētas velosipēds. Vēl pirms dažiem gadiem tā nebija, kad visiem bija vajadzīgi kalnu velosipēdi, ar resnām riepām. Neatkarīgi no tā, vai var ar to pabraukt vai ne," klāstīja Baltaisbrencis.

Savukārt, runājot par bērnu velosipēdiem, Baltaisbrencis stāstīja, ka tiem pārdošanas sezona tā īsti nebeidzas nekad.

"Jo tur, kā es vienmēr smejos, ir dzimšanas dienas, ir liecība, ir Ziemassvētki. Vēl ir omei dzimšanas diena, kad omei dod dāvanu, un kā tad tā, mazbērnam nedos? Bērnu riteņi ir uz izķeršanu. Ja mēs redzam, ka bērnu velosipēdi tirgojas, tad ir cerība, ka bērns pieaugot turpinās braukt. Tas riņķis būs bezgalīgs," norādīja Baltaisbrencis.

Uz jautājumu, kādā cenu kategorijā bērniem visbiežāk velosipēdus iegādājas, Svētiņš teica, ka to ietekmē vairāki faktori.

"Tur izvērtē rocību un bērna augumu un varēšanu. Bet pieaugušajiem tas jau iedalās smalkāk, proti, pa kurieni vēlamies braukt, bet, ja tādu vidējo izvelk, tad joprojām kalna un kross tipa velosipēds ir priekšgalā," atzina Svētiņš.

Uz jautājumu, vai pandēmijas laika loģistikas problēmas vairs neizjūt, Svētiņš pauda: "Joprojām ir atsevišķas cenu kategorijas velosipēdi un preces, kur tomēr ir deficīts, bet kopumā situācija ir ievērojami stabilizējusies. Bet nav vēl aizvien atgriezusies pirmspandēmijas līmenī."

Vēl viena pēdējo gadu tendence – tirgotāju kļuvis vairāk un konkurence ir pieaugusi.

"Tā kā pandēmijas laikā mūsu nozare bija ar augšupejošu līkni tirdzniecībā un rādītājos, tad tas ir loģiski, ka tirgotāji kļuvuši vairāk, bet mēs paredzam, ka tuvākajos divos gados šāda situācija starp tirgotājiem mainīsies," sprieda "MySport" pārstāvis.

Svētiņš teica, ka kopumā velo kultūras veicināšanā vēl daudz darāmā un, viņaprāt, daudz aktīvāk valstī būtu jāpopularizē aktīvs dzīvesveids.

"To var darīt skrienot, to var darīt, braucot ar velosipēdu, veidojot aizvien vairāk velo maršrutus vai velo celiņus, atjaunot segumus vai marķēt šos ceļus. Tad jau šajā sinerģijā visi iegūs. Izņemot dakteri," sacīja Svētiņš.

Viņš novērojis, ka vismaz pagaidām lielākā daļa cilvēku ar velosipēdiem pārvietojas brīvdienās, nevis izvēlas kā ikdienas pārvietošanās līdzekli, jo baidās, ka divriteni var nozagt. "Šī lieta arī pie mums nav sakārtota un netiek īpaši kontrolēta."

Svētiņš uzsvēra, ka šī iemesla dēļ nozagtos riteņus realizēt tirgū ir ļoti ātri un viegli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti