Pirmais reiss pēc jaunā saraksta Liepājā no Rīgas pienāca vēlā pirmdienas vakarā, atvedot gan liepājniekus, gan rīdziniekus, gan arī dažus ārvalstu tūristus. Vairāki atbraucēji neslēpa prieku par vilcienu reisu palielināšanu.
"Es divreiz nedēļā braucu uz Rīgu, man ir noliktava Olainē. Ja ar autobusu sanāk kādas piecas stundas braukt, tad ar vilcienu – zem trīs stundām. Ātrāk nekā ar mašīnu. Un trīsreiz lētāk nekā ar mašīnu," atzina liepājnieks Arturs.
"Tas ir ekoloģiskāks, draudzīgāks dabai, un tas ir sasodīti lēts," rezumēja tūriste no Vācijas Maija.
"Tas ir ļoti ērti, salīdzinot ar autobusu, jo autobusā visas maliņas sāp no sēdēšanas, bet vilcienā var piecelties, pastaigāt," piebilda rīdzinieks Dāvids.
Atsevišķi pasažieri gan pauda neapmierinātību par piedāvātajiem atiešanas laikiem - no Rīgas esot mazliet par vēlu, bet no Liepājas – jau piecos no rīta – par agru.
"Varētu būt ap sešiem. Jā, bet vakarā ir labi," sprieda liepājnieks Ziedonis.
Satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība) savukārt solīja – "ja liepājniekiem, kurzemniekiem šis reiss būs interesants, tad jau būs iespēja atrast papildu reisus".
"Sākumā tie varētu būt papildu reisi piektdienā, kad varētu būt lielākas plūsmas, un skatīties vēl kādu papildu pieturu, jo tiešām interese ir liela," sacīja ministrs.
Atbilstoši pārdoto biļešu skaitam abos pirmajos reisos pasažieru bijis ap diviem simtiem katrā. Satiksmes ministrs to vērtē kā labu rādītāju, kas saskanot arī ar novēroto citviet Latvijā – pasažieru interese par vilcienu satiksmi pieaugot.
"Dzelzceļš ir tā prioritāte, uz kuru mēs gribētu kā virkne Rietumeiropas valstu virzīt pasažierus. Šajā gadījumā salāgojot laikus, apvienojot jau esošo Dobeles maršrutu. Tas iespējams fiskāli neitrāli – bez papildu finansējuma. Pie mūsu šī brīža rocības tas ir ļoti svarīgs aspekts," piebilda ministrs.
Savukārt AS "Pasažieru vilciens" Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre pastāstīja, ka uzņēmuma "aprēķini liecina, ka pēc prognozēm gada griezumā tiešie izdevumi varētu par ceturtdaļu pārsniegt ieņēmumus".
"Jāņem vērā, ka visu vilcienu reisu kursēšana, tostarp uz Liepāju, notiek atbilstoši valsts pasūtījuma līgumam. Tas nozīmē, ka valsts apņemas segt zaudējumus," skaidroja "Pasažieru vilciena" pārstāve.
Cik lieli tie varētu būt jaunajā reisā, pagaidām uzņēmums atturas nosaukt, piebilstot, ka sākums pasažieru plūsmas ziņā ir cerīgs un turpinās jauno reisu monitorings.
KONTEKSTS:
No 31. jūlija atjaunojot ikdienas vilcienu satiksmi starp Liepāju un Rīgu, no rītiem vilciens kursēs no Liepājas un vakarā būs reiss uz Liepāju. Liepājnieki ar vilcienu līdz Rīgai varēs aizbraukt trīs stundās un četrās minūtēs.
Svētdienās tiks saglabāti esošie reisi pēcpusdienā no Rīgas uz Liepāju un vakarā no Liepājas uz Rīgu. Savukārt no Rīgas katru vakaru uz Liepāju brauciens ilgs trīs stundas un septiņas minūtes – no galvaspilsētas vilciens izbrauks plkst. 18.25, galapunktā esot plkst. 21.32.
Kopumā no Rīgas uz Liepāju mazāk nekā trīs stundās un desmit minūtēs varēs aizbraukt ar vilcienu un diviem autobusu ekspresreisiem. Informācija "Pasažieru vilciena" mājaslapā liecina, ka vilciena biļete pilnam maršrutam vienā virzienā maksā 6,66 eiro.