Portugālē turpinās degvielas pārvadātāju streiks; valstī izsludina enerģētikas krīzi

Jau otro dienu Portugālē turpinās degvielas pārvadātāju streiks, pieprasot algu palielinājumu. Valdība valstī ir izsludinājusi enerģētikas krīzi, ieviešot ierobežojumus degvielas iegādei un piedraudot vadītājiem ar atlaišanu, ja viņi neatgriezīsies darbā.

 Lai arī streiks turpinās, bīstamo kravu pārvadātāji apgalvo, ka visi šoferi ir izgājuši darbā un nodrošina minimālos pakalpojumus.  

Portugālē turpinās degvielas pārvadātāju streiks; valstī izsludina enerģētikas krīziUģis Lībietis

    Portugāles bīstamo kravu pārvadātāji jau šī gada aprīlī bija izsludinājuši streiku, pieprasot algu palielinājumu. Pēc tam, kad ar darba devējiem tika panākta vienošanās, streiks tika atsaukts.

    Tagad, uzsākot jaunu beztermiņa streiku, šoferi pieprasa garantijas par līdzšinējo solījumu izpildi un prasa celt algas arī 2021. un 2022.gadā.

    Līdzīgi kā aprīļa protesta akcijas laikā arī šoreiz, pašā karstākajā tūrisma sezonā, valsts piedzīvojusi degvielas trūkumu un valdība ir bijusi spiesta izsludināt enerģētikas krīzi.

    Vēl pirms protesta akcijas sākuma daudzās degvielas uzpildes stacijās beidzās degviela, citās tās apjoms ievērojami pazeminājās. Kā liecina Nacionālā Enerģētikas sektora sniegtie dati daudzās no ārkārtas situāciju tīkla stacijām degvielas rezerves bijušas vien aptuveni 35% līmenī no pilnas kapacitātes.

    Šāda situācija ļāva valdībai noteikt nopērkamās degvielas apjomu – vieglā automašīna nedrīkst uzpildīt vairāk nekā 25, bet kravas automašīna 100 litrus vienā uzpildīšanas reizē.

    Tāpat valdība pieprasa, lai bīstamo kravu pārvadātāji atgriežas darbā un arī protestu laikā piegādātu vismaz pusi no ierastajām kravām, īpaši lai nodrošinātu ārkārtas dienestu un citu prioritāro patērētāju pamatvajadzības.

    Šeit ir runa ne tikai par degvielu, bet, piemēram, arī par slimnīcu darbībai nepieciešamo sašķidrināto gāzi.

    Šāda valdības rīcība ir izraisījusi šoferu neapmierinātību, nosaucot šīs prasības par nopietnu uzbrukumu viņu tiesībām streikot. Bīstamo Kravu pārvadātāju arodbiedrības pārstāvji gan norādījuši, ka simtprocentīgi visi šoferi otrdien esot darbā.

    Vienlaicīgi gan tiek uzsvērts, ka šie cilvēki strādās tikai obligātās 8 stundas dienā, bet ne virsstundas.

    Un tas nozīmē, ka faktiski šoferi strādāšot tieši pusi no ierastā darba laika, tādējādi arī nodrošinot pusi no nepieciešamajiem pakalpojumiem. Taču arī par spīti šādiem centieniem uzpildes stacijās degviela tāpat sāks trūkt.

    Kā ziņo vairākas informācijas aģentūras, krīzes risināšanai ir piesaistīti vairāki simti policijas un bruņoto spēku pārstāvji, pirmkārt, lai eskortētu degvielas cisternas un, otrkārt, lai aizstātu trūkstošos šoferus.

    Arodbiedrības pārstāvji šādu situāciju sauc par nacionālo apkaunojumu.

    Taču, arī par spīti šiem drošības spēku centieniem portugāļu prese ziņo, ka drīzumā var tikt apdraudēta arī vairāku ostu darbība.

    Tāpat ir traucēts arī Lisabonas starptautiskās lidostas darbs, jo no plānotajām 119 degvielas piegādēm lidosta pirmdien ir saņēmusi vien 25.

     

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Pasaulē
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti