Pie Maskavas notikusī aviokatastrofa izgaismo problēmas Krievijas aviācijā

Pie Maskavas avarējusī lidmašīna ir pirmā lielā aviokatastrofa pēc līdz šim drošākā gada aviācijas vēsturē. Tomēr tieši Krievijas statistika uz pārējo valstu fona izceļas ar īpaši nedrošām aviolīnijām. Eksperti runā gan par Krievijā ražoto lidmašīnu slikto tehnisko stāvokli, gan grūtībām ar augsti kvalificētu pilotu piesaisti, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

Pie Maskavas nokritusī Saratovas aviokompānijas lidmašīna traģiski pārtraukusi pozitīvu tendenci aviācijas nozarē – pirmo reizi tika aizvadīts vesels gads bez nevienas liela mēroga aviokatastrofas, neviena lielizmēra pasažieru lidmašīna nebija avarējusi gandrīz četrsimt dienas pēc kārtas. Tomēr pašai Krievijai tā jau ir trešā šāda mēroga traģēdija pēdējo gadu laikā. 

2016.gada Ziemassvētkos pie Sočiem Melnajā jūrā iegāzās uz Sīriju lidojoša Krievijas Aizsardzības ministrijas lidmašīna. Savukārt vēl gadu iepriekš teroraktā virs Sīnaja pussalas tika uzspridzināta lidmašīna ar Krievijas tūristiem.

Par teroraktu šoreiz nekas neliecina, liekot domāt, ka pie vainas varētu būt vai nu tehniska kļūme vai pilota rīcība, lai gan amatpersonas aicina ar secinājumiem nesteigties.

"Par aviokatastrofas cēloņiem būs iespējams runāt tikai pēc oficiālās izmeklēšanas beigām. Pašlaik mūsu uzdevums ir organizēt palīdzību bojāgājušo tuviniekiem, kuriem es izsaku visdziļāko līdzjūtību," sacīja Krievijas transporta ministrs Maksims Sokolovs.

Izmeklētāji jau veikuši kratīšanas Saratovas aviokompānijas birojā, izņemot dokumentus, kas saistīti ar lidmašīnas AN-148 tehnisko stāvokli.

Arī kopumā aviācijas nozares speciālisti izceļ problēmas, kas saistītas ar šo un citām Krievijā ražotām lidmašīnām. Pasaulē vadoša aviācijas uzņēmumu reitingu aģentūra "Airline Ratings" pat paziņojusi, ka par Krievijā ražotu lidmašīnu izmantošanu automātiski samazinās lidsabiedrību reitingus.

Problēmas cēlonis ir fakts, ka pēc Padomju Savienības sabrukuma smagā krīzē nonākusī Krievijas aviobūves industrija ilgstoši nespēja nodrošināt nepieciešamo rezerves daļu apjomu, bet citās valstīs ražotu lidaparātu iegādi Krievijas aviosabiedrībām par ļoti neizdevīgu padara pašas Krievijas protekcionistiskā nodokļu politika.

Trūkst arī kvalificētu pašmāju pilotu, kas labāku algu dēļ arvien vairāk izvēlas strādāt strauji augošajās Āzijas aviokompānijās.

Rēķinot aviokatastrofās bojāgājušo skaitu uz pārējo valstu fona, Krievija izceļas izteikti negatīvi – kopumā Krievijā notikušas 519 aviokatastrofas. Vairāk – aptuveni 800 – bijis tikai ASV, taču Savienotajās valstīs tiek veikti 13 reizes vairāk lidojumu nekā Krievijā.

Jau ziņots, ka katastrofā dzīvību zaudēja 71 cilvēks.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti