Sadaļas Sadaļas

Krievija izmanto rietumvalstu mediju vietnes Kremļa propagandas izplatīšanai

Krievija ilgstoši ir izmantojusi pazīstamus ASV un Eiropas masu medijus, lai izplatītu Kremli atbalstošus un Rietumus noniecinošus vēstījumus, secinājuši britu pētnieki.

Kārdifas Universitātes Noziedzības un drošības izpētes institūts atklājis, ka Krievijas interneta troļļi vismaz 32 populāru mediju interneta vietņu komentāru sadaļās ir centušies ietekmēt sabiedrības domu.

Šo mediju vidū ir britu laikraksti “The Daily Mail” un “The Times”, ASV laikraksts “The Washington Post” un televīzijas kanāls “Fox”, kā arī vācu “Der Spiegel” un franču “Le Figaro”.

Pētījuma autori ir uzgājuši 242 ar Krieviju saistītas publikācijas, zem kurām ir atrodami Krieviju slavinoši un Rietumus kritizējoši komentāri.

Pēc tam Krievijas ziņu portāli šos komentārus izmantoja par pamatu publikācijām, kurās apgalvots, ka rietumvalstu sabiedrībās ir plašs atbalsts Krievijai un tās prezidentam Vladimiram Putinam.

Pētījums tika veikts šī gada sākumā, kad pastiprinājās spriedze uz Ukrainas un Krievijas robežas, bet tā autori apgalvo, ka Krievija šādu taktiku izvērš vismaz kopš 2018. gada.

Kārdifas Universitātes Noziedzības un drošības izpētes institūta direktors Martins Inness norāda, ka šī Krievijas interneta troļļu operācija esot ievērojama ar savu izsmalcinātību, vērienu un mērogu. Pateicoties tai, Krievija savu propagandu esot spējusi pasniegt kā apstiprinājumu vispārvaldošajam viedoklim sabiedrībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt