Finanšu problēmas piespiež Kipras nacionālo aviosabiedrību pārtraukt lidojumus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Kopš piektdienas lidojumus pārtraukusi Kipras nacionālā lidsabiedrība „Cyprus Airways”. Lēmums pieņemts pēc Eiropas Komisijas (EK) secinājumiem, ka uzņēmums no valsts nelikumīgi saņēmis atbalstu vairāku desmitu miljonu eiro apmērā, un šī nauda tagad ir jāatmaksā. Valdība aviosabiedrību mēģinājusi balstīt jau vairākus gadus, tomēr ieguldītie līdzekļi nav nesuši rezultātus. Bet restrukturizācijas plāni atzīti par nereāliem.

Piektdien Kipras lielākā - Larnakas starptautiskā lidosta paziņoja, ka visi ielidojošie un izlidojošie valsts nacionālās lidsabiedrības „Cyprus Airways” reisi ir atcelti.

Aviokompānijas pasažierus, kuriem jau ir nopirktas biļetes, aicināja vērsties pie lidostas pārstāvjiem, lai vienotos par lidojumiem citu lidsabiedrību piedāvātajos reisos.

68 gadus pastāvējušais aviouzņēmums savu pēdējo reisu veica piektdienas vakarā no Atēnām uz Kipru.
Kipras valdība lēmumu par nacionālās lidsabiedrības darbības apturēšanu pieņēma pēc EK paziņojuma, ka valdības finanšu palīdzība 65 miljonu eiro apmērā šai aviokompānijai bijusi nelikumīga. Tāpēc uzņēmumam šī nauda ir jāatmaksā valstij.

EK sāka padziļinātu izmeklēšanu pēc tam, kad valdība Nikosijā apstiprināja atkārtotu palīdzība paketi „Cyprus Airways”, kurā 93% akciju pieder valstij. Pakete paredzēja par 31 miljonu eiro palielināt lidsabiedrības pamatkapitālu un tai piešķirt 34 miljonu eiro aizdevumu.

Eiropas Savienības konkurences komisāre Margrēte Vestagere paziņoja, ka restrukturizācijas pakete grūtībās nonākušajam uzņēmumam sniedza nepamatotas priekšrocības attiecībā pret konkurentiem, līdz ar to pārkājot kopienas noteikumus par valsts palīdzību.

Viņa norādīja, ka kopš 2007.gada „Cyprus Airways” saņēmusi lielu daudzumu naudas no valdības, bet kompānija tā arī nespēja restrukturizēties un kļūt dzīvotspējīga bez valsts palīdzības. Eiropas Komisija bija ļoti kritiska arī par pašiem restrukturizācijas plāniem, secinot, ka tie ir balstīti uz „nereālistiskiem pieņēmumiem.”

Tādēļ Kipras finanšu ministrs Haris Georgiadis piektdien paziņoja, ka pēc EK lēmuma aviokompānija vairs nav ekonomiski dzīvotspējīga, tāpēc pārtrauc darbību.

Savukārt Kipras komunikāciju ministrs Maris Demetriadis norādīja, ka nacionālās lidsabiedrības daļa pasažieru pārvadājumos bija noslīdējusi „zem 10% atzīmes”, bet aviosatiksmi ar Kipru šobrīd nodrošina aptuveni 70 citas aviokompānijas. Viņš piebilda, ka „Cyprus Airways” kopš 2007.gada valsts palīdzībā saņēmusi 130 miljonus eiro, bet bez rezultātiem.

Valdība lidsabiedrības slēgšanu nosauca par „neizbēgamu”, bet pilotu arodbiedrība draud iesniegt oficiālu sūdzību pret valdību.

Tajā pašā laikā Kipras populārākais laikraksts „Phileleftheros” sestdien rakstīja, ka lidsabiedrība izšķīra savu likteni, pateicoties „gadiem ilgušai sliktai pārvaldībai, augstām algām, lielām privilēģijām, pārlieku lielam darbinieku skaitam, zaudējumus nesošiem maršrutiem un finansiāli sliktiem lēmumiem.”

Valdība gan paudusi, ka varētu dibināt jaunu nacionālo lidsabiedrību, ja izdotos atrast investoru. Pērn Nikosija meklēja potenciālus lidsabiedrības pircējus, tomēr nopietnu interesi neizdevās piesaistīt.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti