Ziemassvētku egļu audzētāji ASV šogad soctīklos izvērš plašu kampaņu, aicinot amerikāņus šosezon izvēlēties īstas, nevis mākslīgās eglītes. Ņemot vērā, ka rūpnīcu ražojumi kļūst arvien reālistiskāki, pārliecināt klientus kļūst arvien grūtāk.
“Neviens nav tik sajūsmināts par īstu koku kā es. Taču tas prasa tik daudz darba – ielikt to mašīnā, iedabūt mājā. Tas ir ārkārtīgi neērti,” mākslīgo koku priekšrocības aizstāv pircēja Denīza Šekltona.
Eglīšu audzētājs jau ceturtajā paaudzē Keisijs Grogans savukārt medijiem izrāda savu saimniecību Silvertonā ASV Oregonas štatā. Oregona pēc eglīšu piegādēm ieņem pirmo vietu Savienotajās Valstīs. Taču Grogans kļuvis par liecinieku tam, kā pēdējo desmit gadu laikā bankrotējusi teju puse no viņam pazīstamu štata egļu audzētāju.
“Mēs esam industrija, kas vēlas izdzīvot. Taču, ja visi pirks mākslīgās egles, mūsu šeit vairs nebūs,” saka Grogans.
ASV Nacionālās Ziemassvētku eglīšu asociācijas dati liecina, ka ik gadu valstī tiek nocirsti aptuveni 25 miljoni šo skuju koku, kas, domājams, visi arī tiek pārdoti.
Taču tikpat iespaidīgi ir statistikas dati par mākslīgo egļu piekritējiem. Rūpnīcas ražojumu izvēlas līdz pat 80 procentiem amerikāņu. Mākslīgo egļu tirgus Savienotajās Valstīs patlaban sasniedz aptuveni vienu miljardu dolāru, un, pat neraugoties uz to, ka tās ir vairākkārt lietojamas, turpina augt par četriem procentiem gadā. Starp iemesliem šādai izvēlei minēta ērtība, alergēnu neesamība un uguns drošība.