«AirAsia» lidmašīnas katastrofas rajonā jūrā atrod divus lielus objektus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Glābēji Javas jūrā atraduši divus lielus avarējušās lidsabiedrības „AirAsia” lidmašīnas fragmentus, kas dod cerības atrast melnās kastes ar informāciju par katastrofas iemesliem. Tie fiksēti ar īpašām iekārtām no kuģiem, taču laika apstākļi joprojām liedz ekspertiem tām pilnībā piekļūt. 

Glābēji gatavojas uzņemt fotogrāfijas, nolaižot dzelmē īpašu šim nolūkam domātu aparatūru.

Indonēzijas Nacionālās meklēšanas un glābšanas pārvalde ir pārliecināta, ka dzelmē pamanītās divas lielās atlūzas ir avarējušās lidsabiedrības "AirAsia" lidmašīnas fragmenti. Tās atrastas Javas jūrā pie Borneo salas, un tagad glābēji koncentrē visus spēkus, lai tām piekļūtu pēc iespējas tuvāk cerībā atrast atlikušos aviokatastrofā bojāgājušos un lidmašīnas "melnās kastes", kuras varētu atklāt katastrofas iemeslus.

Līdz šim atrastas vairāku desmitu cilvēku mirstīgās atliekas, taču pavisam katastrofā dzīvību zaudēja 162 cilvēki, tai skaitā 17 bērni. Bojāgājušos nogādā Indonēzijā, kur veic atpazīšanu. Līdz šim noskaidrotas četru cilvēku personības.

Glābēju darbu Javas jūrā apgrūtina spēcīgie viļņi un straumes. Viņu nodoms ir dzelmē ielaist īpašu aparatūru, ar kuru nofotografēt atrastos priekšmetus un līdz ar to iegūt pēc iespējas vairāk informācijas. Glābēji cer, ka šim būtu jābūt izšķirošam brīdim visas operācijas laikā.

Notikuma vietā atrodas glābšanas kuģi, helikopteri ar lielu skaitu ekspertu uz klāja. Līdz šim ir izdevies atrast vairākas mazākas lidmašīnas atlūzas, taču galvenie pierādījumu joprojām guļ dzelmē.

Glābēji ziņo, ka gadījumā, ja melno kasti atradīs, viņiem joprojām būs nepieciešams vismaz mēnesis, lai nāktu klajā ar pirmo redzējumu par katastrofas iemeslu un apstākļiem.

Par negadījumu turpinās minējumi uz sauszemes. Indonēzijas Satiksmes ministrija ir paziņojusi, ka lidmašīnai liktenīgajā dienā nebija atļaujas veikt reisu, un tagad tā ir atsaukusi "AirAsia" atļauju veikt lidojumus maršrutā Surabaja-Singapūra.

Eksperti lēš, ka piloti, iespējams, nav izvēlējušies atbilstošu lidojuma augstumu, jo iepriekš laineris lūdzis pacelties augstāk, lai izvairītos no bīstamiem laika apstākļiem.

Mediji, atsaucoties uz anonīmu avotu, vēsta, ka lidmašīna īsi pirms pazušanas esot veikusi ļoti stāvu pacelšanos augstāk, kas iespējams esot pārsniegusi lainera spēju robežas.

Jau vēstīts, ka „AirAsia” lidmašīna bija ceļā no Indonēzijas uz Singapūru, kad aizvadītajā svētdienā naktī pēc Latvijas laika pazuda no radaru ekrāniem. Tobrīd plosījās vētra.

Pasaules mediji turpina publicēt stāstus par cilvēkiem, kuri, lai gan oficiāli joprojām nav apstiprināts, bet būtu varējuši izvēlēties avarējušo laineri. Uz klāja bez apkalpes ir bijuši uzņēmēji, kuri devušies darba pienākumos, kāds jauns pāris, kurš drīzumā gatavojās laulāties, ģimenes ar maziem bērniem, kurus mājās gaidījuši vecvecāki, tuvinieki, kuri bija ceļā pie savas meitas un daudzi citi.

Aviokompānijai „AirAsia” šī ir pirmā tik liela mēroga traģēdija, taču gada laikā kopumā Malaizijas avionozare ir piedzīvojusi jau trīs milzīgas katastrofas, līdzīgā kārtā martā zaudējot lidmašīnu ar vairāk nekā 200 cilvēku uz klāja, kas bija ceļā pāri Indijas okeānam, un jūlijā otru laineri notrieca virs Ukrainas. Abu traģēdiju izmeklēšana vēl turpinās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti