Eiropas Savienības un Ķīnas attiecības ir sarežģītas un pretrunīgas. Veidojot attiecības ar Ķīnu, Eiropas Savienība (ES) cenšas "nelikt visas olas vienā grozā", – proti, uzmanīties, lai Eiropas ekonomika nekļūtu pārāk atkarīga no Ķīnas.
Dombrovskis, kurš Eiropas Komisijā ir atbildīgs par starptautisko tirdzniecību, bija devies četru dienu vizītē uz Ķīnu, mēģinot pārliecināt Pekinu likvidēt simtiem komerciālo barjeru, ko kritizē Eiropas uzņēmumi. Šīs barjeras pagājušajā gadā veicināja rekordlielo tirdzniecības deficītu gandrīz 400 miljardu dolāru apmērā.
Eiropas Savienība kritizē arī Ķīnas neskaidro attieksmi pret Krievijas sākto karu Ukrainā. Dombrovskis, uzrunājot studentus Pekinas Ekonomikas un vadības augstskolā, apelēja pie Ķīnas pragmatisma, sakot ka "tās nostāja par karu Ukrainā ietekmē valsts tēlu".
Proti, Krievijas sāktais karš palielina enerģijas cenas, veicina inflāciju un vājina pasaules ekonomiku. Tas ļoti tieši ietekmē Ķīnu, kas ir ražošanas līderis pasaulē un kuru ietekmē pieprasījuma samazināšanās un ārējā nestabilitāte. Tas jo īpaši vājina Eiropu kā Ķīnas lielāko eksporta tirgu.
"Tā vienkārši sakot, mēs varam nopirkt mazāk. Un Ķīnai ir arī reputācijas risks. Tās nostāja par karu Ukrainā ietekmē valsts tēlu ne tikai Eiropas patērētājiem, bet arī uzņēmējiem.
Vairāk nekā trešdaļa ES uzņēmumu šajā valstī ir norādījuši, ka Ķīnas nostāja karā padara to par mazāk pievilcīgu investīciju galamērķi," uzsvēra Dombrovskis.
Svarīga tēma, ko Ķīnas puse pieminēja katrā tikšanās reizē un pauda savu neapmierinātību, bija jautājums par EK sākto antisubsīdiju izmeklēšanu pret Ķīnas elektroauto, kas tiek subsidēti un Eiropā ienāk pa dempinga cenām.
Aptuveni piektā daļa no visiem Eiropā pārdotajiem elektroauto ir ražoti Ķīnā. Par to norūpējušies Eiropas autoražotāji, kuri žēlojas, ka nav iespējama godīga konkurence ar subsidētajiem ķīniešu ražojumiem.