Panorāma

Kahovkas dambja pārraušanas sekas – arī Zaporižjā

Panorāma

Panorāma

Lietuvā ierodas ducis NATO iznīcinātāju

Militārajās mācībās Lietuvā ierodas ducis NATO iznīcinātāju

NATO alianse sākusi ievērojamas militārās mācības Eiropas gaisa telpā. Tās ilgs divas nedēļas un galvenokārt bāzēsies Vācijā. Vienlaikus ducis alianses iznīcinātāju apciemoja arī Lietuvas Gaisa spēku bāzi. Tas darīts, trenējot savstarpējo savietojamību un demonstrējot alianses spēku. Šauļu bāzē vienkopus nolaidās Vācijas, Polijas un ASV iznīcinātāji.

Šauļu gaisa spēku bāzē viens pēc otra pārlidojumus veica 12 NATO sabiedroto iznīcinātāji. Tie Lietuvā ieradās, iezīmējot alianses gaisa spēku mācību "Air Defender" sākumu. Tās ir nozīmīgākās gaisa spēku mācības, kādas jebkad notikušas Eiropā. Mērķis – demonstrēt sabiedroto vienotību, kā arī simulēt reakciju uz iespējamiem draudiem.

Pirmdien, 12. jūnijā, Šauļos nosēdās četri F-15, tikpat daudzi F-16, kā arī divi "Eurofighter" un divi "Tornado" kaujas lidaparāti.

NATO iznīcinātāji Lietuvas Gaisa spēku bāzē Šauļos, 12.06.2023.
NATO iznīcinātāji Lietuvas Gaisa spēku bāzē Šauļos, 12.06.2023.

Uz F-16 iznīcinātājiem īpaši cer Ukraina. Taču ar ko tie īpaši?

"Tiem ir salīdzinoši zemas izmaksas. Mums ir tikai viens dzinējs. Tātad acīmredzami jo vairāk dzinēju lidmašīnai, jo lielākas izmaksas. Bet mēs esam arī ārkārtīgi spējīgi, tas ir ļoti manevrētspējīgs iznīcinātājs," skaidroja ASV iznīcinātāja F-16 pilots, pulkvežleitnants Metjū Krebs.

Cik grūti ir nonākt pilota krēslā? To atklāja ASV iznīcinātāja F-15 pilots, pulkvedis Deivids Andersons: "Absolvēju universitāti un iestājos gaisa spēkos, un pēc tam trīs gadus pavadīju apmācībā un kvalifikācijā, lai kļūtu par kaujai gatavu pilotu. Vidusmēra pilots veiks 8 līdz 12 lidojumus mēnesī, lai varētu uzturēt sevi gatavībā. Kā "spārna" komandieris lidoju vienu līdz divas reizes nedēļā."

F-16 iznīcinātāja pilots Metjū Krebs četrus gadus mācījies koledžā, izejot rezerves  virsnieku apmācību. Tam paralēli – gaisa spēku kursi apmēram divas reizes nedēļā. "Un, kad es tos pabeidzu, man paveicās, ka tiku izvēlēts pilotu apmācībai. Tas ir aptuveni 12 mēnešus ilgs process, lai iegūtu "spārnus". Tajā brīdī kļūstat par gaisa spēku pilotu," pastāstīja pilots.

Pēc tam pilots tiek norīkots lidošanai ar konkrētu lidaparātu. F-16 gadījumā vēl septiņus mēnešus jāmācās, kā ar to lidot.

"Izejot rezerves virsnieku apmācības programmu, lai tiktu izvēlēts par pilotu, viņi vienkārši meklē daudzpusīgu personu. Tātad [nozīmīgi ir tas], kādas ir jūsu atzīmes, kāds jūs esat sabiedrībā, kāda veida sabiedrisko darbu veicat. Viņi patiešām meklē tikai labus, vispusīgus cilvēkus. Viņi nemeklē, ziniet, gudrāko no gudrākajiem," sacīja Metjū Krebs.

Tiesa, kaujas lidaparāti Šauļos nepaliek uz ilgu laiku. Tie dosies tālākās misijās militāro mācību "Air Defender" ietvaros.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti