Žurnālisti: Lietuvas dzelzceļa uzņēmums sniedzis pakalpojumus Krievijas ministra sievas firmai

Lietuvas dzelzceļa uzņēmums vēl pagājušogad apkalpojis ukraiņu bērnu deportācijā apsūdzēto Krievijas uzņēmēju un valsts ārkārtas situāciju ministra Aleksandra Kurenkova dzīvesbiedri Jeļenu Miļsku. Valsts uzņēmums "LTC Cargo" kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā par šiem pakalpojumiem saņēmis aptuveni 11,5 miljonus eiro, vēstīja sabiedriskais medijs LRT

Līgums starp Lietuvas dzelzceļa uzņēmumu "LTG Cargo" un Kurenkova dzīvesbiedrei Jeļenai Miļskai piederošo "Balt-Magistral" bija spēkā vēl līdz pērnā gada 31. decembrim, noskaidrojuši žurnālisti. Tranzītā caur Lietuvu uz viņai piederošo uzņēmumu Kaļiņingradā tika vestas cementa, keramikas un naftas produktu kravas.

Miļska ir Krievijas ārkārtas situāciju ministra Aleksandra Kurenkova sieva. Kurenkovs ir bijušais Putina miesassargs un izlūkdienesta virsnieks, kurš līdz 2002. gadam strādāja Krievijas Federālajā drošības dienestā.

Kurenkovam sankcijas ir piemērojusi gan Eiropas Savienība (ES), gan Ukraina, Austrālija, ASV, Šveice un Jaunzēlande.

Ministra sievai Kaļiņingradā pieder trīs uzņēmumi, kuru kopējā peļņa aizvadītajā gadā sasniedza 4,6 miljardus rubļu (44 miljonus eiro), liecina LRT un medija sadarbības partneru "Proekt Media" rīcībā esošā informācija.

Vēl līdz 2021. gada februārim Miļskai piederēja 50% "Balt-Magistral" akciju, taču 2021. gada februārī viņa tās nodeva savai mātei, kurai ir tāds pats uzvārds.

42 gadus vecā Jeļena Miļska ir Krievijā labi zināma vairāku bezpeļņas organizāciju vadītāja, Kremlim un tā sabiedrotajiem tuva persona, kas skaļi vērsusies pret LGBT kopienas pārstāvjiem un vainota ukraiņu bērnu nolaupīšanā.

Viņas vadītā organizācija "Nacionālais palīdzības centrs pazudušiem un ievainotiem bērniem" nelegāli pārvietoja ukraiņu bērnus no krievu okupētās Simferopoles Krimas pussalā uz Maskavu. 2022. gadā, vēl pirms okupācijas spēki pameta Hersonu, viņas vadītais centrs sadarbībā ar Krievijas Ārkārtas situāciju ministriju no šī apgabala pārveda bērnus uz Krimu un Krievijas pilsētu Krasnodaru.

Žurnālisti jau iepriekš vēstīja, ka deportētie bērni lielākoties ir no bērnu namiem un pēcāk tiek atdoti adopcijā krievu ģimenēm. Kopš 2014. gada no Ukrainas nelegāli izvesti vairāk nekā 19 500 bērnu.

LRT un "Proekt Media" veiktajā izpētē noskaidrots, ka 2019. gadā "Balt-Magistral" noslēdza līgumu ar Lietuvas dzelzceļa kravu pārvadājumu uzņēmumu "LTG Cargo" un tas bija spēkā arī pēc tam, kad Krievija 2022. gadā veica pilna mēroga iebrukumu Ukrainā.

"Proekt Media" rīcībā esošie dati liecina, ka maksājumus par "Balt-Magistral" sniegtajiem pakalpojumiem "LTG Cargo" saņēma vēl līdz pagājušā gada 19. jūlijam.

"Lietuvas dzelzceļš" žurnālistiem rakstiski atbildēja, ka uzņēmuma krava faktiski tika pārvadāta līdz 2022. gada jūnija vidum, kad gada pirmajā pusē pārvadāts 110 000 tonnu dažādu kravu – galvenokārt cements, atsevišķi ķīmiskie, keramikas un naftas produkti:

"Lielākā daļa kravu tika pārvadāta tranzītā starp Krievijas Federāciju un Kaļiņingradas apgabalu. Neliela daļa (ap 22 000 tonnu) kravu tika pārvadāta caur Kaļiņingradu uz Poliju pirms Krievijas uzsāktā kara Ukrainā. Līgums ar uzņēmumu beidzās 2022. gada 31. decembrī, bet faktiski pakalpojumi tika pārtraukti jau pagājušā gada jūnijā," norādīja "Lietuvas dzelzceļš".

"LTG Cargo ieņem un turpinās ieņemt principiālu nostāju, konsekventi turpinot sadarboties ar citām par sankciju kontroli atbildīgajām iestādēm, lai novērstu jebkādus mēģinājumus apiet ierobežojumus," vēstīja Lietuvas uzņēmums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti