Serģis cer 2017. gadā Ķegumā atkal sarīkot PČ posmu motokrosā blakusvāģiem

Pieckārtējais pasaules čempions motokrosā blakusvāģiem Kristers Serģis cer, ka nākamajā gadā viņš Ķeguma mototrasē "Zelta zirgs" atkal būs spējīgs rīkot pasaules čempionāta (PČ) posmu sacensībās ar blakusvāģiem.

Kā zināms, provizoriskajā šī gada kalendārā bija iekļauti pat trīs sacensības Latvijā, tomēr tās notiks tikai Stelpē - Viļakas trase nespēja savākt nepieciešamo finansējumu, tāpēc nedebitēs kalendārā, bet Ķegums no kalendāra pazudis, kaut sacensības šajā trasē risinājušās 20 gadus pēc kārtas.

Kopš pagājušā gada "Zelta zirga" trasi pārņēmusi biedrība "Kristera Serģa motoklubs", kas pērn tur organizēja gan prestižo posmu pasaules čempionātā solomotocikliem, gan arī blakusvāģu sacensības. Tagad Serģis atzīst, ka šogad no blakusvāģu sacensībām paņemta atelpa.

"Neredzēju iespēju divus pasaules līmeņa pasākumus noorganizēt kvalitatīvi, tieši atbalstītāju piesaistīšanas dēļ. Labāk vienu pasākumu izdarīt kvalitatīvi, tad varbūt izveidosies kāda sadarbība - atradīsies kāds mecenāts vai liela kompānija, kas šo kompleksu gribēs nodēvēt savā vārdā," sarunā ar aģentūru LETA izteicās Serģis. "Pragmatiski izvērtējot, finansiālu apsvērumu dēļ neredzēju iespēju pasākumu aizvadīt, kā minimums, pa nullēm. 20 gadus Ķegumā bija motokross ar blakusvāģiem, tagad paņemsim viena gada pauzi."

"Uz 2017.gadu esmu pieteicis sacensības, tā kā skatīsimies, kā viss veidosies. Tas, ka vienu gadu nenotiek, nenozīmē, ka nekad vairs nevarēs būt. Vienkārši - atelpa," uzsvēra Serģis.

Runājot par motokrosu ar blakusvāģiem Latvijā un faktu, ka valstī vairs nav nevienas augsta līmeņa ekipāžas, Serģis izteicās, ka pie vainas nav tikai finanšu trūkums.

"Vēlēšanās un darbs. Atceroties, kā es sāku, nebūt nebija tā, ka kāds mani uzreiz finansēja. Protams, paveicās dzīvē satikt tādu kompāniju kā "Nelss", kas kļuva par manu mecenātu un atbalstīja. Ir pāris ekipāžas, jaunie puiši, kas mēģina braukt un darboties, bet, kā tas viss izvērtīsies, ir grūti prognozēt," stāstīja Serģis. "Tev tam ir jāziedo viss, lai varētu tur piedalīties. Tev jāziedo visa sava dzīve. Tas ir diezgan sarežģīti, smags darbs ne tikai pašam ar sevi un motociklu, bet arī atbalstītāju meklēšana un viss pārējais."

"Tas ir ļoti sarežģīti, tāpēc ir grūti, un cilvēki to nedara. Jaunajiem ir cita veida izklaides. Priekš kam viņiem pa dubļiem braukt ar blakusvāģi? Viņi kāpj uz skrituļdēļa un nodarbojas ar citiem alternatīviem sporta veidiem, kas vairāk ir kā tusiņš, kas arī ir forši," izteicās pasaules čempions.

Kā zināms, pērn pēc dekādes pārtraukuma par pasaules čempionu kļuva latviešu kantētājs Kaspars Stupelis. Pagājušajā gadā viņš brauca vienā ekipāžā ar Nīderlandes pilotu Etjēnu Baksu, bet šogad to darīs ar 2013. un 2014.gada pasaules čempionu Benu Andriasenu no Beļģijas.

"Neesmu pāris gadus sekojis, kādi ir citi līdzbraucēji. Tomēr, zinot Kasparu, tā kā esmu braucis ar viņu kopā, viņš ir viens no labākajiem pasaulē. Pagājušajā gadā viņš apliecināja, ka ir labākais, ja jau kļuva par pasaules čempionu," uzsvēra Serģis. "Viņš ir fanātisks un darbojas ar attieksmi. Žēl, ka nav nevienas ekipāžas, kas būtu Latvijas. Diemžēl, kā es saku, mums ir jāiet kalpot kādam citam. Kad braucām kopā ar Arti [Rasmani], bija divi letiņi - tas ir mazliet citādāk."

Pagājušajā sezonā pasaules čempionātā Bakss un Stupelis uzvarēja 16 braucienos, bet uz goda pjedestāla kāpa kopā 28 reizes.

Iepriekš Stupelis par pasaules čempionu tika kronēts 2003. un 2004.gadā, kad viņš brauca kopā ar leģendāro nīderlandieti Danielu Vilemsenu. Iepriekšējās trīs sezonas latvietis ar Baksu kļuva par planētas vicečempioniem, bet vēl divas reizes viņš to savulaik paveica ar Serģi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti