Šai rallistu paaudzei liels nezināmais. Sākas pasaules rallija čempionāta posms Jaunzēlandē

Pasaules rallija čempionāta (WRC) sezonas vienpadsmitais posms šajā nedēļas nogalē labākos pasaules rallistus pēc 10 gadu pārtraukuma pulcēs Jaunzēlandē. Līdzīgi kā aizvadītajos divos rallijos uzmanības centrā būs sezonas līderis, soms Kalle Rovanpera (“Toyota Gazoo Racing”), kuram šajās sacensībās būs trešā iespēja pēc kārtas priekšlaicīgi kļūt par jaunāko pasaules rallija čempionu vēsturē. Taču Jaunzēlandē, kā allaž rallijā, ir kāds liels nezināmais, kas šoreiz būs – lielākajai daļai no pasaulē labākajiem pilotiem šis būs pirmais starts šajā rallijā.

ĪSUMĀ:

Desmit gadi prombūtnē

Jaunzēlandes rallijs WRC kalendārā no 29. septembra līdz 2. oktobrim atgriezies pēc 10 gadu pārtraukuma.

Sacensības pēc Latvijas laika ar vienu ātrumposmu sākās jau ceturtdienas rītā, kad sportisti spēkojās nepilna pusotra kilometra garā ātrumposmā. Ātrāko laiku tajā uzrādīja igauņu rallija pilots Ots Tanaks ("Hyundai Shell Mobis"), kurš tuvāko sekotāju apsteidza par 0,9 sekundēm. Vadošie rallisti pirmajā "dopā" finišēja piecu sekunžu robežās.

Taču galvenā cīņa risināsies no piektdienas līdz svētdienai. Kopumā Jaunzēlandē sportisti spēkosies 17 ātrumposmos vairāk nekā 276 kilometru garā distancē. 

Plūstoši, grants seguma ceļi ar izliekumiem līkumos, kur var sasniegt ļoti lielu ātrumu. Trase vijas cauri mežiem un gar Jaunzēlandes Ziemaļsalas krastu. Šādas ainas un pārbaudījumi sagaida šīs sezonas sportistus. 

Pasaules autorallija aprindās labi zināmi sportisti čempionāta rīkotājiem norādījuši, ka, iespējams, Jaunzēlandē ir labākie rallija ātrumposmi pasaulē. 

Jaunzēlandes rallija ceļi

Jaunzēlandē sacentušies vien daži 

Vien dažiem no pasaules šā brīža labākajiem rallistiem ir bijusi iespēja spēkoties Jaunzēlandes ceļos. Divi no viņiem patlaban ieņem otro un trešo vietu sezonas kopvērtējumā. Tie ir attiecīgi “Hyundai Shell Mobis” rūpnīcas komandas piloti Tanaks no Igaunijas un Tjerī Nevils no Beļģijas. Tāpat Jaunzēlandē iepriekš startējis astoņkārtējs pasaules rallija čempions Sebastjens Ožjē (“Toyota Gazoo Racing”), kuram šīs būs vien ceturtās sacīkstes šosezon. 

Igaunis Tanaks Jaunzēlandes ceļos pēdējo reizi devās 2012. gadā. Krietns laiks ir pagājis, tomēr igauņu braucējs šajās sacensības cer izmantot savu iepriekšējo pieredzi un turpināt sezonas otrās puses labos rezultātus. Tanaks 2022. gada sezonas pēdējos četros posmos – Igaunijā, Somijā, Beļģijā, Grieķijā – uz goda pjedestāla kāpis katru reizi. Arī par nedēļas nogali Jaunzelandē igaunis izteicies ar optimismu. 

Tanaks WRC rīkotājiem norādīja: “Jaunzēlandē ceļi šķietami ir radīti rallijam. 

Cerams, ka varēsim simtprocentīgi izmantot automašīnu un sasniegt ļoti labu rezultātu.”

Taču Jaunzēlandes ugunskristības piedzīvos pašreizējais čempionāta līderis Rovanpera, kuram šajās sacensībās trešo reizi pēc kārtas būs iespēja priekšlaicīgi kļūt par visu laiku jaunāko pasaules rallija čempiona.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Ar trešo piegājienu varētu kronēt jaunāko pasaules čempionu 

Rovanperam šī būs debija Jaunzēlandē. Iepriekšējie divi sezonas posmi Beļģijā un Grieķijā pašreizējam čempionāta līderim nav izvērtušies tie veiksmīgākie. Jaunajam somu rallistam šī būs trešā iespēja jau pirms sezonas beigām nodrošināt savu pirmo pasaules rallija čempiona titulu.

Tanaks samazinājis Rovanperas pārsvaru sezonas kopvertējumā līdz 53 punktiem. Taču somu braucējam nevajag daudz, lai nodrošinātu savu pirmo titulu. Proti, Rovanperam pēc Jaunzēlandes rallija jāiegūst par vismaz astoņiem kopvērtējuma punktiem vairāk nekā igaunim, savukārt, ja Rovanpera rallijā triumfē, tad viņam jāiegūst septiņi punkti vairāk nekā Tanakam, lai kļūtu par pasaules čempionu. 

Lai arī jaunajam somu rallija talantam 1. oktobrī ir dzimšanas diena, Rovanpera vairāk cer, ka spēs parādīt atzīstamu sniegumu, pirmo reizi sacenšoties Jaunzēlandē, un varēs atjaunot sezonas pirmajā pusē gūto pārliecību. 

“Būs ļoti interesanti startēt Jaunzēlandē. Esmu dzirdējis tikai labas lietas par šo valsti un ralliju, un to, cik labi ceļi šeit it. (..) Pēdējās sacensības mums nav bijušas tās labākās, taču mēs zinām, kur pielikt. Esam strādājuši daudz pie tempa, kā arī, lai justos ērtāk. Ceram uz lielu ātrumu un labu ralliju,” čempionāta organizatoriem norādīja Rovanpera. 

Arī Jaunzēlandē, kā jebkurā citā šī tehniski sarežģītā sporta veida posmā ir kāds nezināmais. Šoreiz tas ir fakts, ka lielākā daļa no tajā startējošajiem pasaules labākajiem braucējiem Jaunzēlandē vēl nav sacentušies. 

Rovanperam, kurš Jaunzēlandes treniņbraucienos uzrādīja ātrāko laiku, “Toyota Gazoo Racing” komandas sastāvā uz šīm sacīkstēm pievienosies Ožjē, kā arī britu rallists Elfins Evanss un japānis Takamoto Katsuta. 

Tikmēr “Hyundai Shell Mobis” vienības rindas līdzās Tanakam un Nevilam šajā rallijā papildinās leģendārā rallija braucēja Petera Solberga dēls Olivers. 

Tikmēr “M-Sport Ford” mēģinās komandu ieskaitē nopelnīt vērtīgus punktus, lai dotu pretsparu iepriekš divām minētajām komandām ražotāju ieskaitē, ar īru sportistu Kreigu Brīnu, britu Gasu Grīnsmitu un itāli Lorenco Barteli.

Jāatzīmē, ka WRC Jaunzēlandes posms vēsturē ir iezīmējies ar leģendārām cīņām līdz pat pēdējam ātrumposma metram, tāpēc autosporta vērotāju aprindās pirmā pieredze Jaunzēlandes WRC posmā no vairākiem pastarīšiem varētu izsaukt arī pārsteigumus.

Autosporta leģendu pavadījumā 

WRC Jaunzēlandes posmu jau kopš 70. gadu beigām, kad tas tika iekļauts WRC sacensību kalendārā, pavadījuši rallijam nozīmīgi notikumi. Cita starpā jāpiemin spāņa Karlosa Sainsa vecākā trīs uzvaras pēc kārtas Jaunzēlandē no 1990. līdz 1992. gadam. Trīs gadu laikā Sainss divas reizes kļuva par pasaules ātrāko rallistu. Sainsa panākumus Jaunzēlandē turpināja skots Kolins Makrejs ar trim triumfem pēc kārtas – no 1993. līdz 1995. gadam, kas leģendārajam Skotijas rallija pilotam 90. gadu vidū palīdzēja izcīnīt vienīgo pasaules čempiona titulu. Tieši uzvara 1993. gada Jaunzēlandē bija pirmā Makreja karjerā.

Tomēr viens no spilgtākajiem mirkļiem Jaunzēlandes WRC posma vēsturē saistās ar visvairāk šajā rallijā uzvarējušo pilotu un pasaules titulētako autorallistiu. Proti, 2007. gada cīņa starp Jaunzēlandē piecreiz triumfējušo somu rallistu Markusu Gronholmu un deviņkārtejo pasaules rallija čempionu Sebastjenu Lēbu no Francijas. 2007. gada Jaunzēlandes WRC posms vēsturē ierakstījies kā otrais sīvākais jeb ar mazāko laiku šķirtais finišs pasaules augstākā līmeņa rallija sacensībās. 

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Ņemot vērā Jaunzēlandes rallija pirmreizējo dalībnieku skaitu, autosporta aprindās atzīto trasi un spriedzi sezonas kopvērtējuma tabulā, šajā nedēļas nogalē sagaidāmas aizraujošas sacensības. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti