Gatavs braukt viegli un ātri. Motokrosists Jonass pasaules čempionātā pošas turēt līdzi līderiem

Pasaules labākie motokrosisti pēdējās pāris nedēļās pārbaudīja spēkus pirmssezonas treniņsacensībās Centrāleiropā un Lielbritānijā, bet tālāk mēroja ceļu uz Dienvidameriku, lai Argentīnā sāktu jauno pasaules čempionāta sezonu. Kā ierasts, trasē redzēsim Paulu Jonasu, kurš lūkos reabilitēties pēc traumu ietekmētas un ļoti neveiksmīgas 2023. gada sezonas. Pēc traumām trasē atgriežas vēl vairāki vadošie braucēji.

ĪSUMĀ:

  • Pirms jaunās sezonas Pauls Jonass startēja vairākās treniņsacensībās, bet koncentrējās pasaules čempionātam
  • Ar veikumu treniņos gatavošanās posmā Jonass ir apmierināts, lielākā daļa gatavošanās bija smilšainās trasēs
  • Jonass paļaujas uz desmitkārtējā čempiona Stefana Evertsa padomiem
  • Ar motociklu Jonass daudz neeksperimentēja – vairāk centās pielāgoties tehnikai pats
  • Cīņai par titulu gatavojas arī vairāki iepriekš savainojumus dziedējuši braucēji
  • Latvijā pasaules čempionāta posms Ķegumā risināsies 9. jūnijā

Aizvadītā 2023. gada sezona ir viena no tām, kuru Pauls Jonass labprāt aizmirstu – pērn sezonu Argentīnā viņš sāka ar labu sniegumu un 5. vietu posma summā. Sekoja ne tik veiksmīgs posms Sardīnijas smiltīs marta beigās, bet tad nāca neveiksme pēc neveiksmes – vispirms smags kritiens Šveicē viņu izsita no ierindas uz vairākiem posmiem. Atgriežoties trasē Francijā, Jonass pēc kāda lēciena neveiksmīgi piezemējās un traumēja rokas pirkstu, kam bija nepieciešama operācija, piespiežot izlaist arī māju posmu Latvijā. Tā visa rezultātā sportists uz motocikla atgriezās tikai augusta vidū un sezonu pabeidza, testējot dažādus jaunus risinājumus, jau domājot par nākamo gadu.

Pērn iegūtā 19. vieta sezonas kopvērtējumā, protams, nav latvieša patieso spēju rādītājs.

Pirms jaunās sezonas Jonass paspēja piedalīties vairākās treniņsacensībās, startējot ar kopumā labiem rezultātiem un plecu pie pleca cīnoties ar citiem MXGP klases elites braucējiem. Pēdējās sacensībās Nīderlandē, Lirupes trasē, latviešu braucējs gan izstājās, vēlāk sociālajos medijos paziņojot, ka jūtas nedaudz apslimis un prioritāte ir gatavošanās pirmajām pasaules čempionāta sacensībām.

"Starpsezona kopumā noritējusi diezgan veiksmīgi, bez kādām lielām problēmām vai ķibelēm. Noritēja produktīvs treniņprocess. Pats galvenais šajās pirmajās sacensībās bija izvairīties no kļūdām, lieki neriskēt un izbaudīt braukšanu. Beidzot jutos tiešām pārliecināts uz moča, un kopumā bija laba sajūta," stāstīja sportists. "Starpsezonā centos strādāt pie stabilitātes, lai brauktu ātrāk, bet ar mazāku piepūli. Brīžiem esmu pārsteigts, cik viegli it kā braucu, tajā pašā laikā arī ātri. Arī sacensībās braucu, un nelikās, ka braucu pa galvu, pa kaklu un laužot kaulus, bet esmu kopā ar tiem topa džekiem. Labi, tās ir treniņsacensības, kad sāksies pasaules čempionāts, tad redzēsim. Kā esmu teicis, sezona ir tiešām ļoti gara un mērķis ir būt uz starta visos posmos."

Starpsezonu Latvijas šobrīd vadošais braucējs pavadīja Beļģijā, trenējoties vietējās smilšu trasēs. Jonass aizvadīja arī pāris nometnes ārzemēs, pabraucot cita tipa trasēs, tomēr lielākā darba daļa notika beļģu smiltīs. Braucējs atzīmēja, ka

pirmajās sacensībās piedzītas rokas traucē braukt tik ātri, taču tas ir pilnīgi normāli un līdzīgas problēmas vairāk vai mazāk piemeklē visus.

"Tā bija šaura trase, asiem līkumiem un ļoti labu saķeri – trasei jau virsū rakstīts, ka būs piedzītas rokas. Par to nebiju pārsteigts, un tās ir pirmās sacensības – tad vienmēr piedzen rokas, biju tam gatavojies," vienas no pirmssezonas sacensībām raksturoja Jonass.

"Iepriekšējos gados biju apslimis vai bija kādas traumiņas, tad tās pirmssezonas sacensības nesanāca nobraukt tik daudz, cik gribētos. Kā smejos – pirmajās sacensībās piedzen rokas, otrajās ir kāda ķibelīte, tad ir trešās, un tad jau sezona var sākties. Šobrīd esmu vesels un gatavs startēt," apņēmīgi sacīja braucējs, atklājot, ka viņa nometnē ir arī papildinājums. "No pagājušās sezonas beigām sāku mazliet sadarboties ar Stefanu Evertsu [10 pasaules čempiontitulu ieguvēju, vienu no visu laiku labākajiem motokrosa braucējiem pasaulē]. Viņš man arī šajā sezonā palīdz ar padomiem, ar treniņplāniem braukšanai ar moci. Dažreiz viņš ir klāt treniņos, iedod kādu padomu braukšanā. Vairāk viņš palīdz sakārtot mentālo pusi, lai sacensībās galva būtu uz pleciem un viss būtu kārtībā."

Jonass otro sezonu startēs ar "Honda" motociklu, bet viņš nepārstāv rūpnīcas komandu.

Iepriekš visu savu profesionālo karjeru, kā arī junioru sacensību gadus Jonass startēja ar KTM grupas motocikliem, un pārsēšanās uz pilnīgi cita ražotāja motociklu prasīja zināmu adaptāciju. Iepriekšējās sezonās Jonasa komandas biedrs bija Nīderlandes braucējs Braiens Bogerss, bet tagad kompāniju uz motocikla un zem nojumes sastādīs itālis Alberto Forato.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Latviešu sportists šoziem nav daudz eksperimentējis ar tehniskajiem risinājumiem. Nelieli tehniskie testi tika veikti vēl rudenī, izmēģinot nedaudz pamainītu motocikla šasiju un dzinēja regulējumus, bet plaši eksperimenti nenotika.

"Braucu un centos izprast mocīti pilnībā. Nevis moci adaptēt man, bet es adaptējos mocim. Sajūtas ir labas, bet sāksies čempionāts, un tad redzēsim. Noteikti būs uzlabojamas nianses, bet šobrīd esmu apmierināts," norādīja motokrosa braucējs.

Šosezon pasaules čempiona titulu lūkos aizstāvēt spānis Horhe Prado. Pērn viņš uzvarēja 11 no 19 posmiem, demonstrējot ļoti stabilu, augstu tempu un praktiski nepieļaujot muļķīgas kļūdas.

Lai arī sezonas otrajā pusē braucienos pat biežāk priekšā bija vicečempions Romēns Fevre, francūzis pārāk daudz pazaudēja sezonas sākumā. Pilnvērtīgais sezonai gatavojas Džefrijs Hērlingss, kurš izlaida gandrīz visu sezonas otro pusi. Pēc traumas izārstēšanas atpakaļ ir arī Tims Gajsers – viņš izlaida visu pagājušās sezonas pirmo pusi, atgriežoties tikai 12. posmā, jūlija vidū Čehijā. Šie braucēji būs galvenie favorīti cīņā par titulu.

Par skaļu pāreju parūpējās "Kawasaki" rūpnīcas komanda, no konkurentiem "Yamaha" pārvilinot Džeremiju Sīveru. Pērn šveicietis bija pārliecinoši labākais savas komandas braucējs, ieņemot 3. vietu. Arī viņš tāpat kā Maksims Reno, Glens Koldenhofs, Rubens Fernandess un Pauls Jonass centīsies sajaukt kārtis un pacīkstēties par vietām uz goda pjedestāla katrā atsevišķā posmā. Iespējams, sezonas gaitā MXGP sacensībās ieraudzīsim leģendāro Antonio Kairoli. Viņš sācis darbu kopā ar itāļu motociklu ražotāju "Ducati", kas izstrādā motokrosa motociklu. Kairoli darbojas kā viens no testu braucējiem un pēdējās intervijās pauda, ka sacensībās startēt neplāno, tiesa, šādu iespēju viņš pilnībā neizslēdz, noslēpumaini sakot – redzēsim, kā sanāks.

Pasaules čempionāta sezonā motokrosā šogad būs 20 posmu – pirmais no tiem jau šajā nedēļas nogalē Argentīnā, kur Jonasam ierasti bijušas veiksmīgas sacīkstes.

Pirms diviem gadiem viņš Argentīnā izcīnīja savu pirmo uzvaru MXGP kvalifikācijas sacensībās. Sezonas noslēdzošais posms paredzēts 29. septembrī Itālijā, savukārt Latvijā risināsies 9. posms – "Zelta Zirga" trasē sacensības plānotas 9. jūnijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti