Kopš pērnās sezonas pēdējām F-1 sacīkstēm pagāja 97 dienas, bet komandas un piloti jau sestdien vakarā dalīs punktus pirmajā jaunās sezonas posmā. Parasti ziemas mēneši F-1 ir klusi, visiem centīgi gatavojoties jaunajai sezonai, bet šogad tā nebija – pārsteidza septiņkārtējā F-1 čempiona Luisa Hamiltona pāreja no "Mercedes" uz "Ferrari". Brits ar sarkano formulu brauks 2025. gadā, bet F-1 eksperts Aldis Putniņš to sauc par, iespējams, lielāko pāreju visā čempionāta vēsturē.
"Varētu būt šajā gadsimtā viennozīmīgi skaļākā pilotu pāreja. Protams, kā mēs uz to skatāmies, bet varētu pretendēt arī uz visu laiku skaļāko pāreju," teica Putniņš. "Tas, ka pāriet septiņkārtējais čempions karjeras izskaņā uz tiešajiem konkurentiem, tas faktiski ir milzīgs notikums. Turklāt tas visiem bija milzīgs pārsteigums. Nebija tā, ka mēs ik pa brīdim par to dzirdētu. Protams, bija baumas, bet tām neviens neticēja. Nupat iznāca "Drive To Survive" [seriāla epizode], kur viņš pats faktiski apstiprināja, ka ir "Mercedes" pilots un tāds arī paliks līdz karjeras beigām. Tas viss nav piepildījies, un viņš savus vārdus ir apgāzis."
Hamiltons visu sezonu pavadīs līdzšinējā komandā "Mercedes", ar kuru kopā izcīnījis sešus no saviem septiņiem tituliem. Viņa pārcelšanās uz "Ferrari" nozīmē, ka bez darba uz 2025. gadu palicis Karloss Saincs. Putniņš norāda, ka šo abu komandu iekšējā dinamika un attīstība būs viena no interesantām lietām, kam sekot sezonas gaitā.
"Noteikti gan viens, gan otrs, jo īpaši Hamiltons, ir izslēgts no iekšējā uzticības loka. Tas būs ar laiku, vairāk uz sezonas beigām. Viņš to saprot, viņš ir profesionālis un neabižosies, ne arī uz āru nāks kaut kāda neapmierinātība un vilšanās," sprieda Putniņš. "Viņi absolūti labi saprot situāciju. To, vai izvirzīs vienu vai otru vadošajās pozīcijās, tas atkarīgs no komandas mērķiem – vai tur Konstruktoru kauss, vai nepieciešams atkarot kādas pozīcijas. Nevar ne Hamiltonu, ne Saincu nolikt galīga pabērna lomā, jo punkti ir jākrāj. Tā būs interesanta dinamika, ko novērot mums kā skatītājiem, jo mēs uz abām komandām, uz pilotu savstarpējām cīņām skatīsimies caur pilnīgi citu prizmu."
Aizvadītajā sezonā absolūti dominēja "Red Bull" komanda, viņu mašīnai uzvarot 21 no 22 posmiem. Visas pazīmes liecina, ka arī šogad viņi izveidojuši labāko mašīnu vismaz sezonas sākumā,
turklāt tai ir radikāli atšķirīgs tehniskais un aerodinamiskais koncepts. Tiesa, reālo spēku samēru varēs vērtēt, kad F-1 atgriezīsies Eiropā un būs notikušas sacīkstes dažādās trasēs. Arī "Red Bull" starpsezonā piedzīvoja satricinājumus, jo pret komandas vadītāju Kristiānu Horneru notika izmeklēšana – kāda komandas darbiniece viņu apsūdzēja par agresīvu un nepieņemamu vadības stilu. Sezonas priekšvakarā Horners tika attaisnots un savus pienākumus turpinās pildīt. Pēdējo trīs gadu F-1 čempions Makss Verstapens pirms sezonas sākumā teica, ka par konkurentiem daudz nedomā.
"Laiks rādīs, vai viņi [konkurenti] ir gana ātri. Es nezinu, vai mēs esam gana ātri. Bahreina ir viena konkrēta trase, bet kalendārā ir daudz un dažādas trases, kur visās jārāda rezultāti," sacīja Verstapens. "Man šķiet, ka ir labāk par to nedomāt, – no rīta pamosties, aizbrauc uz trasi un tad jau redzi rezultātu, vai tas ir labs vai slikts. Tas ir veids, kā es tam pieeju, bet redzēsim. Mums bija labi testi, nobraucām daudz apļu un izpildījām savu programmu. Mašīnā jutos ērti, tāpēc tādā ziņā izskatās daudzsološi, bet nekad nezini, kas notiks sacīkšu nedēļas nogalē, tāpēc priecājos, ka sākam, un redzēsim, kur esam."
Jaunajā sezonā būs 24 posmi – salīdzinot ar pagājušo gadu, klāt nācis Emilijas–Romanjas posms Imolas trasē Itālijā, bet pēc piecu gadu pauzes F-1 atgriezīsies Ķīnā.
Arī pēc nedēļas otrajā posmā Saūda Arābijā piloti sacentīsies sestdien – tas saistīts ar musulmaņu svētā mēneša ramadāna sākumu 10. martā. Noteikumi paredz, ka starp sacīkstēm jābūt septiņām dienām, tāpēc abi pirmie posmi šoreiz ir sestdien. Visas pārējās sacīkstes, kā ierasts, notiks svētdienās, bet pēdējais posms būs tikai 8. decembrī Jasmarina trasē Abū Dabī.