Kultūras ziņas

Jelgavas leģendas smilšu skulptūrās

Kultūras ziņas

Grupa "Akacis" restaurē vēsturi

Latvijas spēlmaņi "Postwest" festivālā

Starptautisko teātra festivālu «Postwest» noslēgs dīdžeja Jāņa Kraukļa tiešsaistes diskotēka

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Šajās dienās Berlīnē jeb, precīzāk sakot, globālajā tīmeklī norisinās starptautiskais starpkultūru teātra festivāls “Postwest”. Festivāls interneta vidē noslēgsies 26. jūnijā ar diskotēku, ko tiešraidē naktī uz sestdienu vadīs dīdžejs Jānis Krauklis un kurai varēs pievienoties Ģertrūdes ielas teātra “Facebook” lapā un festivāla mājaslapā.

Jāņa Kraukļa tiešsaistes diskotēka ir simbolisks festivāla noslēgums, skaidro pasākuma rīkotāji, jo tieši tehno un elektroniskā mūzika, hiphops, reiva un dīdžeju kultūra 80. gadu beigās kalpoja kā sinonīms brīvībai.

Organizatori norāda: “Jānis Krauklis ir pirmais vinila plašu dīdžejs bijušajā PSRS teritorijā, turpinot attīstīt deju mūziku Latvijā arī 90. gados. Muzikāli un profesionāli ietekmējis daudzus Krievijas un Latvijas pirmā viļņa dīdžejus, ir arī viens no Viktora Budas filmas “Deju laikmets” varoņiem, kas veltīta politiskajām pārmaiņām Berlīnē un leģendārām tehno mūzikas personībām un viņu fanātiskajai aizrautībai pret mūziku.”

Festivāls, kas sākotnēji bija plānots kā nedēļu ilgs kultūras notikums Berlīnes teātrī “Volksbühne”, Covid-19 pandēmijas dēļ pārcēlās uz digitālo vidi, kur skatāmi 12 jauniestudējumi no desmit dažādām valstīm.

Festivāla programma baudāma bez maksas.

Festivāls iecerēts kā Austrumeiropas teātru kopprojekts, kurā aktualizēt sociāli politiskas tēmas un pārskatīt stereotipus par šķietamo Austrumu un Rietumu konfliktu. Latviju ar trīs īpaši festivālam pielāgotiem iestudējumiem šogad pārstāv “Dirty Deal Teatro” un Ģertrūdes ielas teātris. Abiem dalība tiešsaistes festivālā ir jauna pieredze.

Režisors Mārtiņš Eihe par dalību tiešsaistes festivālā stāsta: “Es teiktu, ka šoreiz drusku vairāk zaudējumu, nekā ieguvumu. Jo tās tikšanās reizes, ko mēs tikāmies dzīvajā ar partneriem no visas Austrumeiropas, ar vācu partneri, bija ļoti interesantas un droši vien, ka tā čupošanās un dauzīšanās tajā festivālā būtu bijusi drusku savādāka.”

25. jūnija pēcpusdienā tiešsaistes pirmizrādi festivālā piedzīvoja režisora Mārtiņa Eihes jaunradītais darbs “Taņas dzimšanas diena. Berlīne”, kura pamatā ir 2016. gadā veidotā izrāde pašmāju publikai “Taņas dzimšanas diena”.

Režisors skaidro, ka jaunajā iestudējumā saglabāta dzimšanas dienas svinību forma, bet mainīts saturs.

“Ja šeit mēs runājām par mūsu problēmām, jo Taņas dzimšanas diena ir 9. maijā, tad tur mēs runājam par Baltijas ceļu, Berlīnes mūra krišanu un to, kā tas izskatās šodien,” skaidro Eihe.

Izrādes pamatā ir radošās komandas atmiņu stāsti, atklāj scenogrāfe Ieva Kauliņa, atzīmējot arī, ka skatītāji ir aicināti izrādes laikā dalīties arī ar saviem stāstiem.

Savukārt “Dirty Deal Teatro” festivālā piedāvā Valtera Sīļa un Kates Krolles šī gada februārī pirmizrādi piedzīvojušā iestudējuma “Izskatās, ka tu mirsi” speciāli veidotu audioversiju, kas līdzinās radio teātrim.

“Šai izrādē mēs kustamies pa telpu, un šo pašu kustību likt skatītājiem – doties ārā pastaigāties.

Doties pastaigā ar austiņām un piedzīvot šo izrādi kā audio pastaigu,” stāsta Valters Sīlis.

Festivāla programmā iekļauts arī Ģertrūdes ielas teātra un biedrības “KatlZ” kopprojekts – izrāde pēc Pāvela Prjažko lugas motīviem “Lielgabalu gaļa”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti