Rīta Panorāma

Izstāde «Estepatās» rosinās runāt par jauno vecāku emocionālo veselību

Rīta Panorāma

Top dziesmu stāsts 30. gadu kabarē stilā «Draugs, nejautā. Alfrēds Vinters»

Izaicinošā asprātība Rīgas Krievu teātrī - «Noziegums vai sods»

Rīgas Krievu teātrī ar izaicinošu asprātību iestudēts «Noziegums vai sods»

Rīgas Krievu teātra eksperimentālajā skatuvē 10.oktobrī pirmizrādi piedzīvos režisora Edgara Niklasona veidotais iestudējums “Noziegums vai sods.”

“Visi simboli, kurus izmantojam iestudējumā, ir Dostojevska  darbā. Tā ir tā skarbā pilsētas vide, kurā dzīvo  Raskoļņikovs  šodien – starp stalažām un miskastes maisiem, “  sava iestudējuma darbības vidi atklāj  režisors  Edgars Niklasons.

Izrāde “Noziegums vai sods” tapusi pēc slavenā Fjodora Dostojevska psiholoģiskā romāna “Noziegums un sods” motīviem.

“Tāds apburtais loks. Tāpēc arī mēs te rādām tādu dzīves absurdu vai, kā esam to nodēvējuši, prāta farsu,” komentē režisors.

Vārdu spēle ar Dostojevska romānu “Noziegums un sods” izrādes nosaukumā “Noziegums vai sods” ir mērķtiecīga. Kur tad ir robežšķirtne noziegumam un kas ir lielāks sods?

“Kas ir smagāks – noziegums, ko tu izdari, vai sods, kuru saņem?” vaicā aktieris Artūrs Putniņš, kurš izrādē atveido Raskoļņikovu. “Manuprāt, skatītāji, noskatoties izrādi, paši sev varēs uzdot šo jautājumu un izlemt – kas ir smagāk.”

Arī aktieris Igors Nazarenko norāda – no mēģinājumos izrunātā ir kļuvis skaidrs, ka teju katrā Dostojevska romāna lappusē ir vai nu noziegums, vai sods.

Dramaturģisko materiālu veidojusi Sandija Santa, būtiska nozīme ir Kaspara Niklasona mūzikai. Bet izrādē, kur galvenais elements ir priekšmeti, radoši kopā īstenojas visa komanda. Caur Raskoļņikova pagātni un bērnības sapņiem viņi tiecas atklāt viņa dvēseles kolīzijas.

“Mēs centāmies pieiet šim darbam bez kaut kādas glorificēšanas,” stāsta Niklasons. “Tur darbojas ļoti intelektuāli cilvēki, bet mēs to virskārtu gribējām noraut un parādīt viņus caur dzīvniecisko prizmu.”

Evitas Bētes radītajā skatuves telpā pilsētas nolaistajā kvartālā aktierim nākas izdzīvot vismaz piecas lomas.  Kā atzīst aktrise Anastasija Rekuta-Džordževiča, viņa nekad nebūtu iedomājusies, ka varēs nospēlēt visas lomas. Aktrise to uzskata par nozīmīgu iespēju.

“Esmu zirgs, esmu Marmeladovs, esmu vīrietis numur viens, vīrietis numur divi, vīrietis numur trīs un vīrietis numur četri,” ar savu lomu spektru iepazīstina Nazarenko.

Kā stāsta aktieri, zirgam ir liela loma. Zirgs izrādē ir gan velns, gan Raskoļņikova sirdsapziņa, gan arī laiks – lai Raskoļņikovam būtu, ar ko cīnīties.

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti