Sadaļas Sadaļas

Latvijas Nacionālajā operā top laikmetīgā baleta izrāde «Karmena. Pieci tango»

Izrādes pirmajā daļā būs skatāms poļu horeogrāfa Kšištofa Pastora baleta „Karmena” atjaunojums. Savukārt otrajā - mūsdienu horeogrāfijas leģendas, nīderlandieša Hansa van Mānena balets „Pieci tango”. Tā pamatā ir Astora Pjacollas mūzika. Pasaulē tas ir ļoti populārs, bet Latvijā tiek iestudēts pirmo reizi.

Kā ļoti īpašu notikumu baleta „Pieci tango” iestudējumu mūsu operā izceļ operas galvenais baletmeistars Aivars Leimanis. Šis pasaulē tik populārais un ļoti skaistais balets Latvijā būs skatāms pirmo reizi. Tā pirmizrādē dejos pasaulslavenā krievu balerīna Uļjana Lopatkina un uz pirmizrādi ieradīsies arī pats leģendārais nīderlandiešu horeogrāfs Hanss van Mānens: „Tas ir cilvēks, kas ir veidojis laikmetīgās dejas vēsturi. Viņa „Pieci tango” bija pirmais darbs - balets ar Astora Pjacollas mūziku. Pēc tam radās neskaitāmi. Mēs arī esam dažus dejojuši, bet tas jau viss ir bijis pēc tam. Viņš bija pirmais, kas atklāja baletam Pjacollas mūziku. Protams, liels notikums, ka viņš pats būs šeit Rīgā uz pirmizrādi”.

„Piecu tango” pirmizrādē piedalīsies Sanktpēterburgas Marijas teātra primabalerīna Uļjana Lopatkina. Hansa van Mānena horeogrāfija viņai ir tuva, jo, viņasprāt, tajā ļoti jūtīgi un dziļi atklāta Pjacollas tango mūzikas būtība: „Tango mūzika un vispār tango kā dejas stils man šķiet ļoti aizraujošs, jo tajā ir sajūtams tāds kā mazliet slāpēts, bet reizē ļoti spēcīgs temperaments. Esmu laimīga, ka es kā profesionāla dejotāja to varu izpaust kustībā. Tā ir milzīga bauda būt uz skatuves šajā mūzikā, šajā stilā un estētikā. Kad mani kā dejotāju piepilda šī mūzika, man šķiet, ka es pati pārtopu par skaņu, tieku pildīta ar kādu dziļu pārdzīvojumu, kas izstrāvo caur visu manu augumu - pirkstiem, rokām, kājām, muguru - un tā ir neaprakstāmi brīnišķīga sajūta”.

Uļjana Lopatkina stāsta, ka Hanss van Mānens savā horeogrāfijā ietilpinājis daudzslāņainu sievietes un vīrieša attiecību stāstu - no rotaļīga flirta līdz dramatiskam konfliktam, no šķiršanās līdz attiecību dzimšanai: „Hanss van Mānens vīrieti un sievieti parāda kā divas vienlīdzīgas būtnes, kas viena otru papildina un viena bez otras nevar iztikt. Viņš akcentē gan savstarpējo pievilkšanos, gan sacensību un provokāciju, kas arī bieži vien ir raksturīga sievietes un vīrieša attiecībās. Bet visa pamatā ir mūžīgās alkas vienam pēc otra.”

Uļjana Lopatkina dejos pirmizrādē uz Latvijas Nacionālās operas skatuves, bet pēc tam kopā ar mūsu dejotājiem dosies uz Krieviju, kur notiks viņas Galā koncerti, kuros arī būs skatāma izrāde „Pieci tango”. Aivars Leimanis viņu raksturo kā dejotāju, kura pilnībā attaisno visus tai piedēvētos titulus un cildinājumus: „Viņa ir tiešām dīva. Reizēm šķiet, ka viņa it kā nav no šīs pasaules, viņa ir īpaša. Kā piesaka programmā - pasaules baleta zvaigzne - tā tas arī ir. Tas nav ne pārspīlējums, ne kaut kāda goda atdošana”.

Baleta izrāde „Karmena. Pieci tango” pirmizrādi piedzīvos 14. februārī Latvijas Nacionālajā operā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt