Rīgas Krievu teātra jaunajā iestudējumā nekas nenotiek kā ierastā dramatiskā teātrī – nedzirdēsiet pareizus literārus teikumus un pat skatītāja krēslā būs jākļūst par izrādes dalībnieku.
“Skatītājam noteikti būs saistoši ieraudzīt pazīstamu materiālu neparastā žanrā. Jebkura klaunādes ideja rodas no dzīves, un mēs fantazējam, kā Holmss, Vatsons un misis Hadsone dzīvo starp noziegumiem, kāda ir viņu sadzīve. Konans-Doils akcentējis detektīvu situācijas, bet mēs fantazējam, kā ritēja mājas dzīve,” skaidro aizrautīgais klaunādes režisors Aleksejs Siņicins, kas aktieriem iemācījis darboties neikdienišķā žanrā.
Omulīgā misis Hadsone kļuvusi par izrādes centru. Apzināti kundzi atveido aktieris Jevgeņijs Korņevs, bet Šerloku Holmsu un Vatsonu – aktrises-sievietes. Aktieris Artūrs Trukšs atzīst, ka, klaunādes žanrā strādājot, 10-15 minūtēs patērē tikpat daudz enerģijas, cik dramatiskā izrādē stundas laikā.
“Mana tēla iekšējais monologs ir gluži tāds pats kā ārējais. Es pie sevis sarunājos. Ja pie sevis runāšu skaidri un saprotami, nekas nesanāks. Man ir ļoti huligāniska loma,” stāsta aktieris Jevgeņijs Korņevs.
Skatuves tēlu un kostīmus veidojusi māksliniece Aleksandra Peršaja. Tēlu ārējiem veidoliem klaunādē ir īpaša nozīme, tāpat kā izrādē – dzīvajai mūzikai un Šerloka Holmsa vijolei.
“Klauns visu laiku zīmē savu pasauli un aicina skatītāju piekļūt šai pasaulei,” saka Trukšs.
Iestudējuma “Šerloks Holmss: misis Hadsones sapņi” pirmizrāde notiks piektdien, 22. februārī.