Kultūra

Jānis Lūsēns - jauns albums un koncerttūre "Kā man Tevi sasildīt"

Kultūra

Jauno mākslinieku pop-up galerija „Ikrs” iemantojusi iedzīvotāju atsaucību

«Raimonds Pauls. Opera» ļaus pasaulslavenas operu ārijas sadzirdēt atšķirīgi

«Raimonds Pauls. Opera» ļaus pasaulslavenas operu ārijas sadzirdēt atšķirīgi

Latvijas Radio pirmajā studijā ierakstīts grandiozs mūzikas projekts „Raimonds Pauls. Opera”. Tajā iekļautas 16 pasaules skaistākās operu ārijas, kas izdziedātas nevis solista balsī, bet Raimonda Paula jūtīgajā klavierspēlē. Klavieres kā soloinstrumentu papildina orķestra skanējums, ko veido Latvijas Radio bigbends un orķestra „Sinfonietta Rīga” stīgu grupa. Pirmdien, 19.decembrī, Daugavpilī, bet 27.decembrī Cēsīs šī programma izskanēs arī koncertos. 

Albums

dod iespēju pasaulslavenas operu ārijas sadzirdēt atšķirīgi no ierastā un tādējādi saklausīt tajās jaunas nianses un noskaņas. Vienmēr pierastās operdziedātāja balss vietā šoreiz skan Raimonda Paula klavieru solo.

Šāda visai neparasta projekta ideja pieder Latvijas Radio bigbenda vadītājam Mārim Briežkalnam, un tā dzimusi pērn saistībā ar Latvijas Radio 90.jubileju.

Tā kā Latvijas Radio savu skanējumu 1925.gadā sāka ar Pučīni operas „Madame Butterfly” translāciju, bigbends kopā ar Raimondu Paulu jubilejas koncertam iestudēja šīs operas skaistāko melodiju mazliet džeziskās versijās, un klausītājiem tā ļoti iepatikās. Tas arī bijis pirmais impulss.

„Ļoti daudzi teica – cik labi skan! Tad kopā ar maestro mēs izlēmām, ka taisām šo grandiozo projektu un pieaicinām ārzemju aranžētāju Kallumu Au no Londonas, ar kuru jau mums bija laba sadarbība. Tā tapa šis projekts.

Mēs apzināti gājām uz to, ka akcents tajā ir uz mūziku un nevis operu.

Ideja, ka instruments izspēlē šīs melodijas, lai arī varbūt mēs neesam pionieri šajā lietā, ir ļoti laba. Man šķiet, klausītājiem vajadzētu būt ļoti interesanti, kā šīs melodijas skan bez tāda vokālistu patosa,” stāta Briežkalns.

Albumā iekļautas skaistākās un arī pasaulslavenākās ārijas no Sensāsa, Pučīni, Bellīni, Verdi, Bizē un citu klasiķu operām. To atlase bijusi paša maestro pārziņā, un viņš arī ieklausījies vērtīgos padomos:

"Mājās paspēlējot, es jau jūtu, vai maz „sēž zem pirkstiem” vai ne.

Man diezgan nopietni palīdzēja „Klasikas” meitenes, kurām es lūdzu nošu materiālus. Viņas pateica arī šo to priekšā, piemēram, es nekad nebiju pievērsis uzmanību Dvoržāka slavenajai operai „Nāra” un šai skaistajai ārijai, ko Kristīne Opolais, piemēram, dzied un kas ir viens no viņas centrālajiem numuriem”.

Raimonds Pauls atzīst – darbs pie šī vērienīgā ieraksta bijis gana grūts un sarežģīts, bet rezultātā ir liels gandarījums par paveikto un tas ļoti iederīgs tieši Ziemassvētku laikā: „Darbs bija ļoti nopietns. Arī no orķestra tas prasīja pārslēgšanos uz pavisam citu muzicēšanas stilu, arī saglabājot tos pašus džeza elementus. To mēs izdarījām tepat mūsu Radio studijā.

Es esmu par šo darbu gandarīts. To vajadzētu klausīties tādā mierīgā vakara noskaņā, bez lieka trokšņa, ka tev ir tāds mazliet sentimentāls un lirisks dvēseles stāvoklis.

Sevišķi tagad pirms Ziemassvētkiem. Man liekas, ka šis disks pēc rakstura ir kaut kas tuvs šai sajūtai”.

Albumam ir arī izteiksmīgs vizuālais tēls. „Tas ir vienreizējs! (smejas). Tāda nebūs vairs! Tam mēs iespaidojāmies no Džuzepes Verdi slavenās fotogrāfijas ar balto šalli un cilindru. It kā atgriežoties tā laika operas ģēnija pasaulē. Man tikai nav bārdas, bet kaut kas līdzīgs ir," saka Pauls.

Mūzikas albums „Raimonds Pauls.Opera” tikko nācis klajā, tā programma tiek atskaņota arī koncertos. Pirmdien, 19.decembrī, notiks koncerts Daugavpils Vienības namā, bet 27.decembrī – divi koncerti Vidzemes koncentrzālē „Cēsis”.

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti