Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Ezers. Mūzika. Metafizika

Nedēļas nogale Mišas Maiska zīmē

Mišas Maiska zīmē aizvadīta festivāla «Rīga Jūrmala» otrā nedēļas nogale

Augustā izcilu mūziķu koncertus turpina piedāvāt pirmais vērienīgais klasiskās mūzikas festivāls “Rīga Jūrmala”, ko britu laikraksts “The Telegraph” ierindojis vasaras festivālu TOP-10. Mūzikas pārbagāta bija arī aizvadītā nedēļas nogale, kura notika pasaulslavenā, Rīgā dzimušā čellista Mišas Maiska un Krievijas Nacionālā orķestra zīmē.

Kur vēl jaukāka nedēļas nogale, kad varam baudīt sauli, jūru un jo īpaši dāsno festivāla “Rīga Jūrmala” mūzikas piedāvājumu. Pieci koncerti  trīs dienās. Un divos no tiem uzstājas Rīgā dzimušais un mūsu Dārziņskolā pirmo mūzikas izglītību guvušais Miša Maiskis.

Vispirms Miša Maiskis uzstājās kamermūzikas koncertā, muzicējot kopā ar savu meitu pianisti Liliju Maisku, bet svētdienas vakarā, atskaņojot Kamila Sensānsa pirmo čello koncertu kopā ar Krievijas Nacionālo orķestri un diriģentu Mihailu Pļetņovu.

Mums spilgtā atmiņā gan Maiska atskaņotais Dvoržāks, Bahs, Čaikovskis, bet šajā reizē izvēlēts Sensāns.

“Es ļoti mīlu šo koncertu, jo pirmo reizi to spēlēju šeit Rīgā, Dārziņskolā, 7.klases beigšanas eksāmenā. Man bija 14 gadi, nospēlēju uz pieci ar krustu. Tad ar to iestājos Ļeņingradas mūzikas skolā un pēc četriem gadiem jau to spēlēju Čaikovska starptautiskajā konkursā,” stāsta Miša Maiskis.

Tikšanās reizēs mūziķis vienmēr ar lielu sirsnību un lepnumu runā arī par saviem sešiem bērniem.

“Ģimene man ir pats galvenais dzīvē. Es tiešām ar viņiem lepojos un priecājos, ka viņi ir kopā ar mani šeit, manā dzimtenē. Man tas ir ļoti būtiski, lai viņi zinātu, ka esmu dzimis un bērnību pavadījis Latvijā.

"Aizvakar spēlēju kopā ar meitu pianisti Liliju. Tās ir īpašas emocijas. Esmu laimīgs, ka varu ar bērniem kopā muzicēt. Arī dēls Maksims jau nopietni pievērsies klavierspēlei,” turpina mūziķis.

“Tēvs patiešām par mums rūpējas, viņam ir tik jauks raksturs. Es apbrīnoju viņu kā mūziķi, kā tēvu. Ar mūziku viņš spēj izteikt tik daudz jūtu un pat mainīt cilvēku izpratni par mūziku,” norāda Maksims Maiskis.

Krievijas Nacionālais orķestris ar vērienīgu un niansētu skanējumu koncertam izvēlējies Bizē svītu no mūzikas lugai “Arliete” un Prokofjeva baleta “Romeo un Džuljeta” mūziku. Diriģents Mihails Pļetņovs ir arī izcils pianists, savulaik Čaikovska konkursa Zelta medaļas ieguvējs. Uz jautājumu, kāpēc viņš izvēlējies dibināt orķestri un būt diriģents, viņa atbildē skan viegla ironija.

“Atcerēsimies vecos labos laikus – tad izpildītājs, diriģents, komponists bija viena profesija. Kā Bahs – ērģelnieks un komponists, Mocarts, tāpat arī Bēthovens, Lists, arī Prokofjevs,” stāsta Pļetņovs. “Prieks ir tad, kad orķestris pakļaujas diriģenta gribai, ja nē, tad jāmeklē stipra virve un jākar akmens kaklā, pie tam – ļoti smags.”

“Bet laimīgs es esmu uzstāties jūsu lieliskās publikas priekšā. Te taču no seniem laikiem ir bijusi augsta mūzikas kultūra, uzstājušies izcili orķestri, bet

tad šo zāli [Dzintaru koncertzāli – red.] uz laiku bija okupējis krievu pops. Labi, ka viņi tika izdzenāti, un tagad te var atkal notikt tik lielisks mūzikas festivāls,” uzsver diriģents.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti