Koncerta programma aicina pārceļojumā no ieturētās Lielbritānijas uz temperamentīgo Turciju un visbeidzot – it kā mums pazīstamo, bet līdz galam neatklāto Poliju. Komponistu Bendžamina Britena, Fazila Saja un Vitolda Lutoslavska opusus vieno dzīva mūzikas saruna ar klausītāju – vēlme uzrunāt, kaut ko būtisku pateikt vai vienkārši ko interesantu pastāstīt.
Īstenībā jau gandrīz katra programma ir šāds lielāks vai mazāks pasaules apceļojums, ja ne tīri ģeogrāfiski, tad ar komponistu idejām un mūzikā ietverto domu, filozofiju, krāsām. Es cenšos, lai programmas būtu daudzveidīgas, lai programmās būtu kontrasti, un arī šis vakars droši vien nebūs izņēmums,” saka diriģents Normunds Šnē.
Vijolniece Jana Ozoliņa, kura šobrīd studē Grācas mūzikas augstskolā, turku komponista Fazila Saja skaņdarbā “1001 nakts harēmā” vijoli pirmoreiz savā mūziķes karjerā izmanto arī kā sitaminstrumentu.
Šis koncerts ir īpašs, viņš pieprasa arī... teiksim, jāpiepilda ir arī ļoti emocionāli; ir jāpiepilda šī mūzika. Tiešām, tā ir turku mūzika, es domāju, latviešiem ne pārāk tuva, tāpēc ir jāiet kaut kam pāri, jāpārvar, kas sevī, sava kautrība,” uzskata vijolniece Jana Ozoliņa.
Tāpat kā daudziem citiem kultūras cilvēkiem, arī diriģentam Normundam Šnē kultūras galvaspilsētas gads būs pozitīvi saspringts – kopā ar orķestri „Sinfonietta Rīga” paredzēts koncerts Rīgas Festivāla ietvaros, tajā pirmoreiz pie mums redzēsim amerikāņu džeza meistaru Pītu Rērskinu, savukārt maija beigās notiks jaunas koncertvietas atklāšana Spilves lidostā.