Šis orķestris aizvada jau 81. darba sezonu un ir uzstājies jo daudzās pasaules koncertzālēs, sadarbojoties ar izciliem solistiem un diriģentiem. Rīgā pie orķestra diriģenta pults valdīja Latvijā labi pazīstamais igauņu diriģents Andress Mustonens, bet kā solistu iepazinām jau atzinību guvušo 18 gadus veco pianistu Tomu Borovu.
Savu pirmo viesošanos Rīgā Jeruzalemes simfoniskais orķestris ieskandināja ar Feliksa Mendelszona jaunības dienu opusu uvertīru “Sapnis vasaras naktī”, kuras pirmatskaņojums tolaik noticis 17 gadus vecā komponista ģimenes salonā, pēc tam mūsdienās pazīstamajā redakcijā Potsdamas galma teātrī. Lielajā ģildē, aizrautīgi muzicējot Andresa Mustonena vadībā, izskanēja arī Bēthovena 3. dominora klavierkoncerts un Brāmsa 4.simfonija.
“Es jau 10 gadus bieži viesojos pie šī orķestra. Tas ir labākais orķestris, ar ko man nācies sadarboties. Te vēl jūtamas kvalitātes, kas nāk no izcilās krievu skolas, no Maskavas, Pēterburgas, no Dāvida Oistraha,” pastāstīja Igaunijas diriģents Andress Mustonens.
Tieši stīgu skanējums ir īpaši dziļš un izteiksmīgs, kaut kas būtisks Brāmsa simfonijas atskaņojumā. Orķestrim piemīt spilgta spontanitāte un inspirācija.
“Šo klavierkoncertu esmu nospēlējis trīs vakarus pēc kārtas – vispirms Igaunijā un tagad Rīgā. Tas ir liels izaicinājums, jo pirmā daļa prasa daudz spēka – tā ir depresīva, bet tur ir arī tāda niknuma izvirdumi, ko nav iespējams paturēt sevī.. Nākošajās daļās ir samierināšanās un sava likteņa pieņemšana,” atklāja Izraēlas pianists Toms Borovs.