Ja darbus nesargātu stikls, visticamāk, tos drīz vien nobružātu apmeklētāju pirksti, neticīgi pārbaudot, vai tiešām smalkās, filigrānās līnijas nav vienkārši uzzīmētas. Darbu vērtību gan veido ne tikai izcilais tehniskais izpildījums. Smalkajās papīra mežģīnēs ietvertās idejas ir dziļākas par mākslinieciski rotaļīgo koptēlu, kas atklājas pirmajā acu uzmetienā.
„Mani iedvesmas avoti ir cilvēktiesību jautājumi, dabas aizsardzība un dažāda veida psiholoģiski aspekti, par kuriem domājot, man dzimst idejas. Sākotnēji es mazliet baidījos, ka cilvēki aiz tehniskās puses neieraudzīs to emocionālo darbu piepildījumu, bet tā tas nav,” saka kirie māksliniece Hina Aojama.
Kirie – tā ir māksla ar nākotnes perspektīvu –, tā stāsta paši mākslinieki. Kopš tās aizsākumiem sestā gadsimta Ķīnā pilnveidoti materiāli, tehnikas, darbus veido arī krāsainus un uz īpašiem audumiem.
Minomuši ir viens no retajiem japāņu kirie māksliniekiem, kura māksla ir telpiska. Viņš smalkās iemaņas apguvis kā kimono apdruku veidotājs, bet šajā amatā pamazām sevi izsmēlis. „Cilvēku, kuri valkā dārgos, skaistos, apdrukātos kimono, Japānā kļūst arvien mazāk, turklāt to noteiktais dizains ierobežo tevi kā mākslinieku. Jutu, ka kirie varēšu izpausties vairāk,” saka kirie mākslinieks Minomuši.
Izstādē "Rietumu Bankas" mākslas galerijā līdz 25. septembrim būs apskatāmi septiņu dažādu japāņu mākslinieku darbi. Atšķiras tehnikas, izpildījums, bet darbus vieno tieši Japānas kultūrai raksturīgie tēli un ainavas.