Tehno
Cik reizes tu vari pateikt “R”?
Vakardien stipri sasitu elkoni, šodien joprojām tizla sajūta. Cilvēka novietojums telpā izaicina ar viņu notikt dažādiem pārdzīvojumiem, ir savādi, ka var tā nejust, cik tuvu esi sienai, kad velc kreklu pāri galvai.
Cik reizes es varu pateikt “R”?
Cik reizes tu vari pateikt “R”?
Pamēģini nodziedāt “Dzied circenītis aizkrāsnē” uz “R”.
(mēģina)
RRRR-R R R R R RR RR R-R R
(nesanāk)
Nesanāk.
Tagad pamēģini tā kā tehno.
Kā ir tehno?
Tu paņem spīdu un tresī pie diezgan vienveidīgas mūzikas tā, ka tev liekas – smadzenēs atvēries portāls, un pa to iekšā nāk tā pati diezgan vienveidīgā mūzika, un tas ir baigi labi.
Un cik ilgi tā dara?
Berlīnē var pat trīs diennaktis, bet Rīgā parasti līdz pieciem.
Cik reizes es varu pateikt “R”?
Cik reizes tu vari pateikt “R”?
R R R R R R R R (…)
Nevienu laikam. Es to tehno labāk nemēģināšu.
Kāpēc tagad jāsauc taksometrs? Vai taksometrists mājās brauc ar taksometru?
Kurš cilvēks pirmais iedomājās kaut ko pierakstīt uz rokas? Kas tas bija?
Tu esi nemaz nebaidījies? Cik reizes?
Runā dzejniece:
Ir tāda Žana Lika Godāra filma. Tajā ir aina, kurā puisis ķircina meiteni par to, ka viņa nemāk izrunāt burtu "R". Tā, ne līdz galam izprotamu iemeslu dēļ, man ir iespiedusies prātā. Tas nav obligāti jāsaprot lasītājam vai klausītājam, ka tā ir atsauce uz Godāra filmu, bet vienkārši pašai, lai būtu iekšēja loģika tekstā. Tas palīdz, ka sasaistošais punkts ir šis "R" burts.
Tas, kas notiek vēl aizvien - tāpat kā 90. gados -, ir tehno mūzika, kas, man šķiet, ir ārkārtīgi interesants plauktiņš vietējā kultūras dzīvē.
Kevins Goldsmits savā grāmatā "Uncreative Writing" runā par to, ka līdz ar interneta uzplaukumu cilvēkiem ir krasi izmainījusies teksta uztvere. Izkāpšana no šīs problēmas, kuru sagādā rakstītā teksta nozīmes mainīšanās, ir runātais vārds, kas nav aizstājams.
Tas, kā es to uztveru, ir - ka tad, kad telpā atrodas vienlaikus vairāki cilvēki, tas jau ir maģiski.