Kultūra

Rīgas Domā notiks ģitārista Kaspara Zemīša albuma „Mana lūgšana” prezentācijas koncerts

Kultūra

Jūrmalā atklās Ērikas Kumerovas personālizstādi «Intuitīvā pieredze»

Mākslas studenti izstrādā biznesa idejas

Radošā laboratorijā mākslas studenti attīsta prasmes uzņēmējdarbībā

Tēlaino domāšanu veicinošs komplekts bērniem, stikla pūšanas darbnīca pieaugušajiem, stilīgas somas ar nacionālo simboliku, skaisti un ērti plus izmēra apģērbi - tās ir dažas no biznesa idejām, ko kopīgi izstrādājuši Latvijas Mākslas akadēmijas (LMA) un Latvijas Kultūras akadēmijas (LKA) studenti. Tas ir rezultāts speciālam studiju kursam "Radošās uzņēmējdarbības laboratorija", ko februārī kopīgi uzsāka abas mākslas augstskolas un kura mērķis ir sekmēt mākslas studentu prasmes uzņēmējdarbībā. Ceturtdien, 31.martā, notiks publiska ideju prezentācija.

"Mūsu grupiņas ideja ir plus izmēra kleitas. Mēs meklējām veidu, kā darboties reģionāli, un šobrīd gala doma, ko mēs prezentēsim, būs plus izmēra kleitu ražošana Rēzeknē. Kleitas būs vienkāršas siluetos, krāsainas un dažādos plus izmēros, no četrdesmit uz augšu," par savu biznesa ideju, kas tapusi radošās uzņēmējdarbības laboratorijā, stāsta LMA maģistrantūras studente Anete Krišjānova. Pie tās viņa strādājusi grupā ar vēl vienu topošo modes mākslinieci Andu Miščenko, kā arī LKA studentiem, kuri mācās menedžmentu. Bijis ļoti vērtīgi.

"Man kā māksliniecei un arī visiem pārējiem no akadēmijas ir ļoti veiksmīga šī pieredze - strādāt ar cilvēkiem, kas mazliet savādāk spēj skatīties uz to pašu produktu, ko mēs varbūt idejiski varam ļoti labi ietērpt, bet mēs varbūt ne vienmēr varam to novest līdz galam tik perfekti," norāda Anete Krišjānova.

Uzņēmējdarbības mācīšana mākslas augstskolās visā Eiropā kļūst aizvien aktuālāka. Arī LMA un LKA salīdzinoši nesen ieviestas šādas programmas, bet tās vēl daudz jāpilnveido un jāattīsta. Viens no soļiem tad arī bijis šis februārī uzsāktais speciālais studiju kurss, kas vienojis abu mākslas augstskolu studentus.

"Protams, ka tas potenciāls ir mazliet savādāks, un tas ir tas, kāpēc mēs esam ļoti interesanti arī tai otrai pusei - uzņēmējdarbības studentiem. Mums ļoti daudz ir interesantu ideju, kuru realizēšanai ir vajadzīga šī biznesa kompetence," stāsta viena no tā idejas autorēm, Kultūras akadēmijas docente Ieva Zemīte.

Speciālajam studiju kursam "Studentu radošās uzņēmējdarbības laboratorija" pieteicās vairāk nekā 50 studentu ar 43 idejām. Divu mēnešu laikā kā potenciāli realizējama tika atlasīta 21 ideja.

Teju visās tajās dizainiskais un mākslinieciskais veiksmīgi apvienots ar praktisko. Ideju vidū ir, piemēram, stikla pūšanas darbnīca Jelgavā un tēlaino domāšanu veicinošs komplekts bērniem, kas ietver koka figūras, ar kurām spēlējoties bērni var izspēlēt dažādus sižetus.

"Tas ir komplekts fantāzijas veicināšanai. Te nav parauga, kā tas jāsaliek, kā tas ir ar "Lego" rotaļlietām. Te bērnam ir jāinterpretē un jādomā tēlos. Vēl viena ļoti laba ideja ir stikla pūšanas darbnīca Jelgavā pieaugušajiem. Jo publikai Latvijā reāli nav pieejama stikla pūšanas darbnīca, kur var nākt un skatīties, kā tas top, un uzzīmēt kādu savu skici un iedot meistaram, kurš to realizē. Saistībā ar šo projektu studentēm ir ļoti nopietns plāns, viņas ir jau piesaistījušas pat investoru," atklāj Ieva Zemīte.

Studenti piedāvā arī produktu līniju "Spiidala", kas ietver stilīgas somas un rotaslietas ar nacionālo simboliku, modelējamus zābakus ar ornamentiem, kā arī uzmavas augstpapēžu kurpju papēžiem, kas sieviešu vidū varētu būt ļoti pieprasīta prece. "Uzmavas augstpapēžu kurpju papēžiem ir tādi gredzentiņi, kurus, uzmaucot uz papēža, tas nesprūst ne režģos, ne zemē, var iet fotografēties izlaidumā pļavā. Tas ir gan praktisks, gan dizainisks elements," norāda Ieva Zemīte.

Šķiet, ka netrūks sieviešu, ko iepriecinās arī lakoniskie, bet modernie un skaistie plus izmēra apģērbi, ko sadarbībā ar LKA topošajiem menedžeriem grasās īstenot LMA modes mākslas studentes Anda Miščenko un Anete Krišjānova.

"Mēs esam radījušas dzīvespriecīgu, jauku un krāsainu projektu, kleitas būs vienkāršas siluetos, bet krāsainas. Nianses, ar ko mēs strādājam, ir, piemēram, krūšu zonā papildus podziņas blūzēm, jo tas vienkārši nepieciešams, droši vien sievietes tagad sapratīs, ko es saku. Tad mēs izmantojam dažādus krāsu risinājumus, bet mēģinām to visu saglabāt lakonisku," stāsta Anete Krišjānova.

Mākslas augstskolu studentu radošās uzņēmējdarbības laboratorijā tapušās idejas to autori publiski prezentēs ceturtdien, 31.martā, no plkst. 9 līdz 11 Vecrīgā, biznesa klubā "Nordic Club House".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Kultūrtelpa
Kultūra
Jaunākie
Interesanti