Šī gada uzdevums – Kuldīgas pilsētas vizuālās valodas, identitātes un komunikāciju dizains, kā arī idejas Tabakas fabrikas pārtapšanai par kultūras un radošo industriju kvartālu Rīgā. Darbnīcas vadīja informācijas dizaina eksperts no Austrijas.
“Mēs uzklausām cilvēku sajūtas. Pilsētu iedzīvotāju sajūtas. Mēs uzklausām cilvēku. Tā nav māksla,” norāda informācijas dizaina eksperts Martins Foslaitners (Austrija). “Mēs izmantojam mākslu, lai īstenotu ieceri. Bet, pirms mēs to sākam, mēs ieklausāmies cilvēkos, kā viņi dzīvo, kā viņi domā un uzvedas. Sekojoši mēs izprotam viņu vajadzības un uzsākam darboties.”
“Kas to lietos un kā to lietos, protams, paliek atvērts jautājums,” uzsver Latvijas Mākslas akadēmijas profesore, projekta kuratore Barbara Ābele. “Mani šajā sadarbības procesā visvairāk suģestēja veids kā metode, par kuru var domāt vesela pilsēta, par kuru var domāt arī par vienu ēku pilsētā. Un arī ar šo metodi var risināt jautājumus ne tikai pilsētvidē, bet arī sociālā vidē.”
Galvenais informācijas dizaina ieguvums ir metode, kā uzzināt, kas nepieciešams un kas patīk cilvēkiem, lai viņu vajadzības un ilgas iemiesotu pilsētvidē.