Ar īpašu mobilo aplikāciju cer samazināt pārtikas šķērdēšanu ES

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 9 mēnešiem.

Ar Eiropas Savienības (ES) atbalstu tapusi īpaša aplikācija, kuru lietojot patērētāji varētu samazināt kopējo pārtikas zudumu atkritumos. Izgudrotā mobilo telefonu aplikācija „FoodLoop” ziņojumu veidā var sniegt informāciju par produktiem, kas pieejami lētāk, jo tuvojas derīguma termiņa beigām. Pagaidām izveidots pilotprojekts, taču autori cer, ka sistēmai vēlēsies pievienoties visi lielveikali dalībvalstīs. Arī Eiropas Komisija plāno izstrādāt ziņojumu par pārtikas atkritumiem dalībvalstīs un ilgtspējīgu pārtikas sistēmu.

Jaunā mobilo telefonu aplikācija "FoodLoop" tapusi ar mērķi mazināt pārtikas atkritumus. No neizpirkās pārtikas, kurai izbeidzies derīguma termiņš, lielos daudzumos nākas atbrīvoties lielveikaliem, kā rezultātā ES ik gadu atkritumos nonāk 90 miljoni tonnu pārtikas.

Jaunizveidotā sistēma patērētāja mobilajā telefonā ziņo, ja kādam vēlamajam produktam ir samazināta cena, jo derīguma termiņš tuvojas beigām.

Aplikācija Eiropas iedzīvotājiem palīdzētu ietaupīt naudu, bet vienlaikus arī samazināt pārtikas atkritumus. "Meklēšanas joslā un kartē patērētāji var ievadīt vēlamo produktu, mīļāko lielveikalu vai zīmolu. Piemēram, man tuvumā ir bioveikals. Ja mēs uz kartes uzspiežam uz tā, tad redzam sarakstu ar produktiem, kurus tieši šajā brīdī veikals piedāvā ar atlaidi, jo derīguma termiņš tuvojas beigām. Piemēram, šeit redzams pirmais piedāvājums - steiks, kas nocenots par 30% un derīguma termiņš tam beidzas tikai pēc četrām dienām. Savukārt krāsas aplikācijā norāda uz produktu pieejamību katrā veikalā. Zaļā krāsa nozīmē, ka veikalā ir vēl vairāk nekā desmit šo produktu, bet dzeltenā nozīmē, ka atlikuši mazāk par desmit," norāda projekta vadītājs, aplikācijas veidotājs Kristofs Mūlers.

Mūlers skaidro, ka iedzīvotājiem šobrīd nav motivācijas iegādāties produktu, kura derīguma termiņš tuvojas beigām, ja līdzās veikala plauktā ir tas pats produkts par to pašu cenu ar ilgāku termiņu. "Foodloop" sistēma darbojas līdzīgi kā reklāma par akcijām, tikai ātrāk un automātiski par precēm, kas interesē konkrēto patērētāju. Aplikācijā izmanto informāciju no lielveikalu resursu plānošanas sistēmas, ņemot datus no produkta svītrkoda.

"FoodLoop" izmantošana tiks uzsākta drīzumā divos bioloģiskajos lielveikalos un maiznīcās Bonnā, Vācijā. Viens no pilotprojektā iesaistītajiem mazumtirgotājiem Aksels Bergfelds norāda, ka aplikācija varētu būt izdevīga arī pašiem tirgotājiem: "Manuprāt, aplikācija ir ieguvums arī no biznesa puses, jo aptuveni divus procentus pārtikas, kuru līdz šim nācās izmest atkritumos, turpmāk var pārdot caur "Foodloop"."

Sistēmas veidotāji cer, ka "FoodLoop" sasniegs visus Eiropas lielveikalus līdz 2025.gadam. Savukārt, liekot cerības uz tehnoloģiju piedāvātajiem risinājumiem, Eiropas Komisija plāno arī publicēt ziņojumu par ilgtspējīgu pārtikas sistēmu ES.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti