Realizējot uzraudzību uztura bagātinātāju jomā, PTAC regulāri konstatē interneta vietnēs uztura bagātinātāju reklāmas, kurās produktu piedāvātājs-pārdevējs nav norādīts un attiecīgais produkts, piemēram, notievēšanas kapsulas, līdzekļi pret novecošanos, līdzekļi, lai atbrīvotos no sēnītes, nav atrodami PVD uztura bagātinātāju reģistrā.
Pārsvarā interneta vietnes ir ar ārvalstīs reģistrētu domēna vārdu un saturu, kas adresētas Latvijas patērētājiem. Gadījumā, ja uztura bagātinātājs nav reģistrēts un pārdevējs nav identificējams, nav ieteicams to iegādāties un lietot, jo šādi nereģistrēti produkti var būt potenciāli bīstami veselībai.
PTAC un PVD regulāri turpina saņemt sūdzības no personām par nereģistrētu uztura bagātinātāju piedāvāšanu un reklāmām tiešsaistē. Ziņots arī par saindēšanās gadījumiem. Veicot situācijas izpēti, secināts, ka daļa tiešsaistē piedāvāto un reklamēto uztura bagātinātāju nav reģistrēti PVD, nav zināma to patiesā izcelsme un iedarbība, kā arī saskaņā ar normatīviem aktiem, to reklamēšana nav atļauta.
Dažas no interneta vietnēm, kuras nonākušas PTAC redzeslokā, jo nav iespējams identificēt pārdevēju un/vai uztura bagātinātājs nav reģistrēts PVD reģistrā:
ikdienaslaikraksts.com
atlaizucentrs.com
www.meizitang.lv
latestfromtheworld.com
dabiska-zalakafija.com
atlaizucentrs.com/veseliba/forskolin-wdt-31/
skinetrin.lv/
www.potenga.lv/
Arī šo uztura bagātinātāju kontrole interneta vietnēs ir apgrūtināta, jo, neskatoties uz interneta vietņu saturu valsts valodā, daudzas šīs mājaslapas nav pat reģistrētas Eiropas Savienībā (ES) un bieži vien preces tiek sūtītas patērētājam tieši no trešajām valstīm.
Iegādājoties uztura bagātinātājus, būtu jāpārliecinās, ka preces vai pakalpojuma pārdevējs ir nepārprotami un skaidri norādīts un identificējams, kā arī uztura bagātinātājs ir reģistrēts, norāda PTAC. Par uztura bagātinātāju esamību uztura bagātinātāju reģistrā patērētāji var pārliecināties PVD mājaslapā.
Nereģistrēti uztura bagātinātāji var būt potenciāli bīstami veselībai, kā arī, iegādājoties preces pie nezināma pārdevēja, pastāv augsts patērētāja ekonomisko interešu apdraudējuma risks, piemēram, ja netiek piegādāta pasūtītā prece un netiek par to atmaksāta veiktā samaksa, ir ierobežotas iespējas identificēt pārdevēju, sazināties ar pārdevēju un izmantot patērētāja likumīgās tiesības.
Kritiski jāvērtē arī reklāmas saturs, jo uztura bagātinātāju reklāmas var maldināt patērētāju, piemēram, reklāmas materiālos sniedzot apgalvojumus par produkta pārsteidzošo un neticamo iedarbību, kas daudzos gadījumos ir maldinoši un patiesībai neatbilstoši.