«Palīdzība zvana attālumā» – sāksies akcija bērnu un pusaudžu garīgās veselības atbalstam

10. oktobrī tiek atzīmēta Pasaules garīgās veselības diena, vēršot uzmanību uz šo būtisko tematu, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu Uzticības tālrunis 116111  no 11. līdz 17. oktobrim rīko akciju “Palīdzība zvana attālumā”. Akcijas mērķis ir aktualizēt tematu par bērnu un pusaudžu garīgo veselību, kā arī grūtībām, ar kurām ikdienā saskaras šī sabiedrības daļa, paziņojumā presei informēja akcijas organizētāji.

Akcijas nedēļā būs pieejams arī inspekcijas podkāsta “Sarunas par bērniem un vecākiem” ieraksts, kurā būs iespēja noklausīties sarunu par bērnu un pusaudžu garīgo veselību ar Jāni Lapu – Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra klīnisko un veselības psihologu pārraudzībā. J. Lapa ikdienā konsultē jauniešus, kas cieš no dažādām mentālās veselības grūtībām, tostarp trauksmes, garastāvokļa svārstībām, kā arī citiem traucējumiem.

Arvien biežāk Uzticības tālruņa konsultanti sarunās ar bērniem un pusaudžiem konsultē par spēcīgām emocijām, ar kurām ir grūti tikt galā, par bailēm lūgt atbalstu vai vilšanos, ja atbalsts ir atteikts, par depresijas simptomiem, trauksmi, panikas lēkmēm, zaudējumiem, un nereti – arī pašnāvības domām.

“Gan pasaules straujais ritms, gan epidemioloģiskā situācija var atņemt spēkus un iekšējos resursus un radīt sajūtu, ka samilzušās problēmas nav iespējams atrisināt. Tomēr nereti tieši atklāta, patiesa saruna, atbalsts un rūpes ir tas, kas bezizejas situācijā var sniegt nepieciešamo spēku, lai palīdzētu rast risinājumu. Svarīgi atcerēties, ka garīgās veselības grūtības nav vājuma pazīme, savukārt palīdzības meklēšana ir drosmīgākais solis, ko var spert,” uzsver VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktora  vietniece Anda Sauļūna. Uz Uzticības tālruni aicināti zvanīt arī vecāki, likumiskie pārstāvji, pedagogi, speciālisti un citi, kam nepieciešams atbalsts jautājumos, kas saistīti ar bērniem.

Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis 116111 strādā visu diennakti un ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona.

Saņemt atbalstu krīzes gadījumos var arī, rakstot e-konsultāciju uz [email protected] vai rakstot čatā (čata logs meklējams www.uzticibastalrunis.lv, čata darbalaiks – darbadienās no pulksten 12.00 līdz 20.00).

Ar Uzticības tālruņa speciālistiem var sazināties arī caur aplikāciju “Uzticības tālrunis”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt