Klīniskā un veselības psiholoģe Elīna Bārtule skaidroja, ka, sākot sarunu ar pusaudzi, runā par konfidencialitāti, ja ir izskanējusi kāda apdraudoša informācija, tad tā vairs nav konfidenciāla informācija, ir jāvēršas institūcijās. Darbiniekam nav jābūt detektīviem, ja ir aizdomas, ka bērns ir apdraudēts, tad ir likumā paredzēts ziņot institūcijām, nenoskaidrojot detaļas sīkāk, lai bērnam lieku reizi nebūtu jāpārdzīvo kāds nepatīkams notikums.
Likums nosaka, ka, sarunā ar bērnu konstatējot kādu apdraudošu faktu, jāziņo institūcijām.
Pērn Pusaudžu resursu centrā konsultēja 8555 jauniešus un ģimenes, 78 gadījumos tika ziņots par kādām situācijām, pauda bērnu psihiatre Anete Masaļska.
Rīgas 64. vidusskolas psiholoģe Daina Žurilo skaidroja, ka izglītības un skolas psihologiem ir tas pats ētikas kodekss, kurā ir noteikts konfidencialitātes jautājums. Arī skolu psihologi izvērtē, kā bērnam klājas, ja ir kāds apdraudējums bērnam, tad par to ziņo tiesībsargājošām institūcijām. Tas ir psihologa pienākums, pats psihologs pieņem lēmumu, nākamās institūcijas situāciju noskaidro sīkāk.
Masaļska pauda, ka "sabiedrībā par bērnu sišanu ir dažādi priekšstati, tāpat arī dažādi iemesli, sit, ja ko neizdara, vai arī, ja ir sliktas sekmes. Attiecībā uz bērniem pieaugušie saprot, ka nevajag sist daudz un stipri, bet nedaudz var. Tā ir varas izrādīšana, pieaugušie netiek galā ar savām emocijām un sajūtām. Pēc tam no bērniem vecāki atpērkas ar dārgām dāvanām, jo ir vainas apziņa, bet nespēj izrunāties ar bērnu."
Sabiedrībā ir uzskats, ka ziņošana ir bieds. Sabiedrībā ir stigma, ka ziņot institūcijām ir kas nosodošs, bet valsts institūcijām būtu jāsniedz atbalsts, svarīgi, vai esam gatavi pieņemt palīdzību, uzskata sociālā darbiniece Vēsma Veldze.
Pedagogi noteikti neuzzina informāciju, kas notiek psihologa kabinetā, ja tam nav piekrituši vecāki, uzsvēra Žurilo.
Elīna Bārtule akcentēja, ka emocionālās vardarbības jēdziens ir plašāks. Tad piesaista vairāk vecākus. Programmas ietvaros arī vecāki var saņemt bezmaksas palīdzību, strādājot ar pusaudžiem, vislabākie rezultāti ir, ja palīdzības sniegšanā iesaistās visa ģimene.