Blīvajā svētku programmā visas dienas garumā katrs var atrast sev tīkamāko priekšnesumu. Domājams, ka vislielāko iespaidu atstāja kā Beļģijas Gaisa spēku, tā arī Čehijas Gaisa spēku demo lidojumu grupas, kuras galvu reibinošus priekšnesumus veica attiecīgi ar īpaši pielāgotiem F-16 un "Jas 39C" iznīcinātājiem. Šeit jāpiebilst, ka Beļģijas Gaisa spēku demo grupai šī ir pirmā dalība kādā aviācijas šovā Baltijā.
"Man ļoti patika iznīcinātāji, neskatoties uz to, ka viņi ir skaļi un bija jātur ciet ausis,"
portālam LSM.lv sacīja 7 gadus vecais Mindaugs, kurš ar ģimeni ieradies no netālu esošās Palangas un aviošovu apmeklē pirmo reizi. Turpretī Mindauga vecākiem labāk patika lietuviešu aerobātikas priekšnesumi, kā arī kaskadieru paraugdemonstrējumi gan ar lidmašīnu, gan ar helikopteru.
Neiztrūkstoša aviošova daļa ir Lietuvas aviācijas leģendas Jurģa Kaira mestās "nāves cilpas", debesīs zīmētās skrūves un dūmu saulītes.
Pilotam šī gada maijā apritēja 71 gads un, kā viņš pats saka, esot spēka pilns turpināt vēl pāris gadus, ja vien to ļaus veselība.
Runājot par aviācijas leģendām, nevar nepieminēt Polijas pārstāvi Lūku Cepjiela, kurš pirms četriem mēnešiem konkrēto lidmašīnu nosēdināja uz viena no Apvienoto Arābu Emirātu viesnīcu helikopteru laukumiem. Tiesa, Liepājā nekas tik ekstrēms netika darīts, bet skatītājus viņš priecēja ar dūmu šovu, zemajiem pārlidojumiem un dažādiem aerobātikas priekšnesumiem.
"Ir forši redzēt, ka aviācijas leģendas nesēž mājās un neko nedara [runājot par Kairi], bet turpina darīt to, kas viņiem patīk. Vēl foršāk ir tas, ka viņš to spēj izdarīt tik augstā līmenī," norādīja Kristofers, kurš Liepājā ieradās no Salaspils. Viņš šeit bija arī pērn un sacīja, ka šī gada programma ir interesantāka nekā pērn.
"Pērn redzējām vienu iznīcinātāju, protams, šie aerobātikas priekšnesumi, īpaši neatšķiras no tā, kas bija pērn, bet pateicoties F-16 un "Gripen" radītajam šovam, šis gads ir labāks.
Arī meklēšanas un glābšanas misijas inscenējums, ko parādīja Čehijas gaisa spēki, bija ļoti aizraujošs," secināja Kristofers.
Vēl nedaudz paturpinot par Lietuvas pārstāvjiem, jāpiemin, ka aerobātikas pilotu rindās ir arī bijušais Lietuvas prezidents Rolands Pakss, kurš arī šogad Liepājā kopā ar citiem kluba "ANBO" pilotiem, priecēja skatītājus.
Arī festivāla organizators Artūrs Šlosbergs portālam LSM.lv sacīja, ka šogad īpaši piedomāts pie programmas dažādošanas, lai tā atšķirtos no pērn redzētā.
"Principā darbs pie nākamā šova sākas jau šodien, jo tas process ir gana garš un sarežģīts, protams, jāņem vērā, ka ne visi akceptē ielūgumu, jo konkrētais datums jau ir aizrunāts.
Pasākumam ir jābūt katru gadu un, piesaistot arvien jaunus un jaunus pārstāvjus, kuri priecē ar saviem priekšnesumiem, mēs kļūsim tikai populārāki," sarunā norādīja Šlosbergs.
Tāpat skatītājus priecēja Latvijā ražotās "Tarragon" lidmašīnas, kuras ne tikai devās kopīgā formācijas lidojumā, bet arī sacentās ar sporta elektroauto "Tesla". Divos no trim raundiem ātrāka izrādījās "Tesla" automašīna.
Jāsaka, ka šis nebija vienīgais paraugdemonstrējums, kurā uz skrejceļa atradās kāds spēkrats. Tiesa, ne ar dragreisa elementiem, bet ar dažādiem uzdevumiem sacentās Lietuvas kluba "Lithuanian club" lidmašīna un "Ducati" motocikls, kura vadītājs gan spēja pagriezt lidmašīnas riteni, gan aktivizēt dūmus, kas no lidmašīnas izplūda Ukrainas karoga krāsās.
Neizpalika arī bez pašmāju priekšnesumiem. Liepājas lidosta ir mājvieta Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" pilotu skolai. Pilotu skolas instruktori šogad formācijas lidojumā devās ar trim "Diamond" lidmašīnām, parādot gan spēku lidot spārnu pie spārna, gan arī sacensties.
Aviācijas šovā bija paredzēts arī īpašs NATO lidmašīnas pārlidojums, bet ar aviošovu nesaistītu iemeslu dēļ tas nenotika, kā arī izpalika "Ukrainian Trike Demo" paraugdemonstrējumi.
Aviācijas šova spilgtākos mirkļi apkopoti šajā galerijā.