Savu personas datu aizsardzībai uzmanība jāpievērš vismaz atslēgas vārdiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Pēc nepilna mēneša stāsies spēkā Eiropas Savienības jaunā datu aizsardzības regula, kas nodrošinās jaunas tiesības pakalpojumu lietotājiem un draudēs ar milzīgiem sodiem organizācijām, kas noteikumus neievēros. Tādēļ lietotāji daudzās lietotnēs saņem paziņojumus par jauniem pakalpojumu lietošanas noteikumiem un privātuma nosacījumiem. 

Likumsakarīgi, ka lietotājiem piedāvā iepazīties ar jauniem pakalpojumu noteikumiem, kas parasti ir milzum gari un reti kam pietiek pacietības tos iepazīt līdz galam. Tādēļ digitālo tiesību aizsardzības brīvprātīgo grupa "Privacy International" aicina jauno dokumentu plūdos uzmeklēt vismaz atsevišķus terminus, kas varētu būt īpaši nozīmīgi.

Datu sniedzēji (data providers)

Jēdziens var tikt iekļauts sadaļā, kur izskaidrots, kādi dati tiek ievākti un kā tas tiek paveikts.

Lietotājiem būtu jāuzmanās, vai personiskā informācija netiks nodota trešajai pusei, kas var sagādāt negaidītus pārsteigumus. 

Atrašanās vietas dati (location data)

Jaunais likums nepārprotami nosaka, ka informācija par personas atrašanās vietu vai iepriekš apmeklētām vietām sākotnēji uzskatāma par personas datiem. 

Pakalpojuma sniedzējiem skaidri jānorāda, kā šāda informācija var tikt izmantota personas identificēšanā.  

Apstiprinājuma rīcība (affirmative act)

Kad nepieciešama piekrišana, tās sniegšanai jānotiek ar nepārprotami skaidru rīcību.

Vairs nevarēs turpināties prakse, ka cilvēkus automātiski uzskata par iekļautiem kādā mārketinga kampaņā tikai tādēļ, ka viņi nav kaut ko atķeksējuši. 

Ir vērts vēlreiz pārliecināties, kā lietotnē tiks fiksēts piekrišanas apstiprinājums, lai neklikšķinātu uz kādas pogas, neapzinoties sekas. 

Kontrole (controller)

Lietotājiem ārpus Eiropas Savienības vajadzētu pārliecināties, kur reģistrēts pakalpojuma sniedzējs. "Facebook" nesen miljoniem lietotāju pārcēla no sava Īrijas biroja pārraudzības, tādējādi uz viņiem neattieksies Eiropas Savienības stingrie aizsardzības noteikumi. 

Mērķi un saņēmēji (purposes, recipients)

Šos terminus bieži lieto, informējot lietotājus, ko uzņēmums darīs ar viņu datiem un kam vēl varētu tos nodot. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti