4. studija

4. studija

4. studija

Ūdens notekcauruļu tīrīšana

Nūjošana - piemērots sporta veids jebkurā vecumā un gadalaikā

Trenere: Nūjošanā dažreiz ir svarīgi, kur un kā mēs turam mazo pirkstiņu

Lai pareizi iemācītos nūjot, ar nūju vicināšanu vien nepietiek. Lai nūjošana būtu efektīva, jāiemācās tehnika. Nūjošana dedzinot ne tikai kalorijas, bet palīdz atgūt staltu gaitu, iegūt labu stāju, skaidro raidījums “4.studija”.  

Uzskats, ka nūjošana domāta tikai kundzēm un kungiem pieklājīgā vecumā, ir novecojuši. Tagad nūjo jauni un veci, jo nūjot esot interesanti, un arī rezultāti ilgi nav jāgaida.

Trenere Linda Andrusa stāsta, ka vēl aizvien drosmīgākas ir dāmas, nūjotāju pulkā tādu ir vairāk, bet pēdējos gados vairāk sāk nūjot vīrieši.

“Dažādos vecumos, nebūt ne sirmi, vīrieši to dara mežā, vienatnē, mēs bieži vien viņus redzam, un diezgan atzīstamā tehnikā,” novērojusi trenere.

No malas nūjošana šķiet vienkārša. Bet, lai nodarbinātu visas muskuļu grupas, nūjot jāmācās gadiem.

“Nūjošanā tehniku mēs mācāmies gadiem, kas dod šo īpašo nūjošanas sajūtu. Tehnika dod vienmērīgu slodzi visam ķermenim. Katra muskuļa grupa strādā darba un atpūtas režīmā. Ja nūjojam ilgāk, nekaitējam ķermenim, bet darām labu,” skaidro Andrusa.

Nūjošanu slodzes ziņā varot pielīdzināt aktīvai slēpošanai vai skriešanai.

Fizioterapeite Anita Elksne stāsta, ka nūjošana izkustina aptuveni 600 muskuļus, kas ir 90% no visa ķermeņa muskuļiem.

“Muskulis, regulāri strādājot, tiek stiprināts, un tas ir atbalsts tam, lai cilvēkam nostiprinātos kauli un nebūtu osteoporozes,” norāda Elksne.

Tāpēc svarīga pašā sākumā ir iesildīšanās, gan atsildīšanās, muskuļi jāpastiepj, jāizkustina, jo muskuļiem jābūt spēcīgiem.

Lai iegūtu visus šos labumus, vajag uzkrāt teorētiskas un praktiskas zināšanas.

“Mēs iesākam ar vienkāršām lietām, sākam ar to, kā mēs stāvam un kā mēs ejam. Un, kad mēs saprotam, kā mēs ejam, kāda ir biomehāniski pareizā iešana, iešanai liekam klāt nūjas. Aizvien daudziem brīnums, ka nūjas izmanto, lai noslogotu sevi; nūja ir nevis smaga, bet viegla, un mēs nūju izmantojam, lai sevi stumtu uz priekšu. Dažiem šķiet, ka smaga nūja ideāla, jo smagāka nūja, lielāka slodze, bet nūja nav hantele. Nūjošanā hantele mēs esam paši,” skaidroa trenere Linda Andrusa.

“Pats grūtākais ir iemācīties kontrolēt nūju tā, lai mēs neapdraudētu sevi, lai iemācāmies izmantot rumpja spēku, vēdera muskulatūras spēku, bet pats grūtākais ir nūju mācēt savaldīt, pārcelt, īstajā brīdī pacelt, paņemt tā, lai nūja pa zemi netenterētu, lai mēs neievainotu sevi. Jo, ja mēs  nometam zemē, bieži gadās, ka nūja atlec, mēs to velkam pa zemi, ielec starp kājām, un mēs uz nūjas krītam, un tas nebūt nav patīkami. Manā nūjošanas vēsturē zināmi vismaz divas lauztas rokas šādā veidā,” stāsta trenere.

“Nūjošanā dažreiz ir svarīgi, kur un kā mēs turam mazo pirkstiņu,” piebilst trenere.

Jo labāka tehnika, jo lielāka slodze. Pirmoreiz nūjot eksperti iesaka 15 minūtes, pēc tam pakāpeniski palielinot slodzi.

Šobrīd teju vai visās pašvaldībās ir iespējams mācīties nūjot par brīvu, to atbalsta Eiropas Sociālais fons.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Tautas sports
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti