Mūkusalas promenādes projekta izstrāde finiša fāzē, par realizāciju skaidrības nav

Mūkusalas promenādes pārbūves projekta izstrāde ir finiša fāzē, informē projektētāji. Projekts paredz sakārtot un uzlabot promenādi starp Salu un Akmens tiltu aptuveni divu kilometru garumā. Tomēr nav zināms, vai pieejamais budžets būs pietiekams tā  īstenošanai.

ĪSUMĀ:

  • Par nepieciešamību pārbūvēt Mūkusalas promenādi dome lēma jau 2014. gadā.
  • Sākotnēji projektam piešķīra 220 000 eiro, 2018. gadā – vēl 170 000 eiro.
  • Pērn sāka projekta izstrādi teritorijai no Salu tilta līdz Akmens tiltam.
  • Projektu izstrādā nevis metu konkursa uzvarētājs, bet lētākā risinājuma piedāvātājs.
  • Projektēšanu paredzēts pabeigt līdz šī gada beigām.
  • Par būvniecības sākšanu gan vēl pāragri spriest.
  • Projekta izstrādātājs: Iecerētas plašas izmaiņas, gala izmaksas vēl nav zināmas.
  • Izbūvēs veloceliņu no Salu tilta līdz Akmens tiltam.
  • „Pilsēta cilvēkiem” uzskata: labākie risinājumi bija konkursa 1. vietas ieguvējiem.


2014. gadā Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā lēma, ka Mūkusalas ielas krasta promenādei nepieciešama pārbūve. Vieta ir tehniski un morāli novecojusi.

Mūkusalas promenādes projekta izstrāde - finiša fāzē, par realizāciju skaidrības navPaula Dēvica

    Sākumā tam piešķīra 220 000 eiro. Tomēr vēlāk secināja, ka ar šo naudu nepietiek. 2018. gadā tam piešķīra vēl 170 500 eiro. Tad arī beidzot sākta projekta izstrāde.

    Tomēr tā uzticēta nevis konkursa pirmās vietas ieguvējam arhitektu birojam „Ruume arhitekti”, bet gan SIA „BM-projekts”, kas piedāvāja lētākus risinājumus.

    Projektēšanu paredzēts pabeigt līdz šī gada beigām.

    Pilsētas attīstības departamenta projektu pārvaldes vadītāja Oksana Dumpe pastāstīja, ka par būvniecības uzsākšanu vēl pāragri spriest.

    Pašlaik departamentam uzdots vien izstrādāt būvprojektu, “tad mēs zināsim gan gala tehniskos risinājumus, gan aptuvenās aplēses būvniecībai, un tad jau droši vien budžeta iespēju robežās arī lems par tālākajiem soļiem”, stāstīja Dumpe.

    Pārveidojamā teritorija ir aptuveni divu kilometru gara posmā no Salu tilta līdz Akmens tiltam.

    Šobrīd projekta izstrāde ir finiša fāzē. Vēl tiek projektēti pēdējie risinājumi un tas gatavots nodošanai ekspertīzē.

    SIA „BM-projekts” būvprojektu vadītājs Didzis Dāle stāstīja, ka iecerētas plašas izmaiņas. Galējās izmaksas vēl nav zināmas. Tomēr skaidrs, ka visdārgāk izmaksās atbalsta sienas starp Akmens un Dzelzceļa tilta atjaunošana.

    Izstrādes laikā secināts, ka tā ir ļoti sliktā stāvoklī un nepieciešami nopietni darbi, lai to sakārtotu.

    “Tā kā projekts atrodas gan centrā, gan vēsturiskajā zonā, gan ir saistīts ar “RailBaltica” risinājumiem un vēl ļoti daudz citiem faktoriem, protams, tas birokrātiskais process ir diezgan ilgs.

    Galvenais uzlabojums būs tas, ka tiks izbūvēts veloceliņš no Salu tilta līdz Akmens tiltam,” stāstīja Dāle.  

    “Tiks izbūvēts jauns panduss, lai gājēji arī tiktu augšā uz Akmens tilta. Uz Akmens tilta tiks izveidota gājēju pāreja virzienā no bibliotēkas uz centru. Tiks paredzēti apstādījumi, izejas uz ūdens, laivu piestātnes. Respektīvi, tā promenāde tiks izveidota pietiekami eiropeiska, moderna, cilvēkiem pieejama,” stāstīja Dāle.

    Lai arī plānotie uzlabojumi atvieglos kustību gājējiem un velobraucējiem, kā arī ievērojami uzlabos ainavu, apvienība „Pilsēta cilvēkiem” uzskata, ka labākie risinājumi bija pirmās vietas ieguvējiem.

     Viņu projektā esot risinātas reālās problēmas, kā gājēju un velobraucēju nokļūšana uz AB dambja no Nacionālās bibliotēkas. Apvienības pārstāvis Oto Ozols uzsvēra, ka tagad tiks realizēts kosmētiskais remonts.

    “Tas nenodrošinās ērtu nokļuvi ar velosipēdu un kājām uz AB dambja un arī neveidos jaunu savienojumu pāri Mūkusalas aplim. Un arī tajā projektā, kas šobrīd tiek realizēts, tiks sakārtota krastmala, bet netiks nodrošināta arī pieeja pretējā ielas pusē esošiem birojiem. Tā galvenā problēma ir pašā projekta uzstādījumā, ka vienkārši nerisina tās problēmas, kuras jau gadiem ir sasāpējušas.

    Ja pilsēta investē līdzekļus kādā vietā, tad ir jāsaprot, kāpēc mēs to darām. Ne jau vienkārši, lai smukāk izskatītos, bet lai tā vide kļūtu funkcionālāka,” sacīja Ozols. Apvienības pārstāvis uzsver, ka problēmas sakne ir līdzekļu un kapacitātes trūkums pašvaldībā un domes departamentos.

    Kopā šī projekta budžets ir teju 400 000 eiro. Vēl nav skaidrs, cik daudz no iecerētā būs iespējams realizēt, iekļaujoties līdzekļos. Par to varēs spriest pēc projekta ekspertīzes.

    Saistītie raksti
    Pilsētvide
    Dzīve & Stils
    Jaunākie
    Interesanti