4. studija

Kurš uzņemsies atbildību par kanalizācijas noplūdi pie Ķengaraga avota?

4. studija

Kā Kundziņsalas iemītnieki tikuši pie «personalizētas» pieturvietas?

Cik ilgi pastāvēs «melnais punkts» Lielvārdes un Biķernieku ielas krustojumā?

Likvidēs «melno punktu» Biķernieku ielas un Lielvārdes ielas krustojumā

Lielvārdes un Biķernieku ielas krustojumā Rīgā visos virzienos atļauts kreisais pagrieziens, un šī iemesla dēļ bieži notiek autoavārijas. Šis krustojums ir viens no 48 valstī konstatētajiem “melnajiem punktiem”. Ko darīt, lai uzlabotu situāciju šajā problemātiskajā krustojumā?

Katrs ceļu satiksmes dalībnieks ir dzirdējis par tā saucamajiem “melnajiem punktiem”. Tās ir vietas, kur viena kilometra garā ceļa posmā trīs gadu laikā ir notikuši vismaz astoņi ceļu satiksmes negadījumi vai arī ir trīs vai vairāk ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušie. Par “melno punktu” var tikt uzskatīts arī krustojums vai konkrēta vieta, ap kuru minētie nelaimes gadījumi notikuši 150 metru rādiusā. No 2017. līdz 2019. gadam uz valsts galvenajiem autoceļiem tādi ir konstatēti 48. 

Lielvārdes un Biķernieku ielas krustojums arī ir viens no “melnajiem punktiem”, tas ir viens no problemātiskākajiem krustojumiem Rīgā, jo, braucot pa Lielvārdes ielu, šajā vietā abos virzienos atļauts kreisais pagrieziens. Un autovadītāji bieži vien nesadala brauktuvi – cieš gan dzelži, gan cilvēki.

Autovadītājai Valijai Ansviesulei regulāri nākas šķērsot šo krustojumu, viņa uzskata, ka satiksmes kustība šeit ir neorganizēta: “Mašīnas sastrēgumstundās griežas visos virzienos pa kreisi. Ir problemātiski šinī krustojumā izdarīt kreiso pagriezienu. Līdz ar to tiek sastrēgumi radīti uz Biķernieku ielas abos virzienos. Jo, kamēr Lielvārdes ielas kreisais pagrieziens tiek pabeigts, Biķernieku ielā jau pārslēdzas atkal sarkanā gaisma.”

2018. gadā šajā krustojumā notikuši 18 ceļu satiksmes negadījumi. Tajā skaitā – deviņi ar cietušajiem, un ievainoto skaits bijis 12. Pērn satiksmes negadījumu skaits šeit pieaudzis līdz 23. Bet šogad līdz 6. novembrim šajā krustojumā notikušas 11 avārijas ar kopumā septiņiem cietušajiem.

Valsts policijas pārstāvis Jānis Parādnieks skaidroja: “Diemžēl statistika ir diezgan bēdīga tajā krustojumā. Tagad mēs tieši sazinājāmies ar Rīgas domes Satiksmes departamentu, lai risinātu šo jautājumu. Jo arī braucot pa to krustojumu, nu – it kā nekas neliecinātu par to, ka tur vajadzētu būt tik lielām un samilzušām problēmām. Tajā pašā laikā viņš ir ļoti plašs sakarā ar šo sadalošo joslu.”

Arī ceļu satiksmes drošības eksperts Pauls Timrots norādīja, ka krustojums ir bīstams: “Tas ir vienkāršs likums, ka kreisais manevrs ir pats bīstamākais manevrs, ko uz ceļa var izpildīt. Un ja viņš vēl jāizpilda pāri divām joslām, kur tā tuvākā josla aizved mašīnu pāri tālākajā joslā, tad vienkārši gaidi nepatikšanas –

agri vai vēlu tu tajā kreisajā pagriezienā dabūsi galu – tas ir skaidrs. Vienkārši ir jautājums, kad.”

Timrots uzskata, ka kreisais pagrieziens uz Lielvārdes ielas nav nepieciešams un satiksme varētu tikt organizēta arī bez tā: “Kreisais [pagrieziens] ir atceļams, un nekas slikts nenotiks nevienam. Pagaidām būtībā šis krustojums ir pilsētas saimnieku necieņas attieksme pret pilsētas iedzīvotājiem – viņi ļauj viņiem nosisties, nekādā veidā viņus par to nebrīdinot. Un sakārtot to nemaksā nekādus miljonus.”

Rīgas domes Satiksmes departaments jau ir ieklausījies gan Ceļu policijas, gan ekspertu viedokļos un sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju beidzot plāno sakārtot un mainīt satiksmes organizāciju šajā melnajā punktā.

Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs skaidroja, ka departaments zina, ka šis krustojums ir problemātiska vieta un tādēļ tiks veiktas izmaiņas šajā krustojumā. 

“Tad faktiski šīs nedēļas laikā būs ievērojami uzlabojumi. Pirmām kārtām, galvenie konfliktpunkti tur ir kreisie pagriezieni no Lielvārdes ielas puses uz Biķernieku ielu – gan uz vienu pusi, gan uz otru pusi – gan uz Mežciema pusi, gan uz centru. Un risinājums tur ir signālplāna luksofora izmaiņas, kas dos katram virzienam savu fāzi,” plānotos uzlabojumus minēja Reinbahs. Tāpat tiks aizliegti kreisie pagriezieni no Biķernieku ielas un tur, kur tas nav iespējams.
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt