Ir vairākas iespējas, kā, iegādājoties automašīnu, uzzināt tās vēsturi. Latvijā mašīnas var pārbaudīt pēc VIN numura, kuru ievadot sistēmā, var uzzināt, kur tā bijusi, kas ar to noticis pēc tam.
Savukārt vērtēt mašīnas nolietojumu pēc odometra rādījuma var būt riskanti, jo aktuāla prakse krāpnieku vidū ir rādījumu koriģēt, samazinot nobraukto kilometru skaitu.
"Es domāju, ka tagad ir tieši karstākais laiks, kad jāuzmanās no visādiem krāpniekiem, jo skaidrs, ka mašīnas ir deficīts, cenas ir augšā, cilvēki panikā grib nopirkt kaut kādu mašīnu, un viņiem ir vieglāk uzķerties uz krāpniekiem," norādīja Dulevičs.
"Pagājušogad vai aizpagājušajā gadā Vācijā bija plūdi, tie auto arī droši vien tagad ir tirgū ienākuši. Pagājis laiciņš, un tos arī var likt tirgū. Tā ka ļoti jāuzmanās, arī odometru tīšana nekur nav pazudusi," viņš piebilda.
Duleviča pieredzē ir daudz atklātu gadījumu, kad mašīna ar 500 tūkstošu nobraukumu tiek aizdzīta uz Lietuvu, Lietuvā nobraukums tiek piekoriģēts līdz 200 tūkstošiem, tad kāds ar šo auto vēl kādu laiku pabrauc, atkal piekoriģē odometra rādījumu atpakaļ uz 200 tūkstošiem un pārdod uz Latviju kā tikko no Zviedrijas ienākušu automašīnu, stāstīja auto speciālists.
"Es domāju, kāpēc nevar ieviest tā, kā citās Eiropas valstīs, ka tagad policija fiksē odometra rādījumu? Tu brauc no punkta A uz punktu B, policija tevi aptur un piefiksē odometra rādījumu. Tagad sāk parādīties tādi dati jau no Eiropas, kas policijas reidā ir piefiksēti," stāstīja Dulevičs.
"Tā ir interesanta prakse, ko vajadzētu papētīt un Latvijā arī ieviest, jo, kamēr neieviesīs, nekas nemainīsies," viņš vērtēja.