Sadaļas Sadaļas

4. studija

Kā rīkoties, saņemot aizdomīgus ziņojumus par situāciju valstī un pasaulē?

4. studija

4. studija

Cik sīki pastā jāatskaitās par lietām, ko vēlaties kādam nosūtīt?

Uz ārvalstīm sūtīto pasta paciņu saturs nu jāapraksta daudz detalizētāk

Sūtot pasta paku uz kādu citu valsti, no šī gada sākuma tiek prasīts detalizētāks apraksts par sūtījuma saturu. Turklāt pasta darbinieks var palūgt uzrādīt saturu. Ar šādu situāciju saskārās LTV raidījuma “4. studija” skatītāja, kura pasta nodaļā apmulsa par šādu prasību.

Janvāra beigās Kuldīgas pasta nodaļā raidījuma “4. studija” skatītāja Lidija vēlējās nosūtīt sīkpaku uz Vāciju. “Liels bija mans apjukums un samulsums, un nesapratne, kad pasta darbiniece izpakoja sīki pa sastāvdaļām labi sakārtoto un "intīmi" Valentīndienai iepakoto paciņas saturu un lūdza sīki aizpildīt muitas deklarāciju. Piemēram, konfektes 0,2 kg, vērtība 3,00 eiro, cepumi 1,00 kg, vērtība 10,00 eiro, biksītes 1 gab.,” situāciju aprakstīja Lidija.

Ar prasību tik detalizēti aprakstīt un atrādīt paciņas saturu Lidija saskārusies pirmo reizi. Kundze pat pie sevis nopriecājusies, ka ir Covid-19 pandēmijas ierobežojumi, un tāpēc pastā atradusies viena pati.

Valsts uzņēmumā “Latvijas pasts” skaidroja, ka stājušās spēkā jaunas prasības, ar kurām turpmāk pasta klientiem būs jārēķinās. “Jā, stājās spēkā no šī gada 1. janvāra, kad mums citu valstu operatori pieprasa smalki visus sūtījumu aprakstus. Un tas pats ir arī pretējā virzienā. Mēs arī pieprasām visiem pasta operatoriem aprakstīt smalki, kas ir sūtījuma saturā,” skaidroja “Latvijas pasta” Muitas pakalpojumu daļas vadītāja Ieva Ilstere.

Tiesa, “Latvijas pasta” pārstāve norādīja, ka uz Vāciju adresētam sūtījumam tik detalizēts apraksts – burtiski pa gramiem – varētu arī nebūt vajadzīgs. “Bet tas neaizliedz pasta darbiniekam vērst uzmanību, skatīties, vai ir kaut kādas nianses saistībā ar šo sūtījumu. Un tad var lūgt atvērt, pārliecināties, vai konkrētā sūtījuma saturs atbilst informācijai uz sūtījuma,” pastāstīja Ilstere.

Lai arī uz kuru valsti sūtītu paciņu, klientu pašu interesēs ir tās saturu aprakstīt iespējami detalizētāk.

Pasta pārstāve skaidroja iemeslu tam: “Daudzi sūtījumi ir vienā maisā, kas nonāk lidmašīnā. Pirms lidmašīnas tiek veiktas divās vietās sūtījuma skenēšana. Un, ja kādā no šiem punktiem konstatē, ka viens sūtījums ir nedrošs uzkraušanai uz gaisa kuģa, tad apturēs visu to maisu, viss maiss nonāks atpakaļ, un cietīs daudzi klienti.”

Lai arī rindā pie pasta gaidījusi pusstundu, Lidija veikli savākusi sava sūtījuma saturu, ko tomēr nav vēlējusies izrādīt, un sašutumā izskrējusi no pasta nodaļas.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ikdienai
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt