Ventspilī notiek šaursliežu dzelzceļa Eiropas ekspertu salidojums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Pirmo reizi Baltijas valstīs šajā nedēļas nogalē Ventspilī norisinās Starptautiskais šaursliežu dzelzceļu ekspertu salidojums. Šāds pasākums Eiropā notiek jau 24. reizi. Ventspilī pašlaik viesojas vairāk nekā 100 interesentu - gan šaursliežu dzelzceļa muzeju speciālisti, gan entuziasti no dažādām Eiropas valstīm.

„Tā dūmu smarža, - citiem tā ir smaka, mums tā ir smarža, nāk ārā oriģināli tvaiki. Var dzirdēt sliežu savienojumus. Tādus citur dzirdēt nevar, jo mums Ventspilī, piemēram, vairs nav šādu pasažieru pārvadājumu,” saka Piejūras brīvdabas muzeja vadītājs Andis Dūdiņš.

Viņš dažos teikumos spēj uzburt tās sajūtas, ko sniedz brauciens ar mazbānīti. Šaursliežu dzelzceļi un bānīši, ar kuriem senāk pārvietojās ļaudis, vienkopus pulcē entuziastus un muzeja speciālistus no visas Eiropas – šoreiz Ventspilī, kur Piejūras brīvdabas muzejā tiek saglabāts šaursliežu dzelzceļa kultūrvēsturiskais mantojums.

Mums te ir izveidota 20.-30. gadu vide ar staciju, ceļiem, konduktori ir ietērpti formās, izveidotas arī kartona biļetes, kur spiež vēl caurumiņus. Entuziasti un speciālisti ir atbraukuši apskatīties, kāds ir Ventspils šaursliežu dzelzceļš,” klāsta Andis Dūdiņš.

Ventspilī ieradušies vairāk nekā 100 interesentu no dažādām Eiropas valstīm - Vācijas, Nīderlandes, Anglijas, Francijas, Rumānijas, Lietuvas, Čehijas, Šveices un Latvijas. Tie ir šaursliežu dzelzceļa muzeja speciālisti un entuziasti, kas interesējas par dažādu valstu šaursliežu dzelzceļa saglabāšanas pieredzi.

Pārstāvji no Čehijas pat atveduši līdz septiņas tonnas smagu lokomotīvi. Mihals Bednaržs ir viens speciālistiem, kurš savulaik piedalījies arī Ventspils mazbānīša restaurācijā. „Šī lokomotīve, ko atvedām, ir ražota Vācijā. Lokomotīve atšķiras no tās, kas ir Ventspilī,” skaidro Bednaržs. „Jums tā tika būvēta kara vajadzībām, bet mūsējā nav ražota armijai, bet gan industriāliem mērķiem, bet runājot par šo pasākumu -  tā ir lieliska iespēja satikties visiem šaursliežu dzelzceļu profesionāļiem, bijām pirms desmit gadiem uz salidojumu Vācijā. Tā varam vienmēr uzzināt aktuālo, kas šajā jomā notiek visā Eiropā,” saka čehu konstruktors.

Arī šī septiņas tonnas smagā viešņa no Čehijas piedalīsies ritošā sastāva parādē, kas notiks svētdien, bet sestdienas vakara salidojuma norises laikā gaidāms nebijis notikums - mazbānīša nakts brauciens, kas sāksies plks. 22 no stacijas "Muzejs" līdz Kalna stacijai.

Salidojuma noslēgumā notiks dalībvalstu prezentācijas un tiks izvēlēta vieta, kur norisināsies jau 26. starptautiskais šaursliežu dzelzceļu muzeju salidojums.

Jāpiebilst, ka tikai festivāla laikā līdz 12. oktobrim Piejūras brīvdabas muzeja administrācijas ēkā skatāma Latvijas dzelzceļa modelistu izveidotā padomju dzelzceļa ritošo sastāvu unikālo modeļu izstāde.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti