"Mēs šodien [trešdien] darba grupā panācām vienošanos par atvērtajiem jautājumiem saistībā ar kopuzņēmuma izveidi. Tagad mēs jau valstiskā līmenī varam sākt darbu pie tehniskām lietām, kas saistītas ar tā dibināšanu. Paredzēts, ka šos darbus Baltijas valstis varētu pabeigt līdz vasaras beigām un septembrī, kad sāksies pieteikumu iesniegšana projektiem, tas jau būs nodibināts," sacīja Aleksandroviča.
Viņa piebilda, ka Latvijai, visticamāk, vajadzēs dibināt jaunu kompāniju, kas būs kapitāla daļu turētājs attiecīgajā kopuzņēmumā.
"Rail Baltica II" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai. Projektam plānots piesaistīt Eiropas Savienības līdzfinansējumu 85% apmērā no kopējām izmaksām.
"Rail Baltica II" dzelzceļa līnija Lietuvā būs apmēram 360 kilometru gara. Latvijā - vairāk nekā 300, bet Igaunijā ap 300 kilometriem.