De Facto

Notikumu attīstība «Jurša lietā»

De Facto

3. februāra «De Facto»

Ar Meroni saistītai firmai neļauj pirkt SWH

Valdība neļauj ar Meroni saistītai firmai pirkt «Radio SWH»

Aizgājusī Māra Kučinska (ZZS) valdība nav piekritusi “Radio SWH” pārdošanas darījumam. Radio gribējis pirkt ar advokātu no Šveices Rūdolfi Meroni saistīts uzņēmums, taču nacionālās drošības interesēs darījums apturēts, šovakar ziņo LTV raidījums “de facto”.

Viena no pirmajām Latvijas privātajām radiostacijām pagājušā gada septembrī paziņoja par īpašnieku maiņu. Igaunijā dzīvojošās Tatjanas Tolstajas 80% “Radio SWH” akciju nopirka uzņēmums ar saknēm Austrijā. To vada Meroni labā roka Aivars Gobiņš.  
 
Taču darījums ticis apturēts ar Ministru kabineta iejaukšanos.

“Radio SWH” kā medijs ar plašu tirgus pārklājumu ir atzīts par nacionālajai drošībai nozīmīgu uzņēmumu. Pirms diviem gadiem likumā veiktās izmaiņas paredz, ka šādu uzņēmumu pārdošana var notikt tikai ar valdības atļauju.

Valdība slēgtā sēdē nav piekritusi šo akciju pārdošanai. To “de facto” apliecināja vairāki avoti. Valdības lēmums un pamatojums ir slepeni.   

Bijušais ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (JV) skaidro, ka pats uzņēmums lūdzis par darījumu plaši nerunāt. Viņš stāsta, ka, izskatot nacionālai drošībai nozīmīgu uzņēmumu pārdošanas darījumus, valdība konsultējas ar valsts drošības iestādēm. Taču viņš atsakās atklāt, kāds bijis iestāžu slēdziens.  

“Radio SWH” gribēja pirkt uzņēmums “Media Support”. Komercreģistrā lasāms, ka tas pieder Austrijas uzņēmumam “Baltic News Network”, aiz kura kā patiesā labuma guvēja norādīta austriete Urzula Haranda.

Urzulas un viņas vīra Franca ceļi daudz krustojušies ar advokātu no Šveices Meroni, kurš pašlaik Latvijas prokuratūras uzdevumā glabā Aivaram Lembergam iespējams slēpti piederošo mantu. Valsts apsūdzības uzturētāji Lemberga lietā uzskata, ka Haranda ir Meroni uzticības persona.

Harandu pāris un kāds advokāts Rudi – domājams, Meroni – ir Austrijā bāzētas zosu aknu cienītāju biedrības locekļi. Taču viņus saista arī lietišķas attiecības. Harands kopā ar Meroni strādā plecu pie pleca “Ventbunkera” padomē. “de facto” rīcībā ir arī ar 2015.gadu datēta e-pastu sarakste, no kuras izriet, ka tieši pats Meroni sniedz specifiskas norādes par “Baltic News Network” darbību.

Tiesībsargājošo iestāžu rīcībā ir visai apjomīga informācija par darījumiem Meroni vadītajos Ventspils tranzīta uzņēmumos. Valsts policija pērn ierosinājusi kriminālprocesu par iespējamu naudas piesavināšanos. Pagaidām nevienu aizdomās netur. Savukārt Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs interesējas, vai Meroni nav neatļauti finansējis politiķus, piemēram, “KPV LV” līderi Artusu Kaimiņu.

Nav skaidrs, vai šo izmeklēšanu dēļ valdība iebilda “Radio SWH” darījumam. Radio vadītājs Jānis Šipkēvics gan atbild, ka par valdības lēmumu nav informēts: “Es neesmu saņēmis kā valdes loceklis ne apstiprinājumu, ne neapstiprinājumu. Viss ir valdības gaiteņos un valdības rokās.” Viņš gan apstiprina, ka “Radio SWH” īpašnieku struktūra pagaidām nav mainījusies.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Ziņu analīze
Ziņas
Jaunākie
Interesanti