Ziņas vieglajā valodā 9. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 9. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 9. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Lielbritānijā izsludinātas sēras

Lielbritānijā piemin 96 gadu vecumā mirušo karalieni Elizabeti Otro.

Tūkstošiem iedzīvotāju pauž līdzjūtību un noliek ziedus pie karaliskajām rezidencēm.

Britu monarhijas tronī kāpis Elizabetes Otrās dēls Čārlzs.

Viņš kļuvis par karali Čārlzu Trešo.

 

Eiropā spriež par elektrības un apkures rēķinu mazināšanu

Eiropas Savienības valstu ministri piekrīt, ka elektrības un apkures rēķiniem ir jābūt jūtami mazākiem.

Kā to panākt, viedokļi atšķiras.

Nākamnedēļ Eiropas Komisija nāks klajā ar jauniem piedāvājumiem.

 

Levits apmeklē Ukrainu

Prezidents Egils Levits vizītē Kijivā, 09.09.2022.
Prezidents Egils Levits vizītē Kijivā, 09.09.2022.

Valsts prezidents Egils Levits devies uz Ukrainu.

Tā viņš apliecina Latvijas atbalstu Ukrainai.

Latvija atbalsta Ukrainu, lai tā uzvarētu karā, un arī palīdzēs to atjaunot.

 

Ukraina atkaro daļu teritoriju 

Ukrainā 198. dienu turpinās Krievijas sāktais karš.

Ukrainas armija no okupantiem atkarojusi plašas teritorijas.

Tai izdevies pavirzīties vairākus desmitus kilometru.

Ukrainas armija ziņo par nozīmīgiem panākumiem Harkivas apgabalā.

Krievijas bruņotie spēki apgalvo, ka uz Harkivas apgabalu nosūtīti papildspēki.

 

Prasa Krievijai pamest Zaporižjas atomelektrostaciju

Starptautiskās Atomenerģijas aģentūra pieprasa Krievijai izvākt karaspēku no Ukrainas Zaporižjas atomelektrostacijas.

Tā pēdējās nedēļās vairakkārt apšaudīta.

 

Krievijā reģionālās un pašvaldību vēlēšanas

Krievijā sākusies iepriekšējā balsošana reģionālajās un pašvaldību vēlēšanās.

Tās ir pirmās, kopš Krievija sāka karu Ukrainā.

Pirms balsošanas nebija aktīvas priekšvēlēšanu kampaņas.

Krievijā ir spēkā cenzūra un pazīstami opozīcijas politiķi ieslodzīti.

Oficiālā vēlēšanu diena ir svētdien.

Lai ievēlētu Kremlim lojālus kandidātus, balsis varētu viltot.

 

 

Divos gadījumos valsts maksās par kaitējumu pēc Covid-19 vakcinācijas

 

Zāļu valsts aģentūra maksās par kaitējumu pēc Covid-19 vakcinācijas.

Līdz šim bijuši 75 pieteikumi.

Izskatīti aptuveni puse, un par pamatotiem atzīti divi.

Vienā gadījumā maksās maksimālo summu – vairāk nekā 142 tūkstošus eiro.

Otrā gadījumā valsts maksās 10 tūkstošus.

 

Iespēja saņemt jaunāko poti pret Covid-19

Šobrīd var pieteikties ceturtajai vakcīnai pret Covid-19.

Tā pielāgota pret jaunākajiem Covid-19 paveidiem.

Vakcinācija ir brīvprātīga.

Pašlaik Covid-19 izplatība Latvijā mazinās.

Tomēr daļai iedzīvotāju iesaka vakcinēties pret šo vīrusu.

 

Streikot plāno vismaz 20 000 skolu darbinieku

Gatavību piedalīties skolotāju beztermiņa streikā apstiprinājuši vairāk nekā 20 000 nozares darbinieku.

Viņi pārstāv vairāk nekā 700 iestāžu.

Streiks būs, jo līdz šim skolotāji un ministrija nav vienojusies par skolotāju algu un slodzi.

 

Aicina indeksēt vecāku pabalstu

Portālā "Manabalss.lv" savākti 10 000 parakstu par vecāku pabalsta indeksēšanu.

Tik parakstu vajag, lai ieceri iesniegtu skatīšanai Saeimā.

Mērķis ir atbalstīt ģimenes, kurās viens no vecākiem ir bērnu kopšanas atvaļinājumā un rūpējas par mazuli.

Pabalstu aprēķina no algas.

Ir vietas, kur tās pieaugušas un palielinās arī dzīves dārdzība.

 

Rīgā mikroautobusu maršrutus pārņems "Rīgas satiksme"

Pasludināta uzņēmuma "Rīgas mikroautobusu satiksme" maksātnespēja.

Tas nozīmē, ka 11 mikroautobusu maršrutus galvaspilsētā tas vairs nenodrošinās.

Divus pārņems "Rīgas satiksme".

Kursēs mikroautobuss no Mežciema līdz Šampēterim un no Pļavniekiem līdz Juglai caur Mežciemu.

 

 

Aptur Anglijas futbola premjerlīgas spēles

 

Pēc Lielbritānijas karalienes nāves atceltas Anglijas futbola premjerlīgas septītās kārtas spēles.

Tās bija plānotas šajā nedēļas nogalē un pirmdien.

Iepriekš atcelti arī vairāki citi sporta pasākumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti