Ziņas vieglajā valodā 8. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 8. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 8. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Latvijā pieaug cenas

Vidējais preču un pakalpojumu cenu līmenis Latvijā jūnijā, salīdzinot ar pagājušā gada jūniju, palielinājies par 2,7%.

To aprēķinājusi Centrālā statistikas pārvalde.

Gada laikā pieaugušas cenas ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem.

Dārgāka palikusi arī pārtika un bezalkoholiskie dzērieni, arī apģērbi, apavi.

Cenas gada laikā pieaugušas arī veselības aprūpei un vēl vairākām preču grupām un pakalpojumiem.

Levits amatā divus gadus

Šodien aprit divi gadi, kopš amatā stājies Valsts prezidents Egils Levits.

Darbu atskaitē par otro aizvadīto gadu viņš īpaši izcēlis padarīto likumu izstrādāšanā.

Eksperti Levitu vērtē pozitīvi.

Viņi gan sagaidot prezidenta lielāku darbu lielai sabiedrības daļai svarīgu problēmu noskaidrošanā.

Latvijas Radio intervētie cilvēki Rīgā gan nav tik pozitīvi noskaņoti par prezidenta paveikto.

Kļūdainie stabiņi

Rīgā dažviet ir pieļautas kļūdas, izvietojot ielu stabiņus.

Tomēr stabiņi ir laba lieta satiksmes drošībai.

To šorīt Latvijas Radio atzina Rīgas mērs Mārtiņš Staķis ("Attīstībai/Par!").

Stabiņu Latvijas galvaspilsētā būšot vēl vairāk.

Motivē potēties Rīgas skolotājus

Rīgas skolām, kurās pret Covid-19 būs vakcinējušies vismaz 80% skolotāji, pašvaldība varētu izmaksāt naudas balvas.

Skolas pašas varēšot domāt, kā šo naudu tērēt.

Rīgas dome šīm balvām esot gatava piešķirt pusotru miljonu eiro.

Pagaidām pret Covid-19 ir vakcinējušies aptuveni 57% Rīgas skolotāju.

Latvijā atklāj vēl 50 Covid-19 gadījumus

Aizvadītajā diennaktī Latvijā reģistrēti 50 Covid-19 gadījumi, viens saslimušais miris.

No 6700 testiem pozitīvi bijuši 0,7%.

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs ilgu laiku samazinājās. Nu tas atkal ir nedaudz pieaudzis. Tagad tas ir 36,3.

Slimību profilakses un kontroles centrā to skaidro ar garajām svētku brīvdienām.

Brīvdienās iedzīvotāji mazāk pārbaudījās.

Tāpēc arī esot samazinājies atklāto inficēšanās gadījumu skaits.

Lietuvas un Igaunijas diennakts statistika

Kaimiņvalstīs pagājušajā diennaktī no bīstamās slimības neviens nav miris.

Lietuvā apstiprināti vēl 34, bet Igaunijā 58 Covid-19 gadījumi.

Delta variants ASV

Strauji Covid-19 gadījumu skaits pieaug ASV.

Valstī konstatē galvenokārt jaunā koronavīrusa delta variantu.

ASV arī samazinās to cilvēku skaits, kas vakcinējas pret lipīgo vīrusa slimību.

Uz Sidneju sūtīs vakcīnas

Uz Sidneju šodien nosūtīs 300 tūkstošus Covid-19 vakcīnas devu. Tā paziņojis Austrālijas premjers Skots Morisons.

Pilsētā pieaug saslimstība ar jaunā koronavīrusa delta jeb Indijas variantu.

Sidnejā jau trešo nedēļu darbojas karantīnas režīms.

Tomēr vīruss turpina strauji izplatīties. Pēdējās diennakts laikā pilsētā reģistrēti 38 bīstamās slimības gadījumi.

Olimpiādē bez skatītājiem

Vietās, kur notiks Tokijas olimpiskās spēles, skatītājus neielaidīs.

Tā paziņojuši Japānas olimpisko spēļu rīkotāji.

Tokijas olimpiskās spēle sāksies 23. jūlijā un turpināsies līdz 8. augustam.

Incidents preses konferences laikā

Spānijas premjers un Lietuvas prezidents šodien bija spiesti pārtraukt preses konferenci Šauļu gaisa spēku bāzē.

Tas tāpēc, ka Spānijas iznīcinātājiem bija jāizlido, lai pārtvertu Krievijas armijas lidmašīnas.

Lietuva slej žogu

Lietuva sāk būvēt dzeloņdrāšu žogu uz robežas ar Baltkrieviju.

To dara, lai apturētu nelegālos migrantus. Tie ir cilvēki, kas bez atļaujas jeb nelikumīgi grib nonākt Lietuvā.

Lietuvas Aizsardzības ministrs paziņojis, ka žogs būs "apturošs līdzeklis".

Ja migranti tomēr mēģinās pār to pārkļūt, to konstatēs ar tehniskiem līdzekļiem un uz to vietu varēs doties robežsargi.

Moderns aprūpes nams

Šodien atvērts jaunais Latvijas Samariešu apvienības daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs.

Tajā ir sociālās aprūpes centrs "Senrīga", dienas aprūpes centrs personām ar demenci jeb atmiņas zudumiem, zvanu centrs un citas Samariešu apvienības iestādes.

Centra izveidošanā līdz šim iztērēti 4,5 miljoni eiro.

Jaunais centrs ir aprīkots ar dažādām tehnoloģijām. Tas darīts, lai uzlabotu ikdienu gan darbiniekiem, gan klientiem.

Piecas jaunas izrādes

Rīgas Krievu teātrī piecas jaunas izrādes. Šonedēļ sāks tās rādīt.

Pati pirmā ar skatītājiem tiksies Veronika Plotņikova.

Viņa jau rīt piedāvās muzikālu izrādi "Par spīti".

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka tuvākajā diennaktī Latvijā būs mainīgs mākoņu daudzums.

Naktī vietām īslaicīgs lietus, iespējams pērkona negaiss.

Atsevišķos rajonos veidosies migla.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra 18...23 grādi.

Rīt arī vietām īslaicīgs lietus, iespējams pērkona negaiss.

Lēns dienvidaustrumu, dienvidu vējš, negaisa laikā brāzmains.

Gaisa temperatūra +29..+34 grādi, Kurzemē līča piekrastē +27..+29 grādi.

Rīgā arī būs mainīgs mākoņu daudzums, naktī īslaicīgi līs.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī +20..+22 grādi, rīt dienā +31..+33.

Laika prognoze naktī otrā, rīt dienā ceturtā, īpaši nelabvēlīga.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti