Ziņas vieglajā valodā 5. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 5. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 5. februārī
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Pagarināta ārkārtējā situācija

Ārkārtējā situācija Latvijā būs līdz 6. aprīlim. 

Tā nolēma valdība. 

Latvijā ar Covid-19 saslimst ļoti daudz cilvēku, un slimnīcās joprojām ir krīze.

Mācības klātienē vēl nenotiks

Bērniem uz skolu nebūs jāiet. 

Mācības attālināti notiks arī 1. un 2. klašu skolēniem. 

Taču no pirmdienas skolās varēs notikt individuālās konsultācijas. 

Par tām skolotājiem piemaksās pie algas.

Veikalos varēs nopirkt vairāk preču

Pārtikas un higiēnas preču veikalos varēs nopirkt visas preces. 

Darbosies arī grāmatnīcas. 

Taču veikalos pastiprinās drošības noteikumus. 

Veikalos drīkstēs atrasties mazāk pircēju.

Ierobežos ceļošanu

Būs arī ierobežota ceļošana. 

No 11. līdz 25. februārim Latvijā no Eiropas Savienības, Eiropas Ekonomiskās zonas valstīm, Šveices un Lielbritānijas drīkstēs ieceļot tikai būtisku iemeslu dēļ.

Nedēļas nogalē atkal komandantstunda

Komandantstunda šīs nedēļas nogalē būs. 

Jau piektdienas vakarā no plkst.22.00 cilvēkiem jābūt mājās. 

Uz ielas drīkst atrasties tikai īpaši neatliekamos gadījumos. 

Ejot no mājas, līdzi jābūt pašapliecinājumam un pasei vai ID kartei.

Ar covid-19 inficējušies vēl vairāk nekā 800 cilvēki

Covid-19 aizvadītajā diennaktī apstiprināts vēl 876 cilvēkiem. 

28 inficētie miruši. 

Ceturtdien pārbaudīt 11 495 cilvēku, pozitīvi bija 7,6% testu. 

Stacionēto pacientu skaits sarucis līdz 986, tomēr ir palielinājies smagi slimo skaits– tādi ir 102.

Internetā var pieteikties Covid-19 vakcīnai

Piektdien internetā sākās pieteikšanās vakcinācijai pret Covid-19. 

Pieteikties iespējams mājaslapā "manavakcina.lv" . 

Pirmajā dienā pieteicās vairāk nekā 21 000 cilvēku. 

Lielās intereses dēļ interneta vietnei radās darbības traucējumi.

Amatpersonas saka, ka lielai steigai nav nozīmes. Svarīgi, kurā mēnesī cilvēks būs pieteicies.

Krievija izraida Eiropas valstu amatpersonas

Krievija izraidījusi Zviedrijas, Polijas un Vācijas diplomātus. 

Diplomāti piedalījās opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija atbalsta akcijās. 

Krievijas varasiestādes protesta akcijas uzskata par nelikumīgām un diplomātu rīcību par nepieņemamu. 

Eiropas savienība nosoda diplomātu izraidīšanu un sola atbildēt.

ASV pārskatīs ārpolitiku

Amerikas Savienotās Valstis nopietni pārskatīs ārpolitiku un drošības prioritātes. 

To paziņoja ASV prezidents Džo Baidens. 

Savā pirmajā ārpolitikai veltītajā uzrunā Baidens arī teica, ka mainīsies Vašingtonas attiecības ar Maskavu. 

Kremlis ASV prezidenta izteikumus nosodīja un nosauca par ļoti agresīviem.

Latvijai pirmā spēle ar Kanādu 

Latvijas un Kanādas izlašu spēle 2018.gada pasaules čempionātā
Latvijas un Kanādas izlašu spēle 2018.gada pasaules čempionātā

Latvijas hokeja izlase Pasaules čempionātu Rīgā atklās ar maču pret Kanādas izlasi. 

Spēle paredzēta 21. maijā. 

Pagaidām spēles plānotas bez skatītājiem tribīnēs. 

Čempionāts notiks no 21. maija līdz 6. jūnijam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti