Ziņas vieglajā valodā 4. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 4. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 4. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Plāno ierobežojumus Covid-19 izplatībai

Ārsti prasa valdībai steidzami kaut ko darīt, lai ierobežotu Covid-19.

Viņi satraucas par veselības aprūpes sistēmas pārslodzi.

Mediķi prasa pēc iespējas ierobežot cilvēku pulcēšanos un likt strādāt attālināti.

Valdības koalīcija piekrita, ka vajag stingrākus ierobežojumus.

Kādi tie varētu būt, spriedīs Krīzes vadības padomē, ko sasauca premjers.

Neizslēdz iespēju, ka atkal varētu izsludināt ārkārtējo situāciju valstī.

 

Covid-19 saslimstība pieaug

Pagājušā nedēļā saslimstība ar Covid-19 bija tuvu tādai, kāda tā bija pērn pandēmijas augstākajā punktā.

Jauno gadījumu skaits pagājušā nedēļā pieauga par vairāk nekā 60%, bet slimnīcās nonāca par trešdaļu vairāk cilvēku.

Aizvadītajā diennaktī atklāja 479 jaunus Covid-19 gadījumus, miruši divi cilvēki.

No vairāk nekā 5200 testiem pozitīvi bija 9%.

 

Covid-19 izplatās arī Lietuvā un Igaunijā

Lietuvā diennaktī atklāti vēl 1114 jauni inficētie ar Covid-19 un 20 cilvēki miruši.

No visiem pārbaudītajiem nepilni 12% bija pozitīvi.

Igaunijā 540 jauni Covid-19 gadījumi, 7 saslimušie miruši.

Pozitīvi 14% no veiktajiem izmeklējumiem.

 

Viltus informācija apgrūtina darbu medicīnā

Spēkā pieņemas ne tikai pandēmija, bet arī dezinformācijas apjoms.

Viltus informācija ir par vakcīnām un citiem mūsdienu medicīnas sasniegumiem.

Veselības ministrijā saka, ka meli apgrūtina veselības iestāžu darbu.

 

Dobeles novada domē mainās vadība

Amatu zaudēja Dobeles novada domes priekšsēdētājs Edgars Gaigalis no Nacionālās apvienības.

Sēdi sasauca pēc opozīcijas deputātu ierosinājuma.

Par jauno novada mēru ievēlēja Ivaru Gorski no Latvijas Zemnieku savienības.

Izmaiņas gaidāmas arī pārējā domes vadībā.

Tas tāpēc, ka no amata vēlas atbrīvot arī abus mēra vietniekus.

 

Publisko mahinācijas ar nodokļiem un nelegālu naudu

Valstu vadītāji, biznesmeņi un slavenības slēpa bagātības, izvairījās no nodokļiem un atsevišķos gadījumos arī legalizēja nelikumīgi iegūtu naudu.

Tas notika ar ārzonu uzņēmumu starpniecību.

To atklāja, jo žurnālistu rīcībā nonāca slepeni dokumenti no vairākiem uzņēmumiem.

Vairāku pasaules valstu līderi saka, ka nav saistīti ar dokumentos minētajiem uzņēmumiem, vai apgalvo, ka visas viņu darbības ir likumīgas.

Tā dēvētie “Pandoras dokumenti” ir lielākais nopludināto finanšu dokumentu apjoms, kāds jebkad nonācis žurnālistu rokās.

 

Nobela prēmiju medicīnā piešķir diviem ASV zinātniekiem

Nobela prēmija medicīnā piešķirta ASV zinātniekiem Deividam Džuliusam un Ardemam Pataputianam
Nobela prēmija medicīnā piešķirta ASV zinātniekiem Deividam Džuliusam un Ardemam Pataputianam

Nobela prēmiju medicīnā šogad piešķīra diviem ASV zinātniekiem.

Viņi atklāja receptorus, ar kuriem cilvēki sajūt siltumu, aukstumu un pieskārienus.

Šos atklājumus izmanto, lai efektīvāk ārstētu hroniskas sāpes.

Nobela prēmiju saņems profesori Deivids Džuliuss un Ardems Pataputians.

 

Lietuva plāno maksāt senioriem par vakcinēšanos

Lietuva plāno senioriem maksāt 100 eiro par vakcinēšanos pret Covid-19.

Naudu varētu saņemt par 75 gadiem vecāki seniori, kuriem vēl nav neviena pote, bet līdz decembrim būs vakcinēti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti