Ziņas vieglajā valodā 31. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 31. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 31. janvārī
00:00 / 03:31
Lejuplādēt

 

 

Piedāvā atļaut tirgošanos veikalos

Ekonomikas ministrija piedāvās valdībai lemt par veikalos uz vietas nopērkamo preču klāsta paplašināšanu.

To rosina arī Latvijas Tirgotāju asociācija.

Tā uzskata, ka tirgošanai aizliegto preču sarakstā esošās lietas vajadzētu ļaut tirgot vismaz darba dienās.

Pakomātu nozarei pandēmija nākusi par labu

Tirdzniecības ierobežojumu dēļ pakomātu nozarei veicas ļoti labi.

Pirmo reizi janvārī apgrozījums bijis lielāks nekā Jaungada svētku laikā.

Uzņēmumi piesaista vairāk darbinieku.

Taču tik un tā jārēķinās ar sūtījumu kavēšanos.

Tam ir dažādi iemesli.

Visbiežāk sūtījumu kavēšanās ir tāpēc, ka trūkst paku skapju jeb pakomātu.

Sūtījumu nozare uzskata, ka pirkumi internetā un to piegāde ar pakomātu palīdzību būs aktuāla arī nākotnē.

Apsūdz par pedofilijas noziegumiem

Prokuratūra uzrādījusi apsūdzību iepriekš sodītam pedofilam par seksuāliem un vardarbīgiem noziegumiem pret mazgadīgām meitenēm.

Patlaban lietā notiek pirmstiesas izmeklēšana.

Vīrietim par minētajiem nodarījumiem draud mūža ieslodzījums vai brīvības atņemšana līdz 20 gadiem.

Aicina palīdzēt zinātnei

Lai zinātniekiem palīdzētu veikt dažādus pētījumus, ir nepieciešama sabiedrības iesaistīšanās.

Tāpēc Latvijas zinātnieki aicina izmantot Latvijā izveidoto platformu Iesaistos.lv.

Tajā var pieteikties un arī piedalīties pētījumos.

Platforma darbojas trīs dienas.

Taču jau tagad interesi izrādījuši 700 cilvēku.

Krievijā tūkstošiem aizturēto

Krievijā šodien notiek protesta akcijas pret opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija apcietināšanu.

Protesti notiek dažādās Krievijas pilsētās.

Aizturēti vairāk nekā 4500 cilvēku.

Aizturēti ir gan mierīgie protestētāji, gan žurnālisti.

Maskavā aizturēta arī Alekseja Navaļnija sieva Jūlija.

Starp aizturētajiem ir arī cilvēki, kas vienkārši gāja savās darīšanās.

Policisti pret protesta dalībniekiem, arī miermīlīgiem, pielietojuši spēku.

Daži politologi norāda, ka mītiņu mērogs Krievijā ļauj runāt par lielāko protestu Putina prezidentūras laikā.

Solidaritātes akcijas ar Krievijas opozīciju notiek arī citviet pasaulē.

Piemēram, Parīzē ielās izgājuši aptuveni 2000 cilvēku, vēsta laikraksts "Novaja Gazeta".

Solidaritātes mītiņš sācies arī Amsterdamā.

Briselē protesti pret Covid-19 ierobežojumiem

Briselē pie galvenās dzelzceļa stacijas policija šodien izklīdinājusi nesakcionētu protesta akciju pret ierobežojumiem, kas ieviesti, lai apturētu Covid-19 pandēmiju.

Vismaz 200 cilvēki tikuši aizturēti.

Līdzīgi protesti iepriekš notika kaimiņos esošajā Nīderlandē.

Tie pārauga nemieros.

Tāpēc arī Beļģijā pastāv bažas par iespējamajām nekārtībām.

Laika ziņas

Rīt Latvijā saglabāsies mainīgs mākoņu daudzums un lielā valsts daļā īslaicīgi snigs, vietām – mēreni stipri.

Intensīvākā snigšana gaidāma Vidzemes galējos ziemeļos – vietām Salacgrīvas un Rūjienas pusē.

Pūtīs lēns līdz mērens dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra būs -1..-8 grādi naktī un +2..-3 grādi dienas vidū.

Rīgā rīt nedaudz īslaicīgi snigs un uzspīdēs saule.

Vējš galvenokārt lēni pūtīs no dienvidrietumiem.

Gaisa temperatūra naktī līdz -5 grādiem, dienā gaiss iesils līdz nulle grādiem.

Laika ziņas nākamajai nedēļai

Nākamnedēļ Latvijā brīžiem snigs un laiks kļūs aukstāks.

Lielākais sals gaidāms nedēļas nogalē.

Līdz trešdienai gaisa temperatūra +1..-10.

Nedēļas otrajā pusē termometra stabiņš daudzviet noslīdēs zem -10 grādiem.

Vietām iespējama īslaicīga temperatūras pazemināšanās līdz -20..-25 grādiem.

Kaut vietām valstī snigšana gaidāma katru dienu.

Dažviet būs īslaicīgi stipra snigšana.

Tomēr kopējais nokrišņu daudzums Latvijā būs mazāks nekā šajā nedēļā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti