Ziņas vieglajā valodā 30. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 30. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 30. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Slimnīcās varētu ierobežot plānveida pakalpojumus

Saslimstība ar Covid-19 strauji pieaug, tāpēc tuvākajās nedēļās slimnīcās varētu ierobežot plānveida pakalpojumus.

Katra slimnīca pati varēs izlemt, kā rīkoties.

Arī ziemā un pavasarī slimnīcās ierobežoja plānveida operācijas un izmeklējumus.

Veselības ministrijā mierina, ka neatliekamo palīdzību un citus neatliekamos pakalpojumus slimnīcas sniegs.

 

Inficēšanos ar Covid-19 vakar atklāja 1208 cilvēkiem

Slimnīcās kopumā patlaban ārstējas 490 Covid-19 pacienti, no kuriem 64 ir smaga slimības gaita.

Pagājušajā diennaktī miruši 11 Covid-19 slimnieki.

Vakar infekciju atklāja vēl 1208 cilvēkiem.

No tiem gandrīz 1000 cilvēku nebija vakcinēti, bet 217 – bija.

Veica gandrīz 28 500 izmeklējumu, pozitīvi bija 4,2%.

Strauji aug arī divu nedēļu kumulatīvais rādītājs, kas šobrīd ir 486,5 uz 100 tūkstošiem iedzīvotāju.

 

Anulēti 20 viltotie Covid-19 sertifikāti

Anulēti tikai 20 viltotie Covid-19 sertifikāti.

Augustā policija ziņoja par kopumā 200 viltotiem sertifikātiem.

Policija tagad skaidro, ka izmeklēšana ir sarežģīta

 Ir jābūt daudz pierādījumiem.

Cilvēki neatzīstas, ka viņi nav poti saņēmuši, bet sertifikātu nopirkuši.

Viena persona par sertifikātu viltošanu ir apcietināta.

 

Par apkuri un elektrību būs jāmaksā vairāk

Rīgā apkure kļūs dārgāka.

No novembra par apkuri varētu būt jāmaksā vēl par 16% vairāk.

"Rīgas siltums" tarifu kāpumu skaidro ar situāciju enerģētikas tirgū un ļoti dārgu dabasgāzi.

Arī elektrības rēķini pieaugs.

Par elektrību mājsaimniecībām būs jāmaksā par 8 līdz 12 eiro vairāk nekā līdz šim.

Cilvēkiem pieaugs arī citi izdevumi.

Dārgāka būs pārtika.

Cilvēkiem ar maziem ienākumiem ziemā būs diezgan grūti.

Tā uzskata eksperti.

 

Piespiedu nomas maksājumu nosaka 4% apmērā no zemes kadastrālās vērtības

Turpmāk iedzīvotājiem ar dalīto īpašumu būs skaidrāki noteikumi par nomu.

Dalītais īpašums nozīmē, ka māja atrodas uz cita īpašnieka zemes.

Saeima šodien nolēma, ka nomas maksa par zemes lietošanu būs 4% no zemes kadastrālās vērtības.

Maksa par zemes lietošanu nevarēs būt mazāka par 50 eiro gadā.

Līdz šim noteikumi nebija skaidri un notika daudzi tiesas procesi.

 

Francijas eksprezidents Sarkozī atzīts par vainīgu nelikumīgā kampaņas finansēšanā

Bijušais Francijas prezidents Nikolā Sarkozī atzīts par vainīgu nelikumīgā priekšvēlēšanu kampaņas finansēšanā 2012. gadā.

Tiesa viņam piesprieda gadu ilgu cietumsodu.

Sarkozī savu vainu noliedz.

Viņš spriedumu pārsūdzēs.

Sarkozī par vainīgu atzīts arī citā lietā par kukuļa došanu tiesnesei.

Tiesa notika pavasarī.

Sarkozī piesprieda trīs gadus cietumā, divus no tiem nosacīti.

Šo spriedumu Sarkozī ir pārsūdzējis, tādēļ viņam uz cietumu vēl nav bijis jādodas.

 

Olimpieši un paraolimpieši saņem pateicības rakstus un piemiņas medaļas

Šodien Latvijas sportisti par panākumiem olimpiskajās un paraolimpiskajās spēlēs Tokijā saņēma pateicības rakstu un piemiņas medaļu.

Tās pasniedza Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš patiecās sportistiem, treneriem un atbalsta personālam. Kariņš teica, ka viņi visi ir mūsu varoņi.

 

Laika ziņas 

Piektdien Latvijā gaidāms mākoņains, vietām debesis skaidrosies.

Naktī vietām valsts rietumu un centrālajos rajonos nedaudz līs.

Dienā bez nokrišņiem.

Dienvidaustrumu, austrumu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 6…10 grādi, valsts galējos austrumos 4…5 grādi.

Dienā 10…15 grādi.

Rīgā naktī neliels lietus, dienā laiks būs sauss.

Dienvidaustrumu, austrumu vējš 2–7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 8…10 grādi, dienā 12...13 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti