Ziņas vieglajā valodā 30. jūlijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 30. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 30. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

"Gazprom" nepiegādās gāzi Latvijai

Krievijas gāzes koncerns "Gazprom" paziņojis, ka pārtrauc Latvijai piegādāt gāzi.

To pamato ar pārkāptiem nosacījumiem.

Tas izskan dažas dienas pēc tam, kad „Latvijas Gāze” atzina, ka atsāk pirkt gāzi no Krievijas, bet ne no “Gazprom”.

Latvija par to maksās eiro, nevis rubļos.

Ekonomikas ministre saka, patērētājus tas neietekmēs.

Latvija nemaz nerēķinājās ar gāzi no Krievijas.

 

Kredīta maksājumi var kļūt lielāki

Līdz Ziemassvētkiem vairums kredītņēmēju pamanīs, ka kredīta maksājums būs lielāks.

Tā vērtē Latvijas Banka.

Eiropas Centrālā banka palielina procentu likmes.

Tā var ietekmēt likmes finanšu tirgū, kā arī tālāk aizdevumiem uzņēmumiem un iedzīvotājiem.

Tas nozīmē, ka samazinās pieprasījums un iespējas celt cenas.

 

Pieaug kiberuzbrukumu skaits

Latvijā gada otrajā ceturksnī vairāk nekā divas reizes pieauga kiberuzbrukumu skaits.

Atklāja 260 tūkstošus unikālu apdraudējumu.

Tas ir lielākais uzbrukumu skaits, kāds jebkad bijis.

Nozares pārzinātāji aicina vairāk izglītot iedzīvotājus kiberdrošības jomā.

 

Ukrainā pie frontes deg labības lauki

Ukrainas labības lauki gatavi ražas novākšanai, bet frontes līnijas tuvumā tos pārņēmušas liesmas.

Tas vēl vairāk apdraud visas pasaules apgādi ar pārtiku.

Harkivas apgabalā turpinās Krievijas karaspēka apšaudes.

Iebrucēji mērķtiecīgi iznīcina pārtikas noliktavas, laukus un ražu.

 

Igaunija ierobežos Krievijas pilsoņiem vīzas

Igaunijā ievērojami samazinās Krievijas un Baltkrievijas pilsoņu iespējas saņemt pagaidu uzturēšanās atļauju vai mācību vīzu.

Ierobežojumiem jāskar visu valsts sabiedrību, pat, ja Krievijas pilsoņi nav tieši atbildīgi par valsts izvērsto militāro agresiju Ukrainā.

Tā saka Igaunijas ārlietu ministrs.

 

Krievijas armija Ukrainā esot strupceļā

Ukraina sasniegusi tādu aizsardzību, kas Krievijas armiju noved strupceļā.

Tā anonīmi saka Pentagona amatpersonas.

To, ka Ukrainai palielinās izredzes atkaros savas teritorijas, atzīst arī augsta ASV Centrālās izlūkošanas pārvaldes amatpersona.

Nosacījums gan ir, ja NATO un citas rietumvalstis turpina atbalstīt Ukrainu, kā līdz šim.

 

Spānija miruši divi ar pērtiķu bakām saslimušie

Spānijā reģistrēti jau divi ar pērtiķu bakām saistīti nāves gadījumi.

Dienu iepriekš bija ziņa par pirmo nāves gadījumu.

To uzskatīja par pirmo ne tikai Spānijā, bet arī visā Eiropā.

Pašreizējais uzliesmojums vairāk nekā 70 valstīs ir līdz šim lielākais pērtiķu baku uzliesmojums.

 

Gruzijā helikoptera avārijā 8 bojāgājušie

Gruzijā izsludināta sēru diena.

Piektdien slēpošanas kūrortā nogāzās robežsardzes helikopters, kas devās palīgā paraplānistiem.

Avārijā gāja bojā visi astoņi uz klāja esošie cilvēki.

Helikopters avarēja.

 

Lielbritānijā streiko vilcienu vadītāji

Lielbritānijā streikoja astoņu dzelzceļa kompāniju vilcienu vadītāji.

Viņi prasa lielākas algas.

Protestētājus neapmierina arī Transporta ministra attieksme.

Protesti varētu turpināties arī nākamajās nedēļās.

 

Pāvest Francisks neizslēdz atkāpšanos

Pāvests Francisks
Pāvests Francisks

Pāvests Francisks neizslēdz, ka nākotnē varētu atkāpties.

Viņš saka, ka ceļojumu intensitāte viņam jāsamazina.

To pāvests paziņoja nogurdināts pēc sešu dienu vizītes Kanādā.

 

Baltijas valstu vieglatlētiem sāncensības 

Baltijas valstu pārstāvji Valmierā sacentās Prezidenta balvas izcīņā vieglatlētikā.

Latvijas sportistiem augstākie rezultāti bija šķēpmešanā, kā arī 400 un 800 metru skrējienā.

Līdz šim piedalījās tikai Baltijas sportisti, bet nākamgad cer arī uz Ziemeļvalstu sportistiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti